I mnoho odpůrců osobních elektromobilů dává za pravdu názorům, že budoucnost rozvážek zboží a balíků v městském prostředí je v čistě elektrických nákladních vozech a dodávkách.
TIP: UPS konvertovala 33 dieselových dodávek na hybridy a elektromobily
Fuso eCanter od firmy Daimler Trucks je lehký nákladní vůz, který má dojezd pouze 100 kilometrů. Může se to zdát jako nedostatečné, ale v prostředí evropských metropolí je to dostatečná hodnota. Energii vozu dodává šest bateriových modulů, každý o kapacitě 13,8 kWh, dohromady tedy dají 82,8 kWh. Náklad vozu pak může mít až 4,5 tuny. O pohon se stará motor s výkonem 129 kW a maximální rychlost je omezena na 80 km/h.
Dva kusy teď dostaly firmy v dánském Copenhagenu. Na trhu je však vůz již od září 2017 a zatím se prodalo kolem 150 kusů celosvětově. V Evropě už drandí i v Německu, Anglii, Francii, Nizozemí a Portugalsku. eCanter byl testován i v USA a ani ne měsíc už jezdí čtyři kusy i v Japonsku.
Zdroj: electrive
I mnoho odpůrců osobních elektromobilů dává za pravdu názorům, že budoucnost rozvážek zboží a balíků v městském prostředí je v čistě elektrických nákladních vozech a dodávkách.
TIP: UPS konvertovala 33 dieselových dodávek na hybridy a elektromobily
Fuso eCanter od firmy Daimler Trucks je lehký nákladní vůz, který má dojezd pouze 100 kilometrů. Může se to zdát jako nedostatečné, ale v prostředí evropských metropolí je to dostatečná hodnota. Energii vozu dodává šest bateriových modulů, každý o kapacitě 13,8 kWh, dohromady tedy dají 82,8 kWh. Náklad vozu pak může mít až 4,5 tuny. O pohon se stará motor s výkonem 129 kW a maximální rychlost je omezena na 80 km/h.
Dva kusy teď dostaly firmy v dánském Copenhagenu. Na trhu je však vůz již od září 2017 a zatím se prodalo kolem 150 kusů celosvětově. V Evropě už drandí i v Německu, Anglii, Francii, Nizozemí a Portugalsku. eCanter byl testován i v USA a ani ne měsíc už jezdí čtyři kusy i v Japonsku.
Zdroj: electrive