Popravdě jsme si mysleli, že se už tohoto momentu ani nedožijeme. Ačkoliv odhalení čistokrevného elektromobilu z mladoboleslavské dílny již proběhlo, tak kvůli koronaviru se vše zpozdilo a my nemohli řádně vůz otestovat. Vše se nyní ovšem obrací k lepšímu a Škoda začíná spouštět novinářské jízdy, na které jsme se těšili jako malí kluci. V dnešním článku si lehce shrneme pár zásadních bodů a zbytek necháme na redakčním videu, protože to jsme pro vás vymazlili s láskou v srdci a písní na rtech!
Nutno podotknout, že Škoda Enyaq iV není prvním elektromobilem značky. Navazují tím na úspěšný model Citigo iV, který zůstal v mnoha českých srdcích díky svým schopnostem. Teď ovšem na scénu přichází “táta elektromobilů”, tedy Enyaq! Tenhle kousek je už postaven na opravdu čistokrevné MEB platformě, která slouží výhradně pro elektromobily. Škodovka nám dále sdělila, že plánují na českém trhu prodat až 2 tisíce kusů. Za nás však doufáme, že číslo bude poněkud vyšší.
Čtěte také: Elektromobil Škoda Enyaq iV je prošpikovaný novými Simply Clever nápady
Co se týče jízdních vlastností, tak se musíme k něčemu přiznat. V celém testování jsme se neubránili srovnání s Volkswagenem ID.4, který jsme si mohli vyzkoušet jen pár dní zpátky. Jde o vůz stejných proporcí, výkonu i platformy a jen těžko se nám hledá hlavní prodejní argument pro to či ono auto. Měli jsme k dispozici verzi Enyaq 80, tedy vůz s elektromotorem o síle 150 kW a pohonem zadní nápravy. Ta se hodí hlavně pro rodiny s vyšším kilometrovým apetitem.
V rámci prvotních jízdních zážitků na nás působí Enyaq iV jako takový těžký kolos a pořádné old-school SUV, byť to může u zbrusu nového elektromobilu znít poněkud zvláštně. Oproti tomu ID.4 se snaží být více hravým a agilnějším vozem, což je možná ten největší rozdíl. Při rozjedu není český elektromobil žádný lenoch, nicméně sportovec taktéž ne. Dává totiž jasně najevo, že jde o enormní SUV a nemá dynamické ambice. Vidíme jej proto spíš na dálničního polykače kilometrů.
Čtěte také: Jaký je součinitel odporu vzduchu u Škody Enyaq iV a je lepší než u konkurence?
Do zatáček je potřeba vjíždět s rozumem, protože se do nich Enyaq line jako takový slon z porcelánu. Na druhou stranu v případě pěkně vyjeté zákruty se vám elektromobil odmění tak neuvěřitelně pohodlným svezením, až to snad není možné. To mimochodem myslíme smrtelně vážně. Škodovka žehlí nerovnosti na silnici lépe než manželka sváteční košili a při vjíždění do děr se neozve absolutně žádná rána. Tady smekáme klobouček.
Teď nastává zásadní otázka – dojedete s Enyaqem na chatu? Inu, pokud jde o podvozek, tak zcela určitě. A pokud o dojezd na elektřinu, tak to záleží. Po městě jsme jezdili se spotřebou 15 kWh/100 km, po okreskách se nám dařilo jezdit za 20 kWh/100 km a na dálnici si “Éňa” pápnul až 25 kWh/100 km. A to nejsou vážně žádné špatné hodnoty, když uvážíte, jak je vůz velký a kolik váží.
Čtěte také: Elektromobil Škoda Enyaq iV má nakonec oficiálně delší dojezd, než se čekalo
Nicméně na cestu do Chorvatska na jediné nabití to stále není, což se zdá být jako argument, kterým disponuje snad každý zastánce spalováků. Reálně dojedete po městě v lepším případě 450 kilometrů, po okreskách 350 kilometrů a na dálnici musíte provětrat sandále s ponožkami každých 300 kilometrů. Ovšem vadí to vůbec? Za nás rozhodně ne.
Pokud se chcete dozvědět více informací a zážitků s novou Škodou Enyaq iV, tak se rozhodně mrkněte na náš youtubový kanál, kde jsme zveřejnili podrobné video českého elektromobilu. Ceníme si každé zhlédnuté minuty, palce nahoru či odběru. A nebojte, velký test auta bude dřív, než stačíte mrknout.
Jak se Vám líbí nová Škoda Enyaq iV? V jaké variantě byste si ji pořídili? Podělte se o názor v diskuzi!
Popravdě jsme si mysleli, že se už tohoto momentu ani nedožijeme. Ačkoliv odhalení čistokrevného elektromobilu z mladoboleslavské dílny již proběhlo, tak kvůli koronaviru se vše zpozdilo a my nemohli řádně vůz otestovat. Vše se nyní ovšem obrací k lepšímu a Škoda začíná spouštět novinářské jízdy, na které jsme se těšili jako malí kluci. V dnešním článku si lehce shrneme pár zásadních bodů a zbytek necháme na redakčním videu, protože to jsme pro vás vymazlili s láskou v srdci a písní na rtech!
Nutno podotknout, že Škoda Enyaq iV není prvním elektromobilem značky. Navazují tím na úspěšný model Citigo iV, který zůstal v mnoha českých srdcích díky svým schopnostem. Teď ovšem na scénu přichází “táta elektromobilů”, tedy Enyaq! Tenhle kousek je už postaven na opravdu čistokrevné MEB platformě, která slouží výhradně pro elektromobily. Škodovka nám dále sdělila, že plánují na českém trhu prodat až 2 tisíce kusů. Za nás však doufáme, že číslo bude poněkud vyšší.
Čtěte také: Elektromobil Škoda Enyaq iV je prošpikovaný novými Simply Clever nápady
Co se týče jízdních vlastností, tak se musíme k něčemu přiznat. V celém testování jsme se neubránili srovnání s Volkswagenem ID.4, který jsme si mohli vyzkoušet jen pár dní zpátky. Jde o vůz stejných proporcí, výkonu i platformy a jen těžko se nám hledá hlavní prodejní argument pro to či ono auto. Měli jsme k dispozici verzi Enyaq 80, tedy vůz s elektromotorem o síle 150 kW a pohonem zadní nápravy. Ta se hodí hlavně pro rodiny s vyšším kilometrovým apetitem.
V rámci prvotních jízdních zážitků na nás působí Enyaq iV jako takový těžký kolos a pořádné old-school SUV, byť to může u zbrusu nového elektromobilu znít poněkud zvláštně. Oproti tomu ID.4 se snaží být více hravým a agilnějším vozem, což je možná ten největší rozdíl. Při rozjedu není český elektromobil žádný lenoch, nicméně sportovec taktéž ne. Dává totiž jasně najevo, že jde o enormní SUV a nemá dynamické ambice. Vidíme jej proto spíš na dálničního polykače kilometrů.
Čtěte také: Jaký je součinitel odporu vzduchu u Škody Enyaq iV a je lepší než u konkurence?
Do zatáček je potřeba vjíždět s rozumem, protože se do nich Enyaq line jako takový slon z porcelánu. Na druhou stranu v případě pěkně vyjeté zákruty se vám elektromobil odmění tak neuvěřitelně pohodlným svezením, až to snad není možné. To mimochodem myslíme smrtelně vážně. Škodovka žehlí nerovnosti na silnici lépe než manželka sváteční košili a při vjíždění do děr se neozve absolutně žádná rána. Tady smekáme klobouček.
Teď nastává zásadní otázka – dojedete s Enyaqem na chatu? Inu, pokud jde o podvozek, tak zcela určitě. A pokud o dojezd na elektřinu, tak to záleží. Po městě jsme jezdili se spotřebou 15 kWh/100 km, po okreskách se nám dařilo jezdit za 20 kWh/100 km a na dálnici si “Éňa” pápnul až 25 kWh/100 km. A to nejsou vážně žádné špatné hodnoty, když uvážíte, jak je vůz velký a kolik váží.
Čtěte také: Elektromobil Škoda Enyaq iV má nakonec oficiálně delší dojezd, než se čekalo
Nicméně na cestu do Chorvatska na jediné nabití to stále není, což se zdá být jako argument, kterým disponuje snad každý zastánce spalováků. Reálně dojedete po městě v lepším případě 450 kilometrů, po okreskách 350 kilometrů a na dálnici musíte provětrat sandále s ponožkami každých 300 kilometrů. Ovšem vadí to vůbec? Za nás rozhodně ne.
Pokud se chcete dozvědět více informací a zážitků s novou Škodou Enyaq iV, tak se rozhodně mrkněte na náš youtubový kanál, kde jsme zveřejnili podrobné video českého elektromobilu. Ceníme si každé zhlédnuté minuty, palce nahoru či odběru. A nebojte, velký test auta bude dřív, než stačíte mrknout.
Jak se Vám líbí nová Škoda Enyaq iV? V jaké variantě byste si ji pořídili? Podělte se o názor v diskuzi!