EU odkládá důležité oznámení o uvalení vyššího cla na čínské elektromobily

Petr Bergmann
  • EU odsouvá důležité oznámení
  • Rozhodnutí bude zveřejněno po evropských volbách
  • Dovozní cla na čínské automobily se pravděpodobně zvýší
Nio ET9
Nio ET9

Na základě informací z několika mediálních zdrojů oznámí Evropská komise své rozhodnutí o clech na elektrická vozidla z Číny až po evropských volbách. Komise popřela dříve zmíněné konkrétní datum, čímž se snaží uklidnit spekulace ohledně načasování tohoto rozhodnutí.

Hlavním důvodem odkladu jsou evropské volby

Německý týdeník Der Spiegel uvádí, že Brusel odloží formální oznámení o několik dní, aby se předešlo ovlivnění volební kampaně. Očekávalo se, že rozhodnutí bude oznámeno 5. nebo 6. června, což by znamenalo zveřejnění těsně před volbami. Tento krok je vnímán jako snaha vyhnout se vyhrocené politické debatě těsně před volbami.

EU obvykle informuje členské státy o výsledcích vyšetřování měsíc před oficiálním datem. Protože antisubvenční šetření končí 4. července, očekávalo se oznámení 5. června. Tento postup však není povinný a Komise může výsledky zveřejnit až ve druhém červnovém týdnu. Tento flexibilní přístup umožňuje Komisi lépe řídit politické důsledky svých rozhodnutí.

Zadní pohled na novinku NIO ES7
Zadní pohled na novinku NIO ES7

Čtěte také: Podmaní si čínský BYD celý svět? Už má větší armádu zaměstnanců než Toyota


Výsledkem může být citelné zvýšení cel

Podle zdrojů agentury Reuters je nyní plánované datum oznámení 10. června, tedy pondělí po volbách. Mluvčí Evropské komise však uvedl, že datum nebylo potvrzeno. Nejistota ohledně přesného data oznámení dává Komisi prostor pro manévrování v závislosti na politickém vývoji.

Předpokládá se, že EU před letní přestávkou uvalí na dovoz čínských elektromobilů vyšší cla. Nedávno to naznačil také komisař pro obchod, Valdis Dombrovskis. Cla by mohla stoupnout z 10 na 15 až 25 procent, nebo dokonce na 25 až 30 procent. Čína již reagovala hrozbou dovozních cel až 25 procent na auta se spalovacím motorem nad určitou kubaturu. Tento obchodní spor mezi EU a Čínou by mohl mít významné dopady na automobilový průmysl a globální obchodní vztahy.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články