Elektrický carsharing v Praze možná už v roce 2020

Pražští zastupitelé se nejspíš opět hluboce zamysleli a přišli na to, že jsme v České republice oproti světu tak trochu pozadu.

Tip: Carsharing ve velkém: Volkswagen nabídne 2 000 elektroaut

To by asi nebylo pro nikoho velkým překvapením, tentokrát se však jedná o téma sdílení automobilů – tzv. carsharing. Hlavní město tak vypíše 2 zakázky na sdílení elektromobilů. První zhruba ve výši 50 milionů korun na vybudování základen pro nabíjecí stanice. Druhý bude mít podobu koncesního řízení na firmu, která bude službu provozovat a základny osadí stanicemi pro dobíjení. Základen by mělo být v roce 2019 cca 59 a většina z nich by měla být rychlonabíjecích.

Město dokonce předpokládá, že pro základny poskytne pozemky a volná místa v zónách pro placené stání. Slibují si od toho snížení počtu aut v centru města a samozřejmě menší zátěž pro životní prostředí.

Carsharing připravuje firma Operátor ICT, kterou si jistě vybavíte pod OPENCARD. Tato společnost stojí za většinou tzv. chytrých projektů pro město Praha. Hlavním pilířem činnosti OICT podle výroční zprávy v roce 2017 bylo provozování karty Lítačka.

Ale zpět k elektromobilům. Jejich počet v České republice exponenciálně roste. Současné odhady hovoří o více než 2 000 elektromobilech. Odhady hovoří o tom, že již v roce 2020 by se roční prodej měl zvednout na cca 7 000 vozidel na elektrický pohon. Síť nabíjecích stanic v hlavním městě momentálně čítá zhruba stovku dobíjecích stanic a cílem projektu je tento počet navýšit, neboť obdobně veliká města jako např. Amsterdam nebo Vídeň mají mnohem hustší infrastrukturu.

„Rychlonabíjecí stanice umístíme do ulic s vysokou koncentrací provozu a obyvatel. Tyto stanice, kde vozidla nabijete v řádu desítek minut, jsou vhodné do lokalit s vysokou četností návštěv, jako jsou například nemocnice, úřady, hlavní tahy atd. Středně rychlé nabíjecí stanice budou stát na parkovištích P+R, kde lidé svá auta parkují na delší dobu a dál se většinou pohybují městskou hromadnou dopravou,“ přiblížil plány ředitel divize Smart Prague Operátora ICT Vladimír Zadina.

„Záměr je takový, že Praha tímto způsobem připraví infrastrukturu přípojných bodů, které bude mít ve svém majetku. Následně bude tato místa pronajímat budoucím provozovatelům, kteří místa osadí samotnými nabíjecími stanicemi a budou je provozovat,“ doplnil projektový manažer Operátora ICT Jan Černý. V rámci podmínek, které budou muset splňovat budoucí provozovatelé nabíjecích stanic, bude možnost jednorázové platby za odběr, akceptace karty Lítačka a sdílení dat o provozu do datové platformy Prahy, kterou nyní Operátor ICT připravuje.

Nová infrastruktura nabíjecích stanic bude sloužit široké veřejnosti. Kromě majitelů elektromobilů ji budou moci využít také například městské organizace, jakými jsou jednotky Integrovaného záchranného systému, pečovatelské služby, příspěvkové organizace či městské části. Rozvoj elektromobility přispěje ke zvýšení životní úrovně všech Pražanů a návštěvníků metropole, protože dojde ke zlepšení ovzduší a snížení smogových situací, a to zejména v zimních měsících.

Celý koncept jako propagátoři elektromobility samozřejmě vítáme, jen zbývá doufat, aby to nedopadlo podobně jako s projektem OPENCARD.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektrický carsharing v Praze možná už v roce 2020

Pražští zastupitelé se nejspíš opět hluboce zamysleli a přišli na to, že jsme v České republice oproti světu tak trochu pozadu.

Tip: Carsharing ve velkém: Volkswagen nabídne 2 000 elektroaut

To by asi nebylo pro nikoho velkým překvapením, tentokrát se však jedná o téma sdílení automobilů – tzv. carsharing. Hlavní město tak vypíše 2 zakázky na sdílení elektromobilů. První zhruba ve výši 50 milionů korun na vybudování základen pro nabíjecí stanice. Druhý bude mít podobu koncesního řízení na firmu, která bude službu provozovat a základny osadí stanicemi pro dobíjení. Základen by mělo být v roce 2019 cca 59 a většina z nich by měla být rychlonabíjecích.

Město dokonce předpokládá, že pro základny poskytne pozemky a volná místa v zónách pro placené stání. Slibují si od toho snížení počtu aut v centru města a samozřejmě menší zátěž pro životní prostředí.

Carsharing připravuje firma Operátor ICT, kterou si jistě vybavíte pod OPENCARD. Tato společnost stojí za většinou tzv. chytrých projektů pro město Praha. Hlavním pilířem činnosti OICT podle výroční zprávy v roce 2017 bylo provozování karty Lítačka.

Ale zpět k elektromobilům. Jejich počet v České republice exponenciálně roste. Současné odhady hovoří o více než 2 000 elektromobilech. Odhady hovoří o tom, že již v roce 2020 by se roční prodej měl zvednout na cca 7 000 vozidel na elektrický pohon. Síť nabíjecích stanic v hlavním městě momentálně čítá zhruba stovku dobíjecích stanic a cílem projektu je tento počet navýšit, neboť obdobně veliká města jako např. Amsterdam nebo Vídeň mají mnohem hustší infrastrukturu.

„Rychlonabíjecí stanice umístíme do ulic s vysokou koncentrací provozu a obyvatel. Tyto stanice, kde vozidla nabijete v řádu desítek minut, jsou vhodné do lokalit s vysokou četností návštěv, jako jsou například nemocnice, úřady, hlavní tahy atd. Středně rychlé nabíjecí stanice budou stát na parkovištích P+R, kde lidé svá auta parkují na delší dobu a dál se většinou pohybují městskou hromadnou dopravou,“ přiblížil plány ředitel divize Smart Prague Operátora ICT Vladimír Zadina.

„Záměr je takový, že Praha tímto způsobem připraví infrastrukturu přípojných bodů, které bude mít ve svém majetku. Následně bude tato místa pronajímat budoucím provozovatelům, kteří místa osadí samotnými nabíjecími stanicemi a budou je provozovat,“ doplnil projektový manažer Operátora ICT Jan Černý. V rámci podmínek, které budou muset splňovat budoucí provozovatelé nabíjecích stanic, bude možnost jednorázové platby za odběr, akceptace karty Lítačka a sdílení dat o provozu do datové platformy Prahy, kterou nyní Operátor ICT připravuje.

Nová infrastruktura nabíjecích stanic bude sloužit široké veřejnosti. Kromě majitelů elektromobilů ji budou moci využít také například městské organizace, jakými jsou jednotky Integrovaného záchranného systému, pečovatelské služby, příspěvkové organizace či městské části. Rozvoj elektromobility přispěje ke zvýšení životní úrovně všech Pražanů a návštěvníků metropole, protože dojde ke zlepšení ovzduší a snížení smogových situací, a to zejména v zimních měsících.

Celý koncept jako propagátoři elektromobility samozřejmě vítáme, jen zbývá doufat, aby to nedopadlo podobně jako s projektem OPENCARD.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."