Harley-Davidson začíná prodávat elektrokolo, které při premiéře zbořilo internet

  • Společnost Harley-Davidson začíní prodávat úžasná elektrická kola
  • Kořeny modelu S1 Mosh/Tribute sahají až do roku 1903
  • V čem je tak zvláštní a jaká bude jeho cena?
Elektrické kolo S1 MOSH/TRIBUTE

Elektrické kolo S1 MOSH/TRIBUTE | foto: Serial 1

Přibližně rok po oznámení záměru vyrábět vlastní elektrokola pod značkou Serial 1, přichází Harley-Davidson s myšlenkou výroby originálního kola, o kterém se původně mluvilo pouze jako o stylingovém cvičení.

S1 Mosh/Tribute je oslavou prvního motocyklu, vyrobeného firmou Harley-Davidson v roce 1903 a známého pod přezdívkou Serial Number One. Design kola s bílými pneumatikami, koženým sedlem i rukojeťmi a lesklým černým rámem se zlatým písmem, odkazuje zpět k tomuto prvnímu prototypu.

Harley-Davidson začíná s exkluzivním elektrokolem

Lesklou černou barvou Gloss Midnight Black a koženými akcenty v barvě medu je kolo identické s modelem Mosh/Cty/Tribute. O velmi tichý přenos síly se stará hnědý, bezúdržbový řemen Gates Carbon Drive a kolo je vybaveno středovým motorem Brose S MAG, který produkuje točivý moment 90 Nm.

Elektronika povoluje asistovanou pomoc do rychlosti 32 km/h (v USA). Jezdec si může vybrat ze 4 jízdních režimů. O bezpečné zastavení se postarají hydraulické kotoučové brzdy TRP. Do baterie se ukryje 592 Wh, přičemž výrobce udává dojezd kola 55 km až 170 km v závislosti na použitém stupni asistence a profilu terénu.

Jak se vám líbí Elektrické kolo S1 MOSH/TRIBUTE?

Jak se vám líbí Elektrické kolo S1 MOSH/TRIBUTE? | foto: Serial 1

Prvotřídní materiály a zajímavý dojezd

Baterie se nabije na 75 % za dvě a půl hodiny, posledních 25 % do plného nabití bude trvat dalších 120 minut. Kolo váží necelých 22 kg (velikost Large) a je postaveno pro maximální zatížení 128 kg. Veškerá kabeláž a lanovody jsou vedeny uvnitř rámu a kolo má také integrované osvětlení. Speciální bílé pneumatiky Schwalbe Moto X byly vyrobeny exkluzivně pro Serial 1 a odpružené kožené sedlo i kožené rukojeti stejné barvy ručně vyrobila firma Brooks England.

Detail S1 MOSH/TRIBUTE

Detail S1 MOSH/TRIBUTE | foto: Serial 1


Čtěte také: 5 hlavních důvodů, proč byste si určitě měli koupit elektrokolo


Vyjde sázka na jedinečnost?

Tato aktualizace zcela jistě potěší mnoho potenciálních zákazníků, kteří byli zklamaní ve chvíli, kdy Harley-Davidson v říjnu 2020 odmítl říct, zda uvede prototyp do výroby. Současně se jedná o známku toho, že se firma opírá o své motocyklové kořeny a že se spoléhá na exkluzivní jednorázové a omezené série, kterými se snaží vybudovat identitu značky v přeplněném konkurenčním prostředí.

Harley-Davidson oznámil, že vyrobí pouze limitovanou sérii 650 kusů, které budou spravedlivě rozděleny mezi trhy Spojených států a Evropy. Jeden kus speciálu, jehož dodání by mělo být zahájeno ve čtvrtém čtvrtletí, si mohou zákazníci předobjednat na webových stránkách výrobce. Cena je uvedena na stránkách výrobce a činí 5 999 dolarů, tedy asi 129 000 Kč.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Harley-Davidson začíná prodávat elektrokolo, které při premiéře zbořilo internet

  • Společnost Harley-Davidson začíní prodávat úžasná elektrická kola
  • Kořeny modelu S1 Mosh/Tribute sahají až do roku 1903
  • V čem je tak zvláštní a jaká bude jeho cena?
Elektrické kolo S1 MOSH/TRIBUTE

Elektrické kolo S1 MOSH/TRIBUTE | foto: Serial 1

Přibližně rok po oznámení záměru vyrábět vlastní elektrokola pod značkou Serial 1, přichází Harley-Davidson s myšlenkou výroby originálního kola, o kterém se původně mluvilo pouze jako o stylingovém cvičení.

S1 Mosh/Tribute je oslavou prvního motocyklu, vyrobeného firmou Harley-Davidson v roce 1903 a známého pod přezdívkou Serial Number One. Design kola s bílými pneumatikami, koženým sedlem i rukojeťmi a lesklým černým rámem se zlatým písmem, odkazuje zpět k tomuto prvnímu prototypu.

Harley-Davidson začíná s exkluzivním elektrokolem

Lesklou černou barvou Gloss Midnight Black a koženými akcenty v barvě medu je kolo identické s modelem Mosh/Cty/Tribute. O velmi tichý přenos síly se stará hnědý, bezúdržbový řemen Gates Carbon Drive a kolo je vybaveno středovým motorem Brose S MAG, který produkuje točivý moment 90 Nm.

Elektronika povoluje asistovanou pomoc do rychlosti 32 km/h (v USA). Jezdec si může vybrat ze 4 jízdních režimů. O bezpečné zastavení se postarají hydraulické kotoučové brzdy TRP. Do baterie se ukryje 592 Wh, přičemž výrobce udává dojezd kola 55 km až 170 km v závislosti na použitém stupni asistence a profilu terénu.

Jak se vám líbí Elektrické kolo S1 MOSH/TRIBUTE?

Jak se vám líbí Elektrické kolo S1 MOSH/TRIBUTE? | foto: Serial 1

Prvotřídní materiály a zajímavý dojezd

Baterie se nabije na 75 % za dvě a půl hodiny, posledních 25 % do plného nabití bude trvat dalších 120 minut. Kolo váží necelých 22 kg (velikost Large) a je postaveno pro maximální zatížení 128 kg. Veškerá kabeláž a lanovody jsou vedeny uvnitř rámu a kolo má také integrované osvětlení. Speciální bílé pneumatiky Schwalbe Moto X byly vyrobeny exkluzivně pro Serial 1 a odpružené kožené sedlo i kožené rukojeti stejné barvy ručně vyrobila firma Brooks England.

Detail S1 MOSH/TRIBUTE

Detail S1 MOSH/TRIBUTE | foto: Serial 1


Čtěte také: 5 hlavních důvodů, proč byste si určitě měli koupit elektrokolo


Vyjde sázka na jedinečnost?

Tato aktualizace zcela jistě potěší mnoho potenciálních zákazníků, kteří byli zklamaní ve chvíli, kdy Harley-Davidson v říjnu 2020 odmítl říct, zda uvede prototyp do výroby. Současně se jedná o známku toho, že se firma opírá o své motocyklové kořeny a že se spoléhá na exkluzivní jednorázové a omezené série, kterými se snaží vybudovat identitu značky v přeplněném konkurenčním prostředí.

Harley-Davidson oznámil, že vyrobí pouze limitovanou sérii 650 kusů, které budou spravedlivě rozděleny mezi trhy Spojených států a Evropy. Jeden kus speciálu, jehož dodání by mělo být zahájeno ve čtvrtém čtvrtletí, si mohou zákazníci předobjednat na webových stránkách výrobce. Cena je uvedena na stránkách výrobce a činí 5 999 dolarů, tedy asi 129 000 Kč.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."