Elektromobil Hyundai Ioniq 5 zřejmě dorazí i ve sportovní verzi N line
- Ioniq 5 N Line by mohla být nejostřejší verze očekávaného elektromobilu
- Hyundai bude chtít z vozu vymáčknout maximum
- Zatím jde o neoficiální informace

Bylo by opravdu velké překvapení, pokud by Hyundai zůstal u dosavadních již oficiálně představených verzí elektromobilu Ioniq 5 a výkon, zrychlení, či maximální rychlost už by dále nevylepšoval. Řekneme vám proč.
Aktuálně nejvýkonnější Ioniq 5 má zrychlení z nuly na sto za 5,2 sekund, což sice není pomalé, ale není to ani něco, s čím by mohl konkurovat vozům od Tesly. A jelikož sesterská značka Kia před měsícem představila rovnou s modelem EV6, který sdílí s Ioniq 5 stejnou platformu, také sportovní verzi EV6 GT, je to tímto řekněme na 99 % potvrzené.
Ioniq 5 N Line – jaké by mohl mít specifikace?
Už teď víme, že platforma E-GMP umožňuje mnohem ostřejší verze elektromobilu, než jakým Ioniq 5 aktuálně je v případě té nejvyšší varianty s nejvyšším výkonem a pohonem všech kol. Vzorem je Kia EV6 GT, která disponuje výkonem 577 koní/740 Nm, díky čemuž zrychlí 0-100 za 3,5 sekundy (!).
Čtěte také: Hyundai Ioniq 5 předvádí šíleně rychlé nabíjení, ostatní mohou jen závidět

Sportovní Ioniq 5 N Line by tedy mohl přinést vyšší výkon, než jeho aktuálních maximálně 301 koní/605 Nm se zrychlením 0-100 za 5,2 sekundy či maximálkou omezenou na 185 km/h. Podle nás by speciální ostřejší varianta N Line měla dát stovku minimálně za 3,5 sekundy, ne-li ještě o něco rychleji. Ale o tom už bude muset promluvit samotný výrobce.
Chtěli byste, aby Hyundai přišel se svou speciální sportovní edicí N Line u elektromobilu Ioniq 5? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.