Opravdu zajímavou podívanou si pro nás připravil samotný Volkswagen v rámci dálkového závodu Baja rally. Automobilka totiž vsadila na svůj nový elektrický model ID.4, který dokázal naplnit očekávání a úspěšně dokončil všechny etapy závodu. Vše se obešlo bez závažnějších nehod a došlo i na pár komických řešení, zvlášť, když se auto potřebovalo nabít. Celou brutalitu závodu pak jen potvrzuje fakt, že pouze 64 z původních 90 vozů závod dokončilo.
Elektrický Volkswagen ID.4 je vůbec první elektromobil, který kdy dokončil takový typ dálkového závodu. Pokud si ovšem představujete šíleně upravený vůz, tak vás musíme zklamat. Model ID.4 měl stále stejný elektromotor včetně 82kWh baterie. Jedinou změnou oproti původní verzi byl upravený podvozek pro jízdu v terénu a osekaný závodní interiér.
Čtěte také: Světové auto roku 2021 vyhlášeno – zvítězil elektromobil Volkswagen ID.4!
A jak řešili nabíjení? Tým si musel vozit speciální generátor na biopaliva s výkonem 50 kW, protože jinak by na pustitě jen těžko zvládli doplnit šťávu. Taktéž hojně využívali rekuperace, a to i do té míry, že se občas nechali zapřáhnout za doprovodný vůz.
Závodníci během celé akce urazili 1352 kilometrů. Etapy byly od sebe vzdálené od 53 do 269 kilometrů.
S jakým elektromobilem byste si projeli Baja rally? Podělte se o názor v diskuzi!
Opravdu zajímavou podívanou si pro nás připravil samotný Volkswagen v rámci dálkového závodu Baja rally. Automobilka totiž vsadila na svůj nový elektrický model ID.4, který dokázal naplnit očekávání a úspěšně dokončil všechny etapy závodu. Vše se obešlo bez závažnějších nehod a došlo i na pár komických řešení, zvlášť, když se auto potřebovalo nabít. Celou brutalitu závodu pak jen potvrzuje fakt, že pouze 64 z původních 90 vozů závod dokončilo.
Elektrický Volkswagen ID.4 je vůbec první elektromobil, který kdy dokončil takový typ dálkového závodu. Pokud si ovšem představujete šíleně upravený vůz, tak vás musíme zklamat. Model ID.4 měl stále stejný elektromotor včetně 82kWh baterie. Jedinou změnou oproti původní verzi byl upravený podvozek pro jízdu v terénu a osekaný závodní interiér.
Čtěte také: Světové auto roku 2021 vyhlášeno – zvítězil elektromobil Volkswagen ID.4!
A jak řešili nabíjení? Tým si musel vozit speciální generátor na biopaliva s výkonem 50 kW, protože jinak by na pustitě jen těžko zvládli doplnit šťávu. Taktéž hojně využívali rekuperace, a to i do té míry, že se občas nechali zapřáhnout za doprovodný vůz.
Závodníci během celé akce urazili 1352 kilometrů. Etapy byly od sebe vzdálené od 53 do 269 kilometrů.
S jakým elektromobilem byste si projeli Baja rally? Podělte se o názor v diskuzi!