Elektromobil Škoda Enyaq poprvé v naší elektrické garáži! Co říkáme na novinku roku?

Roman Macháč
  • Měli jsme poprvé možnost vyzkoušet zbrusu nový elektromobil Škoda Enyaq
  • Líbilo se nám zpracování, prostornost, ale i nové technologie
  • Příjemným překvapením pak byla celková spotřeba
Škoda Enyaq iV 2021 zepředu
Škoda Enyaq iV 2021 zepředu

Co se týče jízdních vlastností, tak se musíme k něčemu přiznat. V celém testování jsme se neubránili srovnání s Volkswagenem ID.4, který jsme si mohli vyzkoušet jen pár dní zpátky. Jde o vůz stejných proporcí, výkonu i platformy a jen těžko se nám hledá hlavní prodejní argument pro to či ono auto. Měli jsme k dispozici verzi Enyaq 80, tedy vůz s elektromotorem o síle 150 kW a pohonem zadní nápravy. Ta se hodí hlavně pro rodiny s vyšším kilometrovým apetitem.

Skvělý společník na dlouhé cesty

V rámci prvotních jízdních zážitků na nás působí Enyaq iV jako takový těžký kolos a pořádné old-school SUV, byť to může u zbrusu nového elektromobilu znít poněkud zvláštně. Oproti tomu ID.4 se snaží být více hravým a agilnějším vozem, což je možná ten největší rozdíl. Při rozjedu není český elektromobil žádný lenoch, nicméně sportovec taktéž ne. Dává totiž jasně najevo, že jde o enormní SUV a nemá dynamické ambice. Vidíme jej proto spíš na dálničního polykače kilometrů.


Čtěte také: Jaký je součinitel odporu vzduchu u Škody Enyaq iV a je lepší než u konkurence?


Škoda Enyaq iV 2021 z boku
Škoda Enyaq iV 2021 z boku

Do zatáček je potřeba vjíždět s rozumem, protože se do nich Enyaq line jako takový slon z porcelánu. Na druhou stranu v případě pěkně vyjeté zákruty se vám elektromobil odmění tak neuvěřitelně pohodlným svezením, až to snad není možné. To mimochodem myslíme smrtelně vážně. Škodovka žehlí nerovnosti na silnici lépe než manželka sváteční košili a při vjíždění do děr se neozve absolutně žádná rána. Tady smekáme klobouček.

A co spotřeba a dojezd?

Teď nastává zásadní otázka – dojedete s Enyaqem na chatu? Inu, pokud jde o podvozek, tak zcela určitě. A pokud o dojezd na elektřinu, tak to záleží. Po městě jsme jezdili se spotřebou 15 kWh/100 km, po okreskách se nám dařilo jezdit za 20 kWh/100 km a na dálnici si „Éňa“ pápnul až 25 kWh/100 km. A to nejsou vážně žádné špatné hodnoty, když uvážíte, jak je vůz velký a kolik váží.

Škoda Enyaq iV 2021 zezadu
Škoda Enyaq iV 2021 zezadu

Čtěte také: Elektromobil Škoda Enyaq iV má nakonec oficiálně delší dojezd, než se čekalo


Nicméně na cestu do Chorvatska na jediné nabití to stále není, což se zdá být jako argument, kterým disponuje snad každý zastánce spalováků. Reálně dojedete po městě v lepším případě 450 kilometrů, po okreskách 350 kilometrů a na dálnici musíte provětrat sandále s ponožkami každých 300 kilometrů. Ovšem vadí to vůbec? Za nás rozhodně ne.

Pokud se chcete dozvědět více informací a zážitků s novou Škodou Enyaq iV, tak se rozhodně mrkněte na náš youtubový kanál, kde jsme zveřejnili podrobné video českého elektromobilu. Ceníme si každé zhlédnuté minuty, palce nahoru či odběru. A nebojte, velký test auta bude dřív, než stačíte mrknout.

Podrobné video

Jak se Vám líbí nová Škoda Enyaq iV? V jaké variantě byste si ji pořídili? Podělte se o názor v diskuzi!


Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články