Minulý týden byla oficiálně schválena nová podoba zákona ohledně zákazu prodeje nových vozů se spalovacím motorem od roku 2035, ale do té doby čeká automobilky ještě jedna změna – aktualizované předpisy Euro 7. Přísnější nároky na množství vyprodukovaných emisí a efektivitu motorů by měly vejít v platnost během roku 2025 a již nyní se potýkají s ostrou kritikou ze strany výrobců.
Nejvyšší představitelé automobilového průmyslu se obávají, že plánované emisní předpisy Euro 7 by mohly znamenat konec segmentu malých vozů se spalovacím motorem. Kompaktní automobily bez elektrifikace pohonu (a splňující normu Euro 7) by mohly být dle některých názorů o 3 000 až 5 000 eur dražší. To by z části vymazalo rozdíl mezi verzemi s čistě spalovacím motorem a elektrifikovaným pohonem a pro mnoho zákazníků by tak první varianta již nedávala smysl.
Ostře se proti chystanému nařízení ohradil také generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavarez. Při prezentaci prodejních výsledků za rok 2022 prohlásil: „Přísnější parametry jsou nyní již zbytečné a budou mít negativní dopad na průmysl, který se bude snažit vyrábět cenově dostupné malé elektromobily, jež by nahradily své předchůdce se spalovacím motorem.“
Čtěte také: Bude jedna výjimka! EU nakonec povolí prodej spalovacích aut i po roce 2035
„Není to užitečné, je to velmi nákladné a nepřináší to výhody zákazníkům ani výhody pro životní prostředí,“ dodal. Normu Euro 7 přitom Tavarez nekritizuje poprvé. V loňském roce uvedl, že nové předpisy budou od výrobců automobilů vyžadovat enormní investice do čistších a účinnějších spalovacích motorů, aby byly o pár let později zakázány.
Z těchto poznatků můžeme usuzovat, že některé automobilky budou raději investovat do vývoje elektrických verzí svých modelů a stále častěji tak budeme svědky předčasného ukončení výroby spalovacích variant modelů, u kterých to jednoduše ekonomicky nebude dávat smysl.
Očekává se, že předpisy Euro 7 vejdou v platnost v červenci 2025, i když jejich konečná podoba ještě stále není potvrzena. V říjnu loňského roku však bylo oznámeno, že „byla provedena konečná revize“ nových požadavků „na základě současných geopolitických a ekonomických okolností.“
Minulý týden byla oficiálně schválena nová podoba zákona ohledně zákazu prodeje nových vozů se spalovacím motorem od roku 2035, ale do té doby čeká automobilky ještě jedna změna – aktualizované předpisy Euro 7. Přísnější nároky na množství vyprodukovaných emisí a efektivitu motorů by měly vejít v platnost během roku 2025 a již nyní se potýkají s ostrou kritikou ze strany výrobců.
Nejvyšší představitelé automobilového průmyslu se obávají, že plánované emisní předpisy Euro 7 by mohly znamenat konec segmentu malých vozů se spalovacím motorem. Kompaktní automobily bez elektrifikace pohonu (a splňující normu Euro 7) by mohly být dle některých názorů o 3 000 až 5 000 eur dražší. To by z části vymazalo rozdíl mezi verzemi s čistě spalovacím motorem a elektrifikovaným pohonem a pro mnoho zákazníků by tak první varianta již nedávala smysl.
Ostře se proti chystanému nařízení ohradil také generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavarez. Při prezentaci prodejních výsledků za rok 2022 prohlásil: „Přísnější parametry jsou nyní již zbytečné a budou mít negativní dopad na průmysl, který se bude snažit vyrábět cenově dostupné malé elektromobily, jež by nahradily své předchůdce se spalovacím motorem.“
Čtěte také: Bude jedna výjimka! EU nakonec povolí prodej spalovacích aut i po roce 2035
„Není to užitečné, je to velmi nákladné a nepřináší to výhody zákazníkům ani výhody pro životní prostředí,“ dodal. Normu Euro 7 přitom Tavarez nekritizuje poprvé. V loňském roce uvedl, že nové předpisy budou od výrobců automobilů vyžadovat enormní investice do čistších a účinnějších spalovacích motorů, aby byly o pár let později zakázány.
Z těchto poznatků můžeme usuzovat, že některé automobilky budou raději investovat do vývoje elektrických verzí svých modelů a stále častěji tak budeme svědky předčasného ukončení výroby spalovacích variant modelů, u kterých to jednoduše ekonomicky nebude dávat smysl.
Očekává se, že předpisy Euro 7 vejdou v platnost v červenci 2025, i když jejich konečná podoba ještě stále není potvrzena. V říjnu loňského roku však bylo oznámeno, že „byla provedena konečná revize“ nových požadavků „na základě současných geopolitických a ekonomických okolností.“