Elon Musk odhalil Master Plan 4. Tesla se více než autům věnuje AI a autonomii

Matouš Vrchota
Tesla Optimus a výroba baterií 4680 pro Cybertruck | foto: Tesla
Tesla Optimus a výroba baterií 4680 pro Cybertruck | foto: Tesla

Master Plan 4 ukazuje Teslu jinak. Místo aut přichází AI, roboti a autonomní přeprava. Je Tesla ještě automobilka, nebo už spíš tech gigant?

Master Plán po čtvrté. Je Tesla stále ještě automobilka?

Muskův Master Plan pro Teslu, tedy průvodce jak řídit, rozšiřovat společnost a zůstat co nejvíce udržitelný, dospěl již do čtvrté fáze. Od původního záměru nabídnout světu dostupný elektromobil pro masy se ale v průběhu let poněkud pozměnil. Plán již delší dobu zahrnuje i jiné oblasti než výhradně automotive.

Kompletní znění si můžete přečíst například na sociální síti X, kde jej sdílel jak ředitel Musk, tak i oficiální kanál společnosti. Záměrně nezmiňujeme automobilku, jelikož zaměření se od elektromobilů posunulo jiným směrem. Nečekejte tedy v plánech nablýskané prototypy vozidel pro nejbližší roky, počtete si mnohem více o umělé inteligenci a jak s její pomocí vyřešit velké světové problémy.

Elektrické vozy stojí nyní v roli důležitého zakladatele a prostředku, který pomohl firmě vygenerovat miliardy dolarů a bez kterých by se technologická firma nemohla věnovat svým současným zájmům. Téma automobilů tak není zcela ztraceno, jen je mu přisuzován zcela odlišný vývoj. To se ale mnohým investorům a fanouškům nelíbí. Míra, kterou jsou automobily na vedlejší kolej, je prý až příliš velká. Vozy budou mít ve firmě pouze 30 procentní zastoupení.

Tesla Cybercab | foto: Tesla
Tesla Cybercab | foto: Tesla

Zapomeňte na konkrétní milníky

Ani po vícero přečtení však není zcela jasné, co chce novou kapitolou Tesla sdělit. Lidé hledají odpovědi, skryté myšlenky, ale jednoznačný cíl není zřejmý. Musk se vždy snažil o zvýšení udržitelnosti, pomoci zajistit energetickou nezávislost a udělat svět lepším místem pro život. Spoustu nápomocných výrobků společnost za necelá dvě desetiletí skutečně začala vyrábět. Ovšem nyní s pomocí AI má ředitel pravděpodobně ještě daleko větší ambice.

Je tedy jasné, že umělá inteligence bude i v dalších letech hrát u Tesly naprostý prim. Ať už v podobě humanoidního robota nebo plně autonomního způsobu přepravy. Výrobce chce v co největší míře spojit ve výrobě hardware spolu se softwarovou částí. Nová zařízení by měla být nejen dostupnější, ale také dokonalejší ve využití plného potenciálu výkonu. Portfolio produktů se tedy může ještě rozšířit.

Od původní první fáze Master plánu ze srpna 2006 uběhla spousta času. Tehdy se chtěla Tesla věnovat výrobě unikátního nízko nákladového sportovního modelu. Druhá fáze přišla o deset let později. Modely S a X umožnily příchod výrazně dostupnějšího Modelu 3, později i Modelu Y. Začalo se pracovat na autonomní platformě. Doposud poslední fáze chtěla výrazně pomoci od závislosti a spotřebě fosilních paliv a zvýšit míru obnovitelné energie napříč všemi sektory.

Zdroj: Tesla / síť X


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články