Francouzský Renault druhý rok po sobě zvítězil v evropské anketě Auto roku 2025. Porotci svými hlasy rozhodli o prvenství vlastně dvou vozidel najednou. Spolu s elektrickým Renaultem 5 se na pódiu ocitl i sourozenec z dceřiné automobilky Alpine, konkrétně model A290. Jelikož sdílí s Renaultem stejnou techniku, nemůže se účastnit soutěže jako samostatný vůz.
Letos se celkově o přední příčky ucházely především elektrické modely. Vítěze s 353 body v podobě elektromobilu Renault 5 ale nikdo neměl šanci předehnat. Na druhém místě se s velkou ztrátou umístila Kia EV3, která od porotců posbírala 291 bodů. Ani třetí pozice dvojice Citroënu C3 (konvenční i elektrická verze) neměla příliš šanci na vyšší umístění. Vůz získal 215 bodů.
Až za čtvrtým Hyundai Inster se začaly umisťovat spalovací modely. Najdeme mezi nimi Dacii Duster, Cupru Terramar nebo Alfu Romeo Junior. Jestliže jsou vám některé modely neznámé, je to dané podmínkami účast v této anketě. Evropské ankety Auto roku se mohou účastnit pouze nové modely, nestačí ani faceliftové omlazení. I to je důvod, proč na seznamu nefiguruje například Tesla Model 3 Highland nebo nedávná úprava Renaultu Clio.
Francouzské automobilce to nicméně nemusí být líto. Vyhrát dva ročníky po sobě se naposledy povedlo Fiatu v roce 1995 s modelem Punto a o rok později s větším Bravem. Je tedy velmi ojedinělé, aby se nezávislé porotě líbily modely jednoho výrobce natolik, aby si vysloužili nejvyšší umístění. Již tradičně se výběru účastní šedesát expertů z 23 zemí Evropy. Každý z nich vybere sedm kandidátů, které jsou dále hodnoceny body.
Renault 5 odkazuje na historicky úspěšný model značky a přináší jej do současné doby v podobně efektivního městského elektromobilu. S dojezdem až 410 km je připraven s každou výzvou, kterou před něj postavíte. Líbit se bude mladším zájemcům, a to nejen díky obrovské škále přizpůsobení. Poslouží i jako zdroj energie pro spotřebiče. Chatbot ChatGPT spolu s dvojicí 10″ obrazovek obstará veškerou digitální agendu. Základní verzi Renaultu 5 pořídíte v Česku za 675 tisíc korun.
Francouzský Renault druhý rok po sobě zvítězil v evropské anketě Auto roku 2025. Porotci svými hlasy rozhodli o prvenství vlastně dvou vozidel najednou. Spolu s elektrickým Renaultem 5 se na pódiu ocitl i sourozenec z dceřiné automobilky Alpine, konkrétně model A290. Jelikož sdílí s Renaultem stejnou techniku, nemůže se účastnit soutěže jako samostatný vůz.
Letos se celkově o přední příčky ucházely především elektrické modely. Vítěze s 353 body v podobě elektromobilu Renault 5 ale nikdo neměl šanci předehnat. Na druhém místě se s velkou ztrátou umístila Kia EV3, která od porotců posbírala 291 bodů. Ani třetí pozice dvojice Citroënu C3 (konvenční i elektrická verze) neměla příliš šanci na vyšší umístění. Vůz získal 215 bodů.
Až za čtvrtým Hyundai Inster se začaly umisťovat spalovací modely. Najdeme mezi nimi Dacii Duster, Cupru Terramar nebo Alfu Romeo Junior. Jestliže jsou vám některé modely neznámé, je to dané podmínkami účast v této anketě. Evropské ankety Auto roku se mohou účastnit pouze nové modely, nestačí ani faceliftové omlazení. I to je důvod, proč na seznamu nefiguruje například Tesla Model 3 Highland nebo nedávná úprava Renaultu Clio.
Francouzské automobilce to nicméně nemusí být líto. Vyhrát dva ročníky po sobě se naposledy povedlo Fiatu v roce 1995 s modelem Punto a o rok později s větším Bravem. Je tedy velmi ojedinělé, aby se nezávislé porotě líbily modely jednoho výrobce natolik, aby si vysloužili nejvyšší umístění. Již tradičně se výběru účastní šedesát expertů z 23 zemí Evropy. Každý z nich vybere sedm kandidátů, které jsou dále hodnoceny body.
Renault 5 odkazuje na historicky úspěšný model značky a přináší jej do současné doby v podobně efektivního městského elektromobilu. S dojezdem až 410 km je připraven s každou výzvou, kterou před něj postavíte. Líbit se bude mladším zájemcům, a to nejen díky obrovské škále přizpůsobení. Poslouží i jako zdroj energie pro spotřebiče. Chatbot ChatGPT spolu s dvojicí 10″ obrazovek obstará veškerou digitální agendu. Základní verzi Renaultu 5 pořídíte v Česku za 675 tisíc korun.