Elon Musk velmi rád pořádá eventy se svými zaměstnanci. Jejich předmětem bývají buď skvělé výsledky společnosti, oficiální představení nových funkcí a modelů, nebo odhalení další fáze business plánů společnosti. Právě poslední zmíněný bod byl hlavním tématem posledního happeningu.
Tesla by nebyla tam kde dnes je nebýt první a druhé fáze takzvaného “Master plánu”. Ten provází společnost od samotného založení a obsahuje veledůležité milníky a zásady firmy. V prvním čtvrtletí Elon Musk naznačil a nalákal na brzké představení další, v pořadí již třetí, fáze onoho plánu.
Než se pustíme do toho nejdůležitějšího, připomeňme si, co bylo součástí předchozích dvou fází. První vedla přes výrobu sportovního vozu. Tržby z prodeje byly použité na první cenově dostupný elektrický vůz. Tím se stal Model S. Tržby z tohoto modelu měly posloužit k vývoji dalšího, ještě více dostupného modelu. Tento cíl si Tesla splnila s příchodem Modelu 3.
Čtěte také: Hurá! Tesla konečně bude mít odpočinkové zóny u svých nabíječek
V roce 2016 následovala druhá fáze. Tou je masová výroba Modelu 3 a výstavba nové divize zaměřené na obnovitelnou energii. Tato část byla naplněna koupí společnosti Solar City a přejmenováním na divizi Tesla Energy. Druhá fáze se má totiž především soustředit na vývoj úložiště energie.
Solární tašky a bateriová úložiště tedy tvoří zásadní složku této části. Spolu s tím se podařilo dostat Teslu na všechny důležité trhy po celém světě. V neposlední řadě se již hovořilo o tvorbě autonomního systému, který má za cíl, být desetkrát bezpečnější než “hloupé” automatické asistenční systémy konkurenčních vozidel. Dalším bodem je jakási možnost sdílení vlastního vozu v době, kdy jej nevyužíváte a nechat jej tak pasivně generovat příjem majiteli.
Čtěte také: Přežije solární střecha od Tesly útok bouře s krupobitím? Výsledek nechápeme
Současné ambice a milníky jsou zaměřeny na infrastrukturu. Musk v podstatě shrnul, že pokud všechny vozy i transport bude migrovat k elektřině, je potřeba toto obrovské množství energie i mít jak generovat a ukládat. Samozřejmě v co nejčistší a nejudržitelnější podobě. Musk ale nehovoří pouze o výstavně nových generátorů obnovitelné energie, ale i o přestavbě nebo kompenzaci současných spalin plodících elektráren.
Obrovské ambice a cíle nemůže Elonu Muskovi nikdo rozhodně upřít. Samotná společnosti již nyní dělá velké kroky tímto směrem, navazuje partnerství s mnoha těžebními celky pro zajištění dostatku materiálu pro výrobu baterií i dalších důležitých komponent pro výrobu vozidel. Pokud se prý navíc naskytne příležitost, chtěla by se samotná Tesla vrhnout do těžebního procesu. Bude z Tesly jednou i dominantní dodavatel potřebných materiálů? Uvidíme.
Elon Musk velmi rád pořádá eventy se svými zaměstnanci. Jejich předmětem bývají buď skvělé výsledky společnosti, oficiální představení nových funkcí a modelů, nebo odhalení další fáze business plánů společnosti. Právě poslední zmíněný bod byl hlavním tématem posledního happeningu.
Tesla by nebyla tam kde dnes je nebýt první a druhé fáze takzvaného “Master plánu”. Ten provází společnost od samotného založení a obsahuje veledůležité milníky a zásady firmy. V prvním čtvrtletí Elon Musk naznačil a nalákal na brzké představení další, v pořadí již třetí, fáze onoho plánu.
Než se pustíme do toho nejdůležitějšího, připomeňme si, co bylo součástí předchozích dvou fází. První vedla přes výrobu sportovního vozu. Tržby z prodeje byly použité na první cenově dostupný elektrický vůz. Tím se stal Model S. Tržby z tohoto modelu měly posloužit k vývoji dalšího, ještě více dostupného modelu. Tento cíl si Tesla splnila s příchodem Modelu 3.
Čtěte také: Hurá! Tesla konečně bude mít odpočinkové zóny u svých nabíječek
V roce 2016 následovala druhá fáze. Tou je masová výroba Modelu 3 a výstavba nové divize zaměřené na obnovitelnou energii. Tato část byla naplněna koupí společnosti Solar City a přejmenováním na divizi Tesla Energy. Druhá fáze se má totiž především soustředit na vývoj úložiště energie.
Solární tašky a bateriová úložiště tedy tvoří zásadní složku této části. Spolu s tím se podařilo dostat Teslu na všechny důležité trhy po celém světě. V neposlední řadě se již hovořilo o tvorbě autonomního systému, který má za cíl, být desetkrát bezpečnější než “hloupé” automatické asistenční systémy konkurenčních vozidel. Dalším bodem je jakási možnost sdílení vlastního vozu v době, kdy jej nevyužíváte a nechat jej tak pasivně generovat příjem majiteli.
Čtěte také: Přežije solární střecha od Tesly útok bouře s krupobitím? Výsledek nechápeme
Současné ambice a milníky jsou zaměřeny na infrastrukturu. Musk v podstatě shrnul, že pokud všechny vozy i transport bude migrovat k elektřině, je potřeba toto obrovské množství energie i mít jak generovat a ukládat. Samozřejmě v co nejčistší a nejudržitelnější podobě. Musk ale nehovoří pouze o výstavně nových generátorů obnovitelné energie, ale i o přestavbě nebo kompenzaci současných spalin plodících elektráren.
Obrovské ambice a cíle nemůže Elonu Muskovi nikdo rozhodně upřít. Samotná společnosti již nyní dělá velké kroky tímto směrem, navazuje partnerství s mnoha těžebními celky pro zajištění dostatku materiálu pro výrobu baterií i dalších důležitých komponent pro výrobu vozidel. Pokud se prý navíc naskytne příležitost, chtěla by se samotná Tesla vrhnout do těžebního procesu. Bude z Tesly jednou i dominantní dodavatel potřebných materiálů? Uvidíme.