Elektrická Škoda Elroq se blíží. Zavede zcela nový design a ujede až 560 km

Matouš Vrchota
  • Škoda Elroq se pomalu chystá na představení veřejnosti
  • Nové skici odhalují více detailů z vnějšího designu
  • Model slibuje dojezd až 560 kilometrů a překvapivě silnou motorizaci
Škoda Elroq, skica
Škoda Elroq, skica

Mladoboleslavská automobilka Škoda si na včerejší den 9. září, na který připadá světový den elektromobilů, připravila pro své fanoušky zajímavé novinky. Poprvé se z tužky designérů dostává na světlo světa oficiální skica připravovaného malého elektromobilu s názvem Elroq i z vnějšího pohledu. model uvede na trh nový designový jazyk Škody a již v základu připraví pěknou porci výbavy.

Škoda Elroq má nový designový jazyk

Škoda Elroq bude prvním zástupcem značky, který představí nový vzhled budoucích elektromobilů s názvem Modern Solid. Vyznačovat se budou novým nápisem na kapotě, který již před pár lety nahradil ikonický okřídlený šíp. Po víku zavazadlového prostoru se tak nápis dostává na oči i protijedoucím vozidlům. Tvar a prolisy nazývají designéři automobilky Tech Deck Face. Škoda Elroq se zbaví zastaralých světelných technologií a již v základu nabídne LED světlomety, které ve vyšších verzích povýší na matrixové projektory.

Škoda u posledních generací modelů se zvýšenou karoserií zavedla dělené přední světlomety. I nový nástupce si tuto vlastnost ponechá a do ostře řezaných zálisů v masce umístí do dvou řad pod sebe linku denního svícení s projektorem hlavního světlometu níže. Zadní víko doplňují úzké LED sdružené světlomety a spoiler prodlužující hranu střechy. Celá nová generace příchozích modelů se má vyznačovat titulní barvou v odstínu zelené Timiano. Doplňky a logo je vyobrazeno v kontrastní barvě Dark Chrome.

Škoda Elroq, skica
Škoda Elroq, skica

Čtěte také: Škoda Elroq má spoustu novinek. Jednu z nejviditelnějších najdete na volantu


Udrží si Elroq reálný dojezd přes 500 kilometrů?

Model Elroq bude postaven stejně jako větší sourozenec Enyaq na koncernové elektrické platformě MEB. Vybraní lidé již měli možnost se maskovaným prototypem projet. Díky tomu již známe první detaily o možných motorizacích. Nejvyšší stupně výbavy půjde pořídit i jako dvoumotorové s pohonem obou náprav a o výkonu 220 kW. Dojezd by s větší baterií měl dosahovat až k 560 kilometrům. Lze tedy předpokládat, že vůz dostane do výbavy baterii o využitelné kapacitě 77 kWh, kterou známe jak z Enyaqu, tak i z vozů Volkswagen řady ID.

Díky dřívějším skicám o interiéru víme, že by se měl ve voze snížit počet standardních ovládacích prvků a ve většině případů se bude řidič spoléhat na velký centrální displej infotainmentu. Zůstat by mělo je pár ovladačů pod středovými výdechy klimatizace. Z prvních nákresů vůz působí vzdušně a prostorně. Velice se těšíme na oficiální premiéru, kterou Škoda Auto plánuje na letošní podzimní sezónu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články