Elektřina vpřed! IKEA v Česku mění zažité pořádky, první přišla na řadu Praha
- IKEA je významným hráčem v cestě za snižováním emisí
- Na přelomu desetiletí chce být klimaticky pozitivní
- Po Praze začíná rozvážet objednávky elektrickými dodávkami

IKEA je kromě svého ikonického stavebnicového nábytku známá i svým zájmem o snížení uhlíkové stopy. Mění se nejen skladba jejího sortimentu, ale nízkoemisní cítění s přírodou je znát na každém kroku při návštěvě jak obchodních domů, tak i jejich internetového obchodu. Švédská společnost neustále vymýšlí nové způsoby, jak se přírodě odměnit. Nově se její cesty propíší i do doručování velkých kusů zboží.
IKEA začíná s Prahou
Pilotní projekt IKEA zatím spustila na území hlavního města Prahy. Velké kusy zboží a nábytku bude svým zákazníkům doručovat výhradně elektrickými dodávkami. Partnerem se stala logistická společnost HRAL. Cíl v doručování elektrickými vozy přitom chce IKEA plně naplnit nejpozději do roku 2025. První krok si tak připíše ještě letošní datum vzniku. Po Praze můžete aktuálně potkat dvacítku nejnovějších elektrických dodávek značky Mercedes-Benz eSprinter.
Aby bylo možné vozy efektivně využívat, pomáhá v tom logistické společnosti i síť veřejných nabíječek. Na jedno nabití totiž dodávky ujedou jen 140 kilometrů. Pro jízdu po městě to ale vcelku dostačuje. Jako bonus IKEA s partnerem vybudovala i privátní nabíječku v Horních Počernicích. Brzy by se služba doručení zboží elektro dodávkami měla rozšířit i do Jihočeského a Královehradeckého kraje. Pokud jste z Liberecka, možná jste již tyto dodávky zahlédli.
Čtěte také: Elektrická dodávka získala hodně zajímavý rekord. Překonat ho radši nezkoušejte
50 % rozvozu probíhá zcela ekologicky
Tento region si zatím bude muset počkat, společnost nicméně v severním regionu půl roku IKEA tyto stroje testovala. Do dvou let pak nábytková společnost plánuje nasadit do provozu 65 vozidel. Podíl bezemisní dopravy se již v tomto finančním roce podaří zvýšit až na 50 %. IKEA rozhodně nemá v plánu zpomalovat. Takzvaně klimaticky pozitivní chce totiž být nejpozději v roce 2030. Nejde tedy pouze o to uhlíkovou stopu neutralizovat, ale jít životnímu prostředí více naproti.
Logistická společnost HRAL pak u společnosti IKEA hraje velmi strategickou roli. Kromě dodání objednávek koncovým zákazníkům se stará o zásobení lokálních skladů i ostatních výdejních míst. Její vozový park aktuálně obsahuje téměř dvoustovku vozidel, postupně však nasazuje i nové elektricky poháněné dodávky. Na českém trhu působí déle než dvacet let.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.