Elektrické automobily nejsou jediným způsobem, jak splnit emisní cíle, tvrdí zástupci italských automobilek. Dekarbonizovat průmysl mohou pomoci také další technologie. Tím by se dosáhlo naplnění stejných cílů v oblasti emisí. “Současně bychom dokázali zachovat know-how a pracovní místa v Itálii,” řekl Paolo Scudieri, předseda asociace automobilového průmyslu ANFIA.
“Mám na mysli hmatatelný přínos, který mohou poskytnout biopaliva a syntetická paliva, stejně jako vodík,” řekl Scudieri při zahájení veřejného shromáždění ANFIA a dodal, že italský automobilový průmysl již nyní vynakládá obrovské investice do vodíku. Také se vyvíjejí biopaliva a syntetická paliva, označovaná jako e-paliva. Ta mají pomoci nadále využívat upravené verze spalovacích motorů a částečně se vyhnout přechodu na čistě bateriová elektrická vozidla (BEV).
Výlučné zaměření na technologii čistých elektromobilů, které v současnosti dominují výrobci z Asie, by v nadcházejících letech v Itálii ohrozilo přibližně 73 tisíc pracovních míst, které by nebyly dostatečně kompenzovány 6 tisíci novými pracovními místy, která mají být vytvořena díky elektromobilitě.
Čtěte také: Odborníci odsuzují zákaz spalovacích motorů, na jednom se ale shodnou
Scudieri doplnil, že asi 450 výrobcům automobilových dílů z celkového počtu 2 200 hrozí ukončení podnikání, jelikož ještě nezačali přesouvat výrobu na elektrickou technologii. Evropská komise navrhla 100% snížení emisí CO² do roku 2035. To by znemožnilo prodeje nových spalovacích vozidel v bloku 27 zemí.
Evropský parlament by měl příští týden diskutovat o řadě témat z oblasti klimatu, včetně plánu na zákaz spalovacích automobilů. Přáním italského šéfa organizace ANFIA je, aby italští europoslanci hlasovali s ohledem na zájmy vlastní země.
Elektrické automobily nejsou jediným způsobem, jak splnit emisní cíle, tvrdí zástupci italských automobilek. Dekarbonizovat průmysl mohou pomoci také další technologie. Tím by se dosáhlo naplnění stejných cílů v oblasti emisí. “Současně bychom dokázali zachovat know-how a pracovní místa v Itálii,” řekl Paolo Scudieri, předseda asociace automobilového průmyslu ANFIA.
“Mám na mysli hmatatelný přínos, který mohou poskytnout biopaliva a syntetická paliva, stejně jako vodík,” řekl Scudieri při zahájení veřejného shromáždění ANFIA a dodal, že italský automobilový průmysl již nyní vynakládá obrovské investice do vodíku. Také se vyvíjejí biopaliva a syntetická paliva, označovaná jako e-paliva. Ta mají pomoci nadále využívat upravené verze spalovacích motorů a částečně se vyhnout přechodu na čistě bateriová elektrická vozidla (BEV).
Výlučné zaměření na technologii čistých elektromobilů, které v současnosti dominují výrobci z Asie, by v nadcházejících letech v Itálii ohrozilo přibližně 73 tisíc pracovních míst, které by nebyly dostatečně kompenzovány 6 tisíci novými pracovními místy, která mají být vytvořena díky elektromobilitě.
Čtěte také: Odborníci odsuzují zákaz spalovacích motorů, na jednom se ale shodnou
Scudieri doplnil, že asi 450 výrobcům automobilových dílů z celkového počtu 2 200 hrozí ukončení podnikání, jelikož ještě nezačali přesouvat výrobu na elektrickou technologii. Evropská komise navrhla 100% snížení emisí CO² do roku 2035. To by znemožnilo prodeje nových spalovacích vozidel v bloku 27 zemí.
Evropský parlament by měl příští týden diskutovat o řadě témat z oblasti klimatu, včetně plánu na zákaz spalovacích automobilů. Přáním italského šéfa organizace ANFIA je, aby italští europoslanci hlasovali s ohledem na zájmy vlastní země.