Automobilka Hyundai ve spolupráci s odborníky z Dekry provedli zajímavý test na závodním okruhu, kde v takřka ideálních podmínkách dosáhli s elektromobilem Kona Electric (2020) dojezdu 1026 km na jedno nabití, tedy více než dvojnásobného dojezdu oproti výsledkům dle normy WLTP.
TIP: Potvrzeno, že ujede až 832 km! Lucid Air je elektromobil s nejdelším dojezdem
Pokud máte elektromobil se skvělým dojezdem a přidáte k tomu ideální takřka až laboratorní podmínky, můžete dosáhnout opravdu skvělého dojezdu.
Příkladem je Hyundai Kona Electric (test), elektromobil vybravený 64kWh baterií, se kterou dle normy WLTP ujede až 484 kilometrů. Nicméně na německém okruhu Lausitzring s klopenými a neostrými zatáčkami, navíc ještě při průměrné rychlosti jen kolem 30 km/h, což všechno napomáhá nižší spotřebě vozu.
Na test dohlížela Dekra, odborná zkušební společnost provozující Lausitzring od roku 2017. Její inženýři monitorovali testovaná vozidla a zdokumentovali všech 36 střídání řidičů. Elektromobil Hyundai Kona Electric u jedné ze tří soupeřících posádek nakonec dosáhl rekordního dojezdu 1026 km na jedno nabití, se spotřebou jen 6,28 kWh/100 km.
Jelo se téměř 35 hodin v kuse, při venkovních teplotách až 29 °C. Přesto bez klimatizace, s vypnutým multimediálním systémem v autě, aby prakticky nic nepotřebného neubíralo na dojezdu. „Zásoba elektrické energie tak byla využívána výhradně k pohonu. Zapnutá byla pouze světla pro denní svícení v souladu s předpisy silničního provozu. Vozy jely na standardních pneumatikách Nexen Nfera SU1 rozměru 215/55 R 17 s nízkým valivým odporem.“ píše Hyundai v oficiální tiskové zprávě.
Automobilka Hyundai ve spolupráci s odborníky z Dekry provedli zajímavý test na závodním okruhu, kde v takřka ideálních podmínkách dosáhli s elektromobilem Kona Electric (2020) dojezdu 1026 km na jedno nabití, tedy více než dvojnásobného dojezdu oproti výsledkům dle normy WLTP.
TIP: Potvrzeno, že ujede až 832 km! Lucid Air je elektromobil s nejdelším dojezdem
Pokud máte elektromobil se skvělým dojezdem a přidáte k tomu ideální takřka až laboratorní podmínky, můžete dosáhnout opravdu skvělého dojezdu.
Příkladem je Hyundai Kona Electric (test), elektromobil vybravený 64kWh baterií, se kterou dle normy WLTP ujede až 484 kilometrů. Nicméně na německém okruhu Lausitzring s klopenými a neostrými zatáčkami, navíc ještě při průměrné rychlosti jen kolem 30 km/h, což všechno napomáhá nižší spotřebě vozu.
Na test dohlížela Dekra, odborná zkušební společnost provozující Lausitzring od roku 2017. Její inženýři monitorovali testovaná vozidla a zdokumentovali všech 36 střídání řidičů. Elektromobil Hyundai Kona Electric u jedné ze tří soupeřících posádek nakonec dosáhl rekordního dojezdu 1026 km na jedno nabití, se spotřebou jen 6,28 kWh/100 km.
Jelo se téměř 35 hodin v kuse, při venkovních teplotách až 29 °C. Přesto bez klimatizace, s vypnutým multimediálním systémem v autě, aby prakticky nic nepotřebného neubíralo na dojezdu. „Zásoba elektrické energie tak byla využívána výhradně k pohonu. Zapnutá byla pouze světla pro denní svícení v souladu s předpisy silničního provozu. Vozy jely na standardních pneumatikách Nexen Nfera SU1 rozměru 215/55 R 17 s nízkým valivým odporem.“ píše Hyundai v oficiální tiskové zprávě.