Elektromobily značky BMW „převezmou” cylindrické baterie od Tesly

  • BMW si zajistilo baterie pro budoucí elektromobily
  • Dodá mu je velký čínský výrobce
  • Z Maďarska se stává výrobní velmoc
BMW i4 nová motorizace

BMW představilo novou motorizaci pro model i4 | foto: BMW

Automobilka BMW bude nakupovat baterie pro své elektromobily od čínské společnosti EVE Energy Co Ltd. Německý výrobce bude ve svých vozech používat baterie, sestavené z cylindrických článků.

BMW si bere příklad z Tesly

Agentura Reuters, která zprávu přinesla, uvádí, že čínský výrobce baterií uzavřel s BMW smlouvu, která mu zaručuje pozici hlavního dodavatele bateriových článků BMW v Evropě. EVE proto postaví v maďarském Debrecenu výrobní závod. S odvoláním na nejmenované zdroje agentura uvádí, že se nové baterie dostanou do vozidel modelového roku 2025.

Bateriové články budou cylindrické, podobně jako baterie typu 4680, které od letošního roku vyrábí Tesla. Tyto články mají průměr 46 mm a délku 80 mm. Díky těmto rozměrům také bateriové články získaly své označení. Baterie vyráběné EVE budou mít podobnou velikost. Budou tedy větší než současné články Tesly typu 2170, podobně jako většina bateriových článků používaných jinými výrobci automobilů včetně BMW. Jiné automobilky také pro své baterie používají prizmatické články, jejichž obdélníkový tvar je podle některých výrobců vhodnější.

Tesla baterie 4680

Tesla baterie 4680


Čtěte také: Panasonic postaví novou fabriku, bude v ní vyrábět inovativní baterie pro Teslu


Tvar válce je pro baterii vhodnější

Naopak zastánci cylindrických článků tvrdí, že bateriový článek ve tvaru válce je efektivnější z pohledu nákladů. Díky výborné energetické hustotě totiž ke stejnému výsledku stačí méně materiálu. Tuto teorii nyní potvrzuje rozhodnutí firmy CATL, největšího čínského výrobce baterií, která plánuje začít s výrobou válcových článků v roce 2025.

CATL již v minulosti oznámila, že postaví největší továrnu na baterie v Evropě, opět v Debrecenu. Největším zákazníkem továrny s roční výrobní kapacitou 100 gigawatthodin se stane Mercedes-Benz. Zákazníkem CATL bude i BMW, které poblíž města plánuje postavit závod na výrobu aut. Z továrny budou vyjíždět elektromobily, postavené na platformě Neue Klasse.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobily značky BMW „převezmou” cylindrické baterie od Tesly

  • BMW si zajistilo baterie pro budoucí elektromobily
  • Dodá mu je velký čínský výrobce
  • Z Maďarska se stává výrobní velmoc
BMW i4 nová motorizace

BMW představilo novou motorizaci pro model i4 | foto: BMW

Automobilka BMW bude nakupovat baterie pro své elektromobily od čínské společnosti EVE Energy Co Ltd. Německý výrobce bude ve svých vozech používat baterie, sestavené z cylindrických článků.

BMW si bere příklad z Tesly

Agentura Reuters, která zprávu přinesla, uvádí, že čínský výrobce baterií uzavřel s BMW smlouvu, která mu zaručuje pozici hlavního dodavatele bateriových článků BMW v Evropě. EVE proto postaví v maďarském Debrecenu výrobní závod. S odvoláním na nejmenované zdroje agentura uvádí, že se nové baterie dostanou do vozidel modelového roku 2025.

Bateriové články budou cylindrické, podobně jako baterie typu 4680, které od letošního roku vyrábí Tesla. Tyto články mají průměr 46 mm a délku 80 mm. Díky těmto rozměrům také bateriové články získaly své označení. Baterie vyráběné EVE budou mít podobnou velikost. Budou tedy větší než současné články Tesly typu 2170, podobně jako většina bateriových článků používaných jinými výrobci automobilů včetně BMW. Jiné automobilky také pro své baterie používají prizmatické články, jejichž obdélníkový tvar je podle některých výrobců vhodnější.

Tesla baterie 4680

Tesla baterie 4680


Čtěte také: Panasonic postaví novou fabriku, bude v ní vyrábět inovativní baterie pro Teslu


Tvar válce je pro baterii vhodnější

Naopak zastánci cylindrických článků tvrdí, že bateriový článek ve tvaru válce je efektivnější z pohledu nákladů. Díky výborné energetické hustotě totiž ke stejnému výsledku stačí méně materiálu. Tuto teorii nyní potvrzuje rozhodnutí firmy CATL, největšího čínského výrobce baterií, která plánuje začít s výrobou válcových článků v roce 2025.

CATL již v minulosti oznámila, že postaví největší továrnu na baterie v Evropě, opět v Debrecenu. Největším zákazníkem továrny s roční výrobní kapacitou 100 gigawatthodin se stane Mercedes-Benz. Zákazníkem CATL bude i BMW, které poblíž města plánuje postavit závod na výrobu aut. Z továrny budou vyjíždět elektromobily, postavené na platformě Neue Klasse.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."