Externí airbagy mohou snížit riziko zranění až o 40 %
V dnešní době už jsou vnitřní airbagy, chránící v případě nehody posádku, samozřejmostí. Nové vozy jsou tímto bezpečnostním prvkem vybaveny bez výjimky. Myšlenka chránit auto pomocí podobné technologie i z venku navíc není nijak nová.
Přesto je možná zarážející, že se ještě externí airbagy nijak neprosadily. Rozložit sílu nárazu do větší plochy může totiž zredukovat šance na zranění posádky vozu až o 40 %. Alespoň podle toho, co tvrdí firma ZF Friedrichshafen.
Přitom většinu technologií, které jsou pro nasazení externích airbagů v praxi, už dnes automobily mají z výroby. Čidla, společně s LIDARem by se postarala o včasnou aktivaci airbagů, které by kryly vůz z boku, takže náraz by nebyl koncentrovaný do jednoho místa.
Integrace tohoto bezpečnostního prvku by do vozů probíhala v oblasti spodní části dveří. Bohužel se zakomponováním externích airbagů se musí počítat již při návrhu automobilu a dnešní konzervativní automobilky není snadné přesvědčit, aby s něčím takovým přišly na trh jako první.
Zdroj: teslarati