Elektrická revoluce odložena. Audi R8 se vrátí jako extrémní plug-in hybrid

Pavel Škopek
Audi R8 bude vycházet z Lamborghini Temerario | foto: Lamborghini
Audi R8 bude vycházet z Lamborghini Temerario | foto: Lamborghini

Nové Audi R8 přijde v roce 2027 jako plug-in hybrid. Sdílí techniku s Lamborghini Temerario a nabídne až 907 koní, čímž se stane nejvýkonnějším Audi.

Nové Audi R8 nakonec bude

Když loni v březnu sjelo z výrobní linky poslední Audi R8, mnoho fanoušků supersportů to oplakalo. A pro pravověrné petrolheady nebyly ani útěchou vize o jeho možné reinkarnaci v podobě plně elektrického supersportu. Nová generace Audi R8 opravdu přijde a podle předběžných plánů by se měla představit koncem roku 2027.

Podle informací serveru Autocar jeho vývoj překročil fázi studií proveditelnosti a momentálně probíhají inženýrské práce s podporou předsedy představenstva Audi, Gernota Döllnera. Šéf technického vývoje Audi Sport Oliver Hoffman potvrdil nejen to, že Audi R8 nové generace skutečně vznikne, ale také že jeho výroba bude probíhat v závodě Audi Sport v Böllinger Höfe, kde se v současnosti vyrábí elektrický model Audi e-tron GT.

Nejzásadnější informací je však změna konceptu pohonu. Nový dvoumístný model Audi nebude elektromobil, ale plug-in hybrid. Podobně jako u původní R8 na něm Audi spolupracuje se sesterskou automobilkou Lamborghini. Jestliže první generace R8 z roku 2006 byla spřízněná s Lamborghini Gallardo a druhá z roku 2015 s Lamborghini Huracán, třetí generace využije společnou platformu, pohonné ústrojí, klíčové konstrukční prvky, elektroniku i podvozek Lamborghini Temerario. Audi však svou R8 od italského sourozence opět odliší větším důrazem na každodenní použitelnost. V nabídce by se měla objevit verze kupé i kabriolet.

Nové Audi R8 bude používat stejnou plug-in pohonnou jednotku jako Lamborghini Temerario | foto: Lamborghini
Nové Audi R8 bude používat stejnou plug-in pohonnou jednotku jako Lamborghini Temerario | foto: Lamborghini

Nejvýkonnější sériové Audi historie

Ve znovuzrozeném Audi R8 díky společným kořenům s Lamborghini Temerario nalezneme čtyřlitrový vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který sám o sobě dosahuje výkonu 789 koní a točivého momentu 729 Nm. Díky třem dodatečným elektromotorům typu axial-flux však může celkový výkon vzrůst až na 907 koní.

V Lamborghini Temerario jsou dva z elektromotorů umístěny na přední nápravě, čímž vzniká pohon všech kol, zatímco třetí elektromotor je vložen mezi spalovací motor a osmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Zde funguje jako startér-generátor a také rekuperuje energii při brzdění. Ta se hodí, protože jeho dobíjecí lithium-iontové baterie kapacitu pouhých 3,8 kWh, což vystačí v čistě elektrickém režimu na dojezd pouhých 10 kilometrů.

Návrat Audi R8 v roce 2027 se navíc pravděpodobně kryje s uvedením výkonnějších verzí Lamborghini Temerario, což znamená, že budoucí varianta R8 Performance by se mohla výkonově přiblížit hranici 1000 koní. Díky tomu by měla zvládnout sprint z 0 na 100 km/h výrazně pod tři sekundy a dosahovat maximální rychlosti kolem 338 km/h, čímž by se stala dosud nejvýkonnějším a nejrychlejším sériovým Audi v historii. Tento titul zatím drží elektrické Audi E-tron GT RS s výkonem 912 koní, které akceleraci 0–100 km/h zvládne za 3,3 sekundy.

Audi mění svou elektrickou strategii

Díky použití plug-in hybridní technologie poslouží nová R8 zároveň jako vlajková loď elektrifikace značky, podobně jako to u svých sportovních modelů dělají Mercedes-AMG s GT nebo Porsche s modelem 911. Oživení modelu R8 umožnila dohoda mezi vedením Audi a mateřským koncernem Volkswagen, která stanovuje, jak značka přejde na čistě elektrickou budoucnost. Audi díky tomu prodlouží životní cyklus některých vybraných modelů se spalovacím motorem a zároveň rozšíří nabídku plug-in hybridních vozů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články