Elektromobilů je prý v Praze moc, tak končí parkování zdarma. Jenže je jich jen 1 %

Parkování elektromobilů v garážích bude mít jasnější pravidla

Elektromobily v Praze mají jen 1% podíl na všech zde registrovaných autech | foto: Unsplash

Jen do konce roku mají v Praze elektromobily parkování zdarma a jedním z hlavních důvodů mělo být to, že jich přibývá jako hub po dešti. To je sice pravda, protože v Praze a ve Středočeském kraji jich je registrovaných nejvíce, ovšem v celkovém počtu všech registrovaných aut jsou elektromobily stále v menšině. V Praze mají jen asi 1% podíl.

Elektromobilů je nejvíce v Praze, ale podíl je směšný

„Celkový počet aut registrovaných v Praze je cca 1,3 milionu, čistě bezemisních je 15 000, tedy něco málo přes jedno procento všech vozidel v Praze,“ dosvědčuje Jan Chabr, předseda výboru pro energetiku hl. města Prahy. Podíl alternativních paliv je i přes nárůst stále minimální.

Na alternativní pohon je přes 3 % aut

Podle dopravní ročenky Technické správy komunikací je po benzínu druhým nejčastějším pohonem nafta. Aut s alternativním pohonem, tedy včetně LPG, hybridů atd. je 3,32 procenta. Zároveň se meziročně zvětšily rozměry automobilů. V loňském roce v metropoli přibylo meziročně 43 975 aut na více než 1,3 milionu aut celkově. Většina jsou osobní automobily.

Rychlonabíjecí stanice se setrvačníkem Chakratec, Praha, Letňany

Počet nabíječek v Praze poroste | foto: vlastní

Poroste počet nabíječek

V Praze by mohlo v letech 2025 až 2027 vyrůst až 1 500 nabíjecích stanic pro elektromobily, které mají fungovat jako náhrada domácího nabíjení pro obyvatele Prahy, kteří nemají možnost nabíjení elektromobilů v místě svého bydliště. „Naším cílem je zpřístupnit elektromobilitu všem, aby nezůstala výsadou pouze pro lidi s vlastní garáží,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

Praha již aktuálně masivně investuje do nabíjecí infrastruktury, a tyto investice nyní díky využití evropských dotací ještě navýšíme. Smyslem rozvoje veřejně přístupných dobíjecích stanic a podpory elektromobility obecně je zlepšení kvality životního prostředí prostřednictvím snížení emisí a hluku ze silniční dopravy,“ uvedl dále Zdeněk Hřib.

V zónách placeného stání za méně

Elektromobilitu proto hodláme dále podporovat i dalšími cestami, např. v nově připravované reformě zón placeného státní by měly mít elektromobily zvýhodněnou cenu některých celoměstských parkovacích oprávnění a samozřejmě budou mít vyhrazená místa u elektronabíječek,“ dodává Hřib.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobilů je prý v Praze moc, tak končí parkování zdarma. Jenže je jich jen 1 %

Parkování elektromobilů v garážích bude mít jasnější pravidla

Elektromobily v Praze mají jen 1% podíl na všech zde registrovaných autech | foto: Unsplash

Jen do konce roku mají v Praze elektromobily parkování zdarma a jedním z hlavních důvodů mělo být to, že jich přibývá jako hub po dešti. To je sice pravda, protože v Praze a ve Středočeském kraji jich je registrovaných nejvíce, ovšem v celkovém počtu všech registrovaných aut jsou elektromobily stále v menšině. V Praze mají jen asi 1% podíl.

Elektromobilů je nejvíce v Praze, ale podíl je směšný

„Celkový počet aut registrovaných v Praze je cca 1,3 milionu, čistě bezemisních je 15 000, tedy něco málo přes jedno procento všech vozidel v Praze,“ dosvědčuje Jan Chabr, předseda výboru pro energetiku hl. města Prahy. Podíl alternativních paliv je i přes nárůst stále minimální.

Na alternativní pohon je přes 3 % aut

Podle dopravní ročenky Technické správy komunikací je po benzínu druhým nejčastějším pohonem nafta. Aut s alternativním pohonem, tedy včetně LPG, hybridů atd. je 3,32 procenta. Zároveň se meziročně zvětšily rozměry automobilů. V loňském roce v metropoli přibylo meziročně 43 975 aut na více než 1,3 milionu aut celkově. Většina jsou osobní automobily.

Rychlonabíjecí stanice se setrvačníkem Chakratec, Praha, Letňany

Počet nabíječek v Praze poroste | foto: vlastní

Poroste počet nabíječek

V Praze by mohlo v letech 2025 až 2027 vyrůst až 1 500 nabíjecích stanic pro elektromobily, které mají fungovat jako náhrada domácího nabíjení pro obyvatele Prahy, kteří nemají možnost nabíjení elektromobilů v místě svého bydliště. „Naším cílem je zpřístupnit elektromobilitu všem, aby nezůstala výsadou pouze pro lidi s vlastní garáží,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

Praha již aktuálně masivně investuje do nabíjecí infrastruktury, a tyto investice nyní díky využití evropských dotací ještě navýšíme. Smyslem rozvoje veřejně přístupných dobíjecích stanic a podpory elektromobility obecně je zlepšení kvality životního prostředí prostřednictvím snížení emisí a hluku ze silniční dopravy,“ uvedl dále Zdeněk Hřib.

V zónách placeného stání za méně

Elektromobilitu proto hodláme dále podporovat i dalšími cestami, např. v nově připravované reformě zón placeného státní by měly mít elektromobily zvýhodněnou cenu některých celoměstských parkovacích oprávnění a samozřejmě budou mít vyhrazená místa u elektronabíječek,“ dodává Hřib.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."