Elektrické automobily mají údajně problémy s kvalitou. Co za tím vězí?

  • Vyšla nová studie počáteční kvality (IQS) společnosti J.D. Power
  • Elektromobily a hybridy si vedly výrazně hůře než auta se spalovacími motory
  • Na vině není elektropohon, ale nové technologie
Nová Tesla Model 3 Performance (2024)

Tesla Model 3 Performance (2024)

Elektromobily jsou konstrukčně jednodušší a mají méně pohyblivých součástí, které se mohou porouchat, než auta se spalovacími motory. Měly by proto být mnohem spolehlivější. Výsledky nové studie počáteční kvality (Initial Quality Study) společnosti J. D. Power však tvrdí opak. Skeptici vám řeknou, že je to proto, že elektromobily jsou od základu nespolehlivé. Pokud se však do dat ponoříte hlouběji, zjistíte, že příčina je někde jinde.

Výrobci elektromobilů jsou na chvostu

V rámci této studie majitelé nových aut hlásí, s čím se museli potýkat během prvních měsíců jejich vlastnictví. Výsledné skóre je pak počet problémů, které připadají na sto vozů (PP100). V případě spalovacích vozů je aktuální číslo 180, zatímco skóre elektromobilů je 266.

Z hlediska počáteční kvality byl celkově nejlepší značkou RAM se skóre 149, za kterou následoval Chevrolet se skóre 160 a na třetím místě Hyundai se 162. Z luxusních značek se nejlépe umístilo Porsche (172) na sedmém místě.

Společnost J.D. Power vypíchla letošní špatný výsledek Tesly, u které její zákazníci hlásí problémy s funkcí blinkry a ovládáním stěračů. Se skóre 266, které je shodné jako u Rivianu, se umístila až na konci pole poražených. Zdaleka nejhůř si však vedl Polestar se skóre 316. Za výrazně horším skóre elektromobilů přitom nejsou elektromotory nebo baterie. Ty už po počátečních dětských nemocech vyspěly do té míry, že snadno vydrží stovky tisíc kilometrů.

Tesla Model S Plaid, nový infotainment

Majitelům nových aut chybí ovládací tlačítka


Čtěte také: Jako v Kocourkově. EU na poslední chvíli sníží cla na čínské elektromobily


Řidiče frustrují nové funkce

Seznamu bolestivých bodů všech automobilů dominují nové technologie. Háček je v tom, že elektromobily často mívají pokročilejší technologické funkce než jejich protějšky se spalovacími motory, což může zkomplikovat počáteční zkušenost s vlastnictvím vozu. U elektromobilů bylo hlášeno o 30 procent víc problémů u věcí, jako je infotainment, ovládací prvky nebo dotykové displeje.

Další problémy, které frustrovaly majitele všech nových vozů bez ohledu na typ pohonu, byly pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS), jejichž falešná varování mohou dráždit řidiče a zbytečně způsobovat stres. Problematické je i upozorňování na zadní sedadla, které přidalo 1,7 PP100 k hodnocení vozidel v celém průzkumu. Někteří majitelé se domnívali, že se připomenutí týká bezpečnostních pásů, nikoli zapomenutých cestujících na zadních sedadlech.

Problematické jsou i Apple CarPlay a Android Auto

Do první desítky problémů pro nové majitele vozidel se dostaly i Apple CarPlay a Android Auto. Vzhledem k tomu, že více než polovina uživatelů Applu a 42 procent uživatelů Samsungu uvedla, že tyto technologie používají, se jedná o významný problém.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektrické automobily mají údajně problémy s kvalitou. Co za tím vězí?

  • Vyšla nová studie počáteční kvality (IQS) společnosti J.D. Power
  • Elektromobily a hybridy si vedly výrazně hůře než auta se spalovacími motory
  • Na vině není elektropohon, ale nové technologie
Nová Tesla Model 3 Performance (2024)

Tesla Model 3 Performance (2024)

Elektromobily jsou konstrukčně jednodušší a mají méně pohyblivých součástí, které se mohou porouchat, než auta se spalovacími motory. Měly by proto být mnohem spolehlivější. Výsledky nové studie počáteční kvality (Initial Quality Study) společnosti J. D. Power však tvrdí opak. Skeptici vám řeknou, že je to proto, že elektromobily jsou od základu nespolehlivé. Pokud se však do dat ponoříte hlouběji, zjistíte, že příčina je někde jinde.

Výrobci elektromobilů jsou na chvostu

V rámci této studie majitelé nových aut hlásí, s čím se museli potýkat během prvních měsíců jejich vlastnictví. Výsledné skóre je pak počet problémů, které připadají na sto vozů (PP100). V případě spalovacích vozů je aktuální číslo 180, zatímco skóre elektromobilů je 266.

Z hlediska počáteční kvality byl celkově nejlepší značkou RAM se skóre 149, za kterou následoval Chevrolet se skóre 160 a na třetím místě Hyundai se 162. Z luxusních značek se nejlépe umístilo Porsche (172) na sedmém místě.

Společnost J.D. Power vypíchla letošní špatný výsledek Tesly, u které její zákazníci hlásí problémy s funkcí blinkry a ovládáním stěračů. Se skóre 266, které je shodné jako u Rivianu, se umístila až na konci pole poražených. Zdaleka nejhůř si však vedl Polestar se skóre 316. Za výrazně horším skóre elektromobilů přitom nejsou elektromotory nebo baterie. Ty už po počátečních dětských nemocech vyspěly do té míry, že snadno vydrží stovky tisíc kilometrů.

Tesla Model S Plaid, nový infotainment

Majitelům nových aut chybí ovládací tlačítka


Čtěte také: Jako v Kocourkově. EU na poslední chvíli sníží cla na čínské elektromobily


Řidiče frustrují nové funkce

Seznamu bolestivých bodů všech automobilů dominují nové technologie. Háček je v tom, že elektromobily často mívají pokročilejší technologické funkce než jejich protějšky se spalovacími motory, což může zkomplikovat počáteční zkušenost s vlastnictvím vozu. U elektromobilů bylo hlášeno o 30 procent víc problémů u věcí, jako je infotainment, ovládací prvky nebo dotykové displeje.

Další problémy, které frustrovaly majitele všech nových vozů bez ohledu na typ pohonu, byly pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS), jejichž falešná varování mohou dráždit řidiče a zbytečně způsobovat stres. Problematické je i upozorňování na zadní sedadla, které přidalo 1,7 PP100 k hodnocení vozidel v celém průzkumu. Někteří majitelé se domnívali, že se připomenutí týká bezpečnostních pásů, nikoli zapomenutých cestujících na zadních sedadlech.

Problematické jsou i Apple CarPlay a Android Auto

Do první desítky problémů pro nové majitele vozidel se dostaly i Apple CarPlay a Android Auto. Vzhledem k tomu, že více než polovina uživatelů Applu a 42 procent uživatelů Samsungu uvedla, že tyto technologie používají, se jedná o významný problém.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."