Elektromobilita není jediná cesta ke snížení emisí. Italové navrhují jiné řešení

  • Italové hledají způsob zachování výroby spalovacích vozidel
  • Proti uhlíkovým emisím lze bojovat mnoha způsoby
  • Asociace ANFIA prosazuje syntetická paliva a biopaliva
Nabíjení elektromobilu, ilustrační obrázek

Nabíjení elektromobilu, ilustrační obrázek | foto: Unsplash

Elektrické automobily nejsou jediným způsobem, jak splnit emisní cíle, tvrdí zástupci italských automobilek. Dekarbonizovat průmysl mohou pomoci také další technologie. Tím by se dosáhlo naplnění stejných cílů v oblasti emisí. “Současně bychom dokázali zachovat know-how a pracovní místa v Itálii,” řekl Paolo Scudieri, předseda asociace automobilového průmyslu ANFIA.

Emise spalování je možné snížit

“Mám na mysli hmatatelný přínos, který mohou poskytnout biopaliva a syntetická paliva, stejně jako vodík,” řekl Scudieri při zahájení veřejného shromáždění ANFIA a dodal, že italský automobilový průmysl již nyní vynakládá obrovské investice do vodíkuTaké se vyvíjejí biopaliva a syntetická paliva, označovaná jako e-paliva. Ta mají pomoci nadále využívat upravené verze spalovacích motorů a částečně se vyhnout přechodu na čistě bateriová elektrická vozidla (BEV).

Výlučné zaměření na technologii čistých elektromobilů, které v současnosti dominují výrobci z Asie, by v nadcházejících letech v Itálii ohrozilo přibližně 73 tisíc pracovních míst, které by nebyly dostatečně kompenzovány 6 tisíci novými pracovními místy, která mají být vytvořena díky elektromobilitě.

Fiat E-Ulysee promo

Elektrický Fiat E-Ulysee | foto: Fiat


Čtěte také: Odborníci odsuzují zákaz spalovacích motorů, na jednom se ale shodnou


Italským výrobcům hrozí nucený úpadek

Scudieri doplnil, že asi 450 výrobcům automobilových dílů z celkového počtu 2 200 hrozí ukončení podnikání, jelikož ještě nezačali přesouvat výrobu na elektrickou technologii. Evropská komise navrhla 100% snížení emisí CO² do roku 2035. To by znemožnilo prodeje nových spalovacích vozidel v bloku 27 zemí.

Evropský parlament by měl příští týden diskutovat o řadě témat z oblasti klimatu, včetně plánu na zákaz spalovacích automobilů. Přáním italského šéfa organizace ANFIA je, aby italští europoslanci hlasovali s ohledem na zájmy vlastní země.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobilita není jediná cesta ke snížení emisí. Italové navrhují jiné řešení

  • Italové hledají způsob zachování výroby spalovacích vozidel
  • Proti uhlíkovým emisím lze bojovat mnoha způsoby
  • Asociace ANFIA prosazuje syntetická paliva a biopaliva
Nabíjení elektromobilu, ilustrační obrázek

Nabíjení elektromobilu, ilustrační obrázek | foto: Unsplash

Elektrické automobily nejsou jediným způsobem, jak splnit emisní cíle, tvrdí zástupci italských automobilek. Dekarbonizovat průmysl mohou pomoci také další technologie. Tím by se dosáhlo naplnění stejných cílů v oblasti emisí. “Současně bychom dokázali zachovat know-how a pracovní místa v Itálii,” řekl Paolo Scudieri, předseda asociace automobilového průmyslu ANFIA.

Emise spalování je možné snížit

“Mám na mysli hmatatelný přínos, který mohou poskytnout biopaliva a syntetická paliva, stejně jako vodík,” řekl Scudieri při zahájení veřejného shromáždění ANFIA a dodal, že italský automobilový průmysl již nyní vynakládá obrovské investice do vodíkuTaké se vyvíjejí biopaliva a syntetická paliva, označovaná jako e-paliva. Ta mají pomoci nadále využívat upravené verze spalovacích motorů a částečně se vyhnout přechodu na čistě bateriová elektrická vozidla (BEV).

Výlučné zaměření na technologii čistých elektromobilů, které v současnosti dominují výrobci z Asie, by v nadcházejících letech v Itálii ohrozilo přibližně 73 tisíc pracovních míst, které by nebyly dostatečně kompenzovány 6 tisíci novými pracovními místy, která mají být vytvořena díky elektromobilitě.

Fiat E-Ulysee promo

Elektrický Fiat E-Ulysee | foto: Fiat


Čtěte také: Odborníci odsuzují zákaz spalovacích motorů, na jednom se ale shodnou


Italským výrobcům hrozí nucený úpadek

Scudieri doplnil, že asi 450 výrobcům automobilových dílů z celkového počtu 2 200 hrozí ukončení podnikání, jelikož ještě nezačali přesouvat výrobu na elektrickou technologii. Evropská komise navrhla 100% snížení emisí CO² do roku 2035. To by znemožnilo prodeje nových spalovacích vozidel v bloku 27 zemí.

Evropský parlament by měl příští týden diskutovat o řadě témat z oblasti klimatu, včetně plánu na zákaz spalovacích automobilů. Přáním italského šéfa organizace ANFIA je, aby italští europoslanci hlasovali s ohledem na zájmy vlastní země.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."