Tým britských inženýrů, původně určený pro vývoj hyperaut, postavil expediční vůz pro tak náročné projekty jako je přejezd Antarktidy nebo průzkum amazonských deštných pralesů. Nová firma nesoucí jméno Fering Technologies zaměstnává asi 20 lidí nejrůznějších profesí, a to od inženýrů, designérů až po experta na logistiku expedic. Vývoj automobilu je velmi rychlý, aktuálně trvá 18 měsíců a s prvními skicami se začalo asi před rokem.
První prototyp Fering Pioneer byl postaven během lockdownu. Testování prokázalo, že mechanické uspořádání je víceméně finální, tvar automobilu a vnitřní prostor se pravděpodobně budou měnit minimálně proto, že budou vycházet vstříc požadavkům zákazníků. Firma plánuje prodávat zhruba 150 až 200 kusů ročně a počítá, že objednávky bude dostávat zejména od dobrodruhů, průzkumníků či záchranných složek.
Ti musí být ochotni zaplatit 150 000 liber a více za standardní vozidlo a nebo výrazně více za speciálně upravený model. Vedoucím projektu je Ben Scott-Geddes, který mimo jiné spolupracoval na tvorbě legendárního McLarenu F1.
Čtěte také: Tesla Cybertruck se dočká technologické vychytávky, která se může vymstít
Nový projekt je zcela odlišný. Základem auta je lehký, ale velmi pevný modulární hliníkový podvozek, spojený pro zvýšení tuhosti kompozitními panely. Každá náprava disponuje vlastním elektromotorem a kola jsou nezávisle zavěšena pomocí náboje s převodem 2:1, což vylepšuje světlou výšku a násobí točivý moment. Fering Pioneer je vybaven prodlužovačem dojezdu, který dobíjí relativně malou a lehkou 20 kWh baterii. Je jím tříválcový motor o obsahu 800 cm3, který zpracovává bionaftu nebo případně alternativní paliva.
Za ideálních podmínek by měla maximální rychlost auta dosáhnout 130 km/h , běžnou cestovní rychlostí by mělo být 100 km/h. Elektrický dojezd pouze na baterie bude dosahovat přibližně 80 km. Cílem vývojářů také bylo co nejvyšší snížení hmotnosti. Konstrukce vozidla odstraňuje nutnost použití převodovky a využívá relativně malé diferenciály. Automobil uveze až 2 tuny nákladu a jeho světlá výška 800 mm je zhruba třikrát větší než u Land Rover Defender. Auto se může brodit místy hlubokými až 1400 mm, čímž Rover překonává o 60 %. Stoupavost dosahuje až 60 stupňů, maximální úhel náklonu v příčném směru je 50 %.
Při expedicích v odlehlých oblastech bude vůz schopen nést dostatek paliva až na 7000 km. Až dosud bylo při podobných akcích nutné dovážet palivo letecky ze vzdálených oblastí. “Náš projekt tuto věc změní a umožní provádět expedice s minimálním poškozením životního prostředí,” říká Ben Scott-Geddes. V nejnáročnějších terénních podmínkách bude muset Pioneer doplnit své ultra odolné titan-lithium-oxidové baterie nabíjením z externího zdroje, než se pustí do nejnáročnějších přejezdů.
I když jsou tyto baterie přibližně o 15 % méně účinné, než běžněji využívané lithium-iontové články, důvodem jejich volby bylo, že dokáží lépe fungovat v chladných podmínkách a odolávají i ohni. Dalším specifikem automobilu jsou praktické designové prvky, například vnější plášť, vytvořen z odolné a vysoce pružné textilie podobné Goretexu. Interiér vozidla je naprosto spartánský, je velmi prostorný a také má flexibilní konfiguraci. Na jeho finální podobě se bude vždy podílet i zákazník.
Řada komponentů vozidla Fering Pioneer je navržena tak, aby se maximálně snížily výrobní náklady a současně zlepšila šance opravitelnosti v terénu. Velká 22,5palcová kola jsou určena k nazutí levných a univerzálně dostupných pneumatik pro nákladní auta. Vývojový tým se těší z výsledků testování a již hlásí řadu zájemců o nevšední expediční vůz. První zákazníci údajně již auto rezervovali a složili zálohy.
Tým britských inženýrů, původně určený pro vývoj hyperaut, postavil expediční vůz pro tak náročné projekty jako je přejezd Antarktidy nebo průzkum amazonských deštných pralesů. Nová firma nesoucí jméno Fering Technologies zaměstnává asi 20 lidí nejrůznějších profesí, a to od inženýrů, designérů až po experta na logistiku expedic. Vývoj automobilu je velmi rychlý, aktuálně trvá 18 měsíců a s prvními skicami se začalo asi před rokem.
První prototyp Fering Pioneer byl postaven během lockdownu. Testování prokázalo, že mechanické uspořádání je víceméně finální, tvar automobilu a vnitřní prostor se pravděpodobně budou měnit minimálně proto, že budou vycházet vstříc požadavkům zákazníků. Firma plánuje prodávat zhruba 150 až 200 kusů ročně a počítá, že objednávky bude dostávat zejména od dobrodruhů, průzkumníků či záchranných složek.
Ti musí být ochotni zaplatit 150 000 liber a více za standardní vozidlo a nebo výrazně více za speciálně upravený model. Vedoucím projektu je Ben Scott-Geddes, který mimo jiné spolupracoval na tvorbě legendárního McLarenu F1.
Čtěte také: Tesla Cybertruck se dočká technologické vychytávky, která se může vymstít
Nový projekt je zcela odlišný. Základem auta je lehký, ale velmi pevný modulární hliníkový podvozek, spojený pro zvýšení tuhosti kompozitními panely. Každá náprava disponuje vlastním elektromotorem a kola jsou nezávisle zavěšena pomocí náboje s převodem 2:1, což vylepšuje světlou výšku a násobí točivý moment. Fering Pioneer je vybaven prodlužovačem dojezdu, který dobíjí relativně malou a lehkou 20 kWh baterii. Je jím tříválcový motor o obsahu 800 cm3, který zpracovává bionaftu nebo případně alternativní paliva.
Za ideálních podmínek by měla maximální rychlost auta dosáhnout 130 km/h , běžnou cestovní rychlostí by mělo být 100 km/h. Elektrický dojezd pouze na baterie bude dosahovat přibližně 80 km. Cílem vývojářů také bylo co nejvyšší snížení hmotnosti. Konstrukce vozidla odstraňuje nutnost použití převodovky a využívá relativně malé diferenciály. Automobil uveze až 2 tuny nákladu a jeho světlá výška 800 mm je zhruba třikrát větší než u Land Rover Defender. Auto se může brodit místy hlubokými až 1400 mm, čímž Rover překonává o 60 %. Stoupavost dosahuje až 60 stupňů, maximální úhel náklonu v příčném směru je 50 %.
Při expedicích v odlehlých oblastech bude vůz schopen nést dostatek paliva až na 7000 km. Až dosud bylo při podobných akcích nutné dovážet palivo letecky ze vzdálených oblastí. “Náš projekt tuto věc změní a umožní provádět expedice s minimálním poškozením životního prostředí,” říká Ben Scott-Geddes. V nejnáročnějších terénních podmínkách bude muset Pioneer doplnit své ultra odolné titan-lithium-oxidové baterie nabíjením z externího zdroje, než se pustí do nejnáročnějších přejezdů.
I když jsou tyto baterie přibližně o 15 % méně účinné, než běžněji využívané lithium-iontové články, důvodem jejich volby bylo, že dokáží lépe fungovat v chladných podmínkách a odolávají i ohni. Dalším specifikem automobilu jsou praktické designové prvky, například vnější plášť, vytvořen z odolné a vysoce pružné textilie podobné Goretexu. Interiér vozidla je naprosto spartánský, je velmi prostorný a také má flexibilní konfiguraci. Na jeho finální podobě se bude vždy podílet i zákazník.
Řada komponentů vozidla Fering Pioneer je navržena tak, aby se maximálně snížily výrobní náklady a současně zlepšila šance opravitelnosti v terénu. Velká 22,5palcová kola jsou určena k nazutí levných a univerzálně dostupných pneumatik pro nákladní auta. Vývojový tým se těší z výsledků testování a již hlásí řadu zájemců o nevšední expediční vůz. První zákazníci údajně již auto rezervovali a složili zálohy.