Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Externí airbagy mohou snížit riziko zranění až o 40 %

  |  Jakub Mokříš  |  2 komentáře

V dnešní době už jsou vnitřní airbagy, chránící v případě nehody posádku, samozřejmostí. Nové vozy jsou tímto bezpečnostním prvkem vybaveny bez výjimky. Myšlenka chránit auto pomocí podobné technologie i z venku navíc není nijak nová.

Přesto je možná zarážející, že se ještě externí airbagy nijak neprosadily. Rozložit sílu nárazu do větší plochy může totiž zredukovat šance na zranění posádky vozu až o 40 %. Alespoň podle toho, co tvrdí firma ZF Friedrichshafen.

Přitom většinu technologií, které jsou pro nasazení externích airbagů v praxi, už dnes automobily mají z výroby. Čidla, společně s LIDARem by se postarala o včasnou aktivaci airbagů, které by kryly vůz z boku, takže náraz by nebyl koncentrovaný do jednoho místa.

Integrace tohoto bezpečnostního prvku by do vozů probíhala v oblasti spodní části dveří. Bohužel se zakomponováním externích airbagů se musí počítat již při návrhu automobilu a dnešní konzervativní automobilky není snadné přesvědčit, aby s něčím takovým přišly na trh jako první.

Zdroj: teslarati

ŠTÍTKY:,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
petrolhead Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
petrolhead
petrolhead

A tak se nám hezká a agilní 850kg auta přeměnila v uniformní oteklé bachraté a neohrabané otesánky nacpané k prasknutí elektronikou, asistenty, měkčenými plasty a mizernou (někdy až tristní) dynamikou, vážící 1250kg a více… Co je zarážející na faktu, že čím více krámů do auta nacpu, tím hůře pojede a nebezpečnější bude? Pokud bych teď z auta vyházel všechny ty ABS, ESP, EGR a veškeré ostatní pro jízdu zbytné píčoviny, snížím tím hmotnost vozu o 300-500kg. Tím se z téměř jakéhokoliv auta stává monopost F1 a najednou vlastně ani žádné airbagy nepotřebuji, protože ubrzdím cokoliv. Co by to znamenalo z… Číst vice »

petrolhead
petrolhead
Mobilní zobrazení