Elektroauta zvládnou 1 000 km. Za revolučními bateriemi stojí Samsung

  • Samsung se přidává k dalším vývojářům solid-state baterií
  • Baterie s dojezdem 1 000 km dobijete za méně než deset minut
  • Společnost varuje, že nepůjde o levnou záležitost
Baterie v elektromobilu

Baterie v elektromobilu, ilustrační | foto: MG

Elektromobily se daří posouvat technologicky dále a jejich užívání je čím dál jednodušší a přívětivější. Nabídka na trhu se rozšiřuje a jsou k dostání vozy mnoha oblíbených verzí, od menších hatchbacků až po velké SUV. Infrastruktura se postupně také vylepšuje. U baterií se zvyšuje dojezd a z nižších stovek se čím dál častěji dostáváme do sfér převyšující 500 kilometrů. Je tedy dnes stále něco, co se dá elektromobilům přičítat na vrub neduhů?

Dojezd se zlepšuje. Co lidem stále nejvíce vadí?

Pro většinu to stále budou nabíjecí časy. Průmyslové nabíječky s vysokým výkonem dokáží do úložišť energie dostat potřebné množství za krátký čas. Takových stojanů, ale i vozidel schopných příjmu vysokého výkonu je zatím stále málo. Samsung proto pracuje na nové technologii baterie, která kromě vyšší hustoty a pravidelného dojezdu nad tisíc kilometrů chce optimalizovat právě dobu, která bude pro doplnění elektřiny potřebná.

Srovnání doby tankování konvenčního vozidla s nabíjením elektrického modelu je stále velmi omílané téma a často zmiňované jako jeden z důležitých faktorů, proč lidé nechtějí ve větší míře k elektromobilům přecházet. Divize Samsung SDI proto již půl roku testuje solid-state baterii s dojezdem přes 950 kilometrů. Hurá, konečně se dostáváme k hranici tisíce kilometrů! Odhadnete, kolik času taková baterie potřebuje k naplnění? Dle inženýrů jí k tomu bude stačit devět minut.

Rozdíl mezi Li-Ion a solid-state baterií

Rozdíl mezi Li-Ion a solid-state baterií | Foto: Samsung


Čtěte také: Revoluce volá. Nissan ukázal továrnu na převratné solid-state baterie


Technologie vypadá slibně, ale bude něco stát

Testování probíhá s řadou partnerů. Ač jejich jména nebyla doložena, hovoří se o možné spolupráci s Hyundai a General Motors. Kromě slušné kapacity a úžasné rychlosti dobíjení by navíc životnost takové baterie měla dosáhnout až ke dvaceti rokům. Elektromobily by rázem získaly nejméně čtvrtinu až polovinu svého životní cyklu navíc.

Podle výrobce by se první baterie tohoto typu mohla dostat do komerční sféry a prvního elektromobilu v roce 2027. Ač jsou parametry téměř snové, je tu zatím důležitý aspekt, který nasazení ze začátku neusnadní. Tím je cena. Solid-state baterie jsou vyhlížené jako spása elektromobility, ale podobně jako na samém začátku zrodu segmentu, nebude tato záchrana ihned dostupná pro masy. I proto se očekává, že dostupnější vozy s tímto typem baterie by měly na trhu objevit s přelomem dalšího desetiletí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektroauta zvládnou 1 000 km. Za revolučními bateriemi stojí Samsung

  • Samsung se přidává k dalším vývojářům solid-state baterií
  • Baterie s dojezdem 1 000 km dobijete za méně než deset minut
  • Společnost varuje, že nepůjde o levnou záležitost
Baterie v elektromobilu

Baterie v elektromobilu, ilustrační | foto: MG

Elektromobily se daří posouvat technologicky dále a jejich užívání je čím dál jednodušší a přívětivější. Nabídka na trhu se rozšiřuje a jsou k dostání vozy mnoha oblíbených verzí, od menších hatchbacků až po velké SUV. Infrastruktura se postupně také vylepšuje. U baterií se zvyšuje dojezd a z nižších stovek se čím dál častěji dostáváme do sfér převyšující 500 kilometrů. Je tedy dnes stále něco, co se dá elektromobilům přičítat na vrub neduhů?

Dojezd se zlepšuje. Co lidem stále nejvíce vadí?

Pro většinu to stále budou nabíjecí časy. Průmyslové nabíječky s vysokým výkonem dokáží do úložišť energie dostat potřebné množství za krátký čas. Takových stojanů, ale i vozidel schopných příjmu vysokého výkonu je zatím stále málo. Samsung proto pracuje na nové technologii baterie, která kromě vyšší hustoty a pravidelného dojezdu nad tisíc kilometrů chce optimalizovat právě dobu, která bude pro doplnění elektřiny potřebná.

Srovnání doby tankování konvenčního vozidla s nabíjením elektrického modelu je stále velmi omílané téma a často zmiňované jako jeden z důležitých faktorů, proč lidé nechtějí ve větší míře k elektromobilům přecházet. Divize Samsung SDI proto již půl roku testuje solid-state baterii s dojezdem přes 950 kilometrů. Hurá, konečně se dostáváme k hranici tisíce kilometrů! Odhadnete, kolik času taková baterie potřebuje k naplnění? Dle inženýrů jí k tomu bude stačit devět minut.

Rozdíl mezi Li-Ion a solid-state baterií

Rozdíl mezi Li-Ion a solid-state baterií | Foto: Samsung


Čtěte také: Revoluce volá. Nissan ukázal továrnu na převratné solid-state baterie


Technologie vypadá slibně, ale bude něco stát

Testování probíhá s řadou partnerů. Ač jejich jména nebyla doložena, hovoří se o možné spolupráci s Hyundai a General Motors. Kromě slušné kapacity a úžasné rychlosti dobíjení by navíc životnost takové baterie měla dosáhnout až ke dvaceti rokům. Elektromobily by rázem získaly nejméně čtvrtinu až polovinu svého životní cyklu navíc.

Podle výrobce by se první baterie tohoto typu mohla dostat do komerční sféry a prvního elektromobilu v roce 2027. Ač jsou parametry téměř snové, je tu zatím důležitý aspekt, který nasazení ze začátku neusnadní. Tím je cena. Solid-state baterie jsou vyhlížené jako spása elektromobility, ale podobně jako na samém začátku zrodu segmentu, nebude tato záchrana ihned dostupná pro masy. I proto se očekává, že dostupnější vozy s tímto typem baterie by měly na trhu objevit s přelomem dalšího desetiletí.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."