Elektromobil s dojezdem až 1200 km? Mercedes Vision EQXX se kvapem blíží!

Roman Macháč
  • Bájný Mercedes Vision EQXX má být elektromobil s největším dojezdem
  • Na jedno nabití chce urazit cestu z Pekingu do Šanghaje, tedy 1200 km
  • Spekuluje se nad brzkým představením, které vyrazí dech
Zahalený snímek elektromobilu Mercedes EQXX
Zahalený snímek elektromobilu Mercedes EQXX

Jestlipak si ještě pamatujete na bájný koncept německého elektromobilu, který měl urazit až 1200 kilometrů na jediné nabití? Mercedes EQXX má přinést na trh zásadní revoluci, které zkrátka nejde odolat. Od doby prvních snímků už uběhlo několik měsíců, přičemž stále neznáme žádné oficiální specifikace nebo vzhled. Inženýři z Mercedesu se ale přeci jen slitovali a nyní posílají alespoň další zahalenou fotku, která poodhaluje více z chystaného designu.

Dočkáme se elektromobilu Mercedes Vision EQXX?

Elektrický mazlík z německé dílny dostal agresivní přední masku, která na první pohled připomíná brutální Project One. Součástí masky jsou i ostře laděná světla, která jsou spojena světelným pásem. Všimnout si můžeme i průduchů na kapotě, což napovídá, že EQXX dostane pořádnou dávku výkonu.

„Vytvořili jsme skupinu našich inženýrů, aby se ujali mimořádného úkolu: postavit elektromobil s nejdelším dojezdem a nejvyšší účinností, jaký kdy svět viděl. Jedná se o seriózní projekt, který pronásleduje technologie nové generace. Chceme použít získané vědomosti do nové generace sériově vyráběných automobilů,“ tvrdí mateřská společnost Daimler.

Render elektromobilu Mercedes EQXX
Render elektromobilu Mercedes EQXX

Čtěte také: Mercedes urychluje cestu vstříc elektrické budoucnosti, dočkáme se i nových platforem


Pořádná porce výkonu!

Lidé budou nejvíce zvědaví právě na dojezd, který Mercedes slibuje. Model EQXX má prý být schopen urazit vzdálenost od Pekingu až po Šanghaj, tedy 1200 kilometrů. Dle renderu můžeme očekávat nejen velkou baterii, ale zároveň nepřekonatelnou aerodynamiku, kterou automobilka evidentně trénovala na modelu EQS.

Další zajímavostí bude jistě výkon, protože vývoj údajně probíhá za účasti týmu High Performance Powertrains, který se soustředí zejména na technologii a pohonné jednotky do Formule 1.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články