Test Eleglide M1 Plus – Za povedené elektrokolo nemusíte utratit majlant

  • Otestovali jsme elektrokolo Eleglide M1 Plus
  • Tento model má dojezd reálně i přes 100 kilometrů
  • Vyjde přitom na méně než 20 tisíc, což je neobvykle nízká cena
Eleglide M1 Plus test

Otestovali jsme levné horské elektrokolo Eleglide M1 Plus | foto: vlastní

Elektrokola jsou čím dál populárnější a není se čemu divit. Jejich technika se neustále vyvíjí, prodlužují se dojezdy, ale hlavně jejich přínos prověřily krize posledních let. Navíc je na výběr stejně jako u klasických kol z nespočtu modelů, které se dost liší svými parametry, ale i cenou, takže si může vybrat každý, i pokud řeší ty nejmenší detaily.

Z nabídky však jako jeden z mála poměrně výrazným způsobem vyčnívá e-bike Eleglide M1 Plus, který vyjde na méně než 20 tisíc korun a přitom se může pochlubit opravdu skvělým dojezdem. V českých e-shopech dáte za podobně stavěný model minimálně o pár tisícovek navíc, v případě zavedenějších značek i klidně dvojnásobnou sumu.

Objednání, dodání, rozbalení a zprovoznění

Ještě, než se pustíme ke klasickému testu elektrokola, sluší se zmínit pár věcí ohledně objednání a dodání. Produkt je od čínské firmy, která má ovšem sklady přímo v Evropě, takže jednak je dodání do Česka rychlejší než v případě dopravy až z Číny, ale také už nemusíte řešit žádné clo a jiné poplatky. Navíc doprava je jako bonus zdarma.

Zboží nám dorazilo ve velké kartonové krabici, samozřejmě v částečně rozloženém stavu. Vše bylo maximálně možně ochráněno, aby se po cestě nezničilo, či nepoškrábalo, dokonce včetně speciální menší kovové výztuhy. Následovala rychlá montáž a sestavení „skládačky“ v podobě přišroubování různých komponent (řidítka, kola, šlapačky, světlo, odrazky, sedlo, apod.), což zabralo ani ne hodinu.

V našem případě byl menší problém s přední brzdou, kterou nešlo úplně snadno povolit, takže jsme elektrokolo vzali do odborného servisu a dopřáli mu raději patřičnou péči. Pokud máte stejnou možnost i vy ve svém okolí a nejste žádný profík přes seřizování kol, tak rozhodně doporučujeme zvážit, zda to nebude lepší.

Eleglide M1 Plus test

Eleglide M1 Plus vypadá skvěle | foto: vlastní

Specifikace

  • Materiál: hliníkový rám
  • Rozměry: 1790 × 680 × 1041 mm
  • Hmotnost: 21,7 kg
  • Výkon: 400 W/45 Nm
  • Max. rychlost: 25 km/h
  • Baterie: 12,5 Ah/36 V, 450 Wh
  • Dojezd: až 100 km (asistovaný režim), až 50 km (elektrický režim)
  • Doba nabíjení: 7 hodin
  • Nosnost: 100 kg
  • Cena: 18 900 Kč (se slevou pro čtenáře Elektrickevozy.cz)

Design, konstrukce a zpracování

Eleglide M1 Plus vypadá stejně dobře na oficiálních fotkách, jako naživo. V černém provedení působí elegantně, přičemž zajímavým detailem jsou žluté prvky v podobě loga výrobce Eleglide a také „hvězdičkový“ vzor na kovovém rámu e-biku, které celkový „šmrncovní“ vzhled elektrokola dotvářejí.

Horské elektrokolo od Eleglidu má samozřejmě bytelnou konstrukci, nechybí „širší“ pneumatiky (27.5″ × 2.1″) vhodné i do náročnějšího terénu někde v přírodě, či odpružení u přední vidlice. Snad jen brzdy, které jsou kotoučové vpředu i vzadu, by mohly být o něco silnější. Jsou jen mechanické, nikoliv hydraulické.

Eleglide M1 Plus test

Eleglide M1 Plus | foto: vlastní

A pro koho je tohle elektrokolo vlastně vhodné? Podle tabulek výrobce doporučuje Eleglide M1 Plus pro člověka o výšce 165 až 195 cm a hmotnosti do 100 kg, což se svými 173 cm a 73 kg bez problémů splňuji. Samozřejmě si můžete nastavit výšku sedla, u řidítek tuto možnost nemáte, což ale prakticky nevadí.

Pokud jde o zpracování, tak téměř vše je na vysoké úrovni. Robustní rám je pevný, nikdy nic nevrže a vše krásně lícuje. Snad jen šlapačky by mohly mít kvalitnější provedení, subjektivně jim nedávám dlouhého trvání, ale třeba se pletu. Taktéž přehazovačky, řetěz, zkrátka vše bez jediné známky nějakých nedostatků, což je u levného elektrokola obzvláště důležité.

Jízdní dojmy jsou skvělé

Elektrický „horák“ od Eleglidu příjemně překvapil. Jeho řízení je předvídatelné, zábavné a posez celkem pohodlný, a to nejen díky pevnému a dobře tvarovanému sedlu, ale i možnosti nastavení odpružení u přední vidlice, které lze v případě potřeby klidně vypnout a lépe tak „kopírovat“ terén. Snad jen rukojeti na řidítkách nejsou vůbec příjemné a je opravdu na pováženou, zda je nevyměnit raději za nějaké lepší.

Eleglide M1 Plus test

Eleglide M1 Plus | foto: vlastní

Díky výkonu až 400 W/25 Nm dokáže elektromotor umístěný v zadním náboji výrazným způsobem pomoci nejen při jízdě po rovině, ale i do kopců (až do 15° stoupání). Dle legislativy splňuje výpomoc při max. rychlosti do 25 km/h, poté už se musíte spolehnout jen na vlastní nohy. Jenže zde může nastat menší kámen úrazu – 3 převody vpředu a 7 vzadu zní jako dostatečný počet, ale pokud pojedete rychleji než 25 km/h po rovině či z kopce, vaše nohy si samou snahou ušlapete, protože chybí ještě o něco těžší převody.

Pokud ale jezdíte s horským kolem tam, kam je určené, tj. příroda a náročnější terén, tak tento problém řešit nebudete. Nebo v případě, kdy jezdíte po městě a vaším cílem není překonávat svoje časové rekordy. Prostě se dá jet pomaleji, s elektrickou výpomocí, a šlapat tedy jen čistě kvůli tomu, abyste elektrokolo udržovali v nějaké praktické a současně bezpečné rychlosti kolem 20-25 km/h. Ušetříte síly a nepřijedete o moc později.

Elektrická výpomoc od elektromotoru je samozřejmě podmíněná šlapáním a zde to chce chvíli, než si zvyknete na nastavení „nástupu výkonu“. Ten totiž nepřichází okamžitě s tím, jak šlápnete do pedálů, ale má menší prodlevu, ovšem výkon je při nástupu okamžitě silný. Je proto dobré se nerozjíždět s maximální výpomocí, ale postupně výpomoc přidávat s ohledem na rychlost, či převýšení. K tomu slouží 1,75″ displej s ovládacími tlačítky, jeho ovládání je velice intuitivní a obraz je vidět i za silnějšího slunce. Samozřejmě nechybí možnost si jas upravovat dle potřeby.

Vybírat si můžete hned z pěti stupňů výpomoci od elektromotoru, které vám pomohou dosáhnout určité rychlosti: 12 km/h, 16 km/h, 20 km/h, 23 km/h a 25 km/h. Prakticky pokud jedete s elektrokolem Eleglide M1 Plus po rovině, postačí vám stupeň 1, případně 2. Až při stoupání do kopců přichází čas na stupně 3 až 5, tedy alespoň v mém případě tomu tak bylo. Pokud máte lepší formu, nebo naopak horší, samozřejmě volba stupňů bude odlišná. Pochválit musím také speciální režim pro chůzi či tlačení do kopce – při podržení tlačítka „mínus“ na cyklopočítači dokáže jet elektrokolo rychlostí 6 km/h, takže do kopce jej nebudete muset tolik vedle sebe při chůzi tlačit.

Co je také velmi důležité, je hlasitost motoru. U stupně 1 je téměř neslyšitelný, stupeň 2 jen lehce a od stupně 3 a výše už je při jízdě elektromotor poměrně hlasitý, což může trochu pomáhat k bezpečnosti na cyklostezkách, aby o vás věděli také ostatní účastníci, kteří budou pomalejší.

Občas se mi také stalo, že se při jízdě ozval nějaký „plechový“ pazvuk od elektromotoru v zadním náboji, ale nedokázal jsem vypozorovat, kvůli čemu tomu tak bylo, ani jak tomu předejít. To je snad jediný větší nedostatek, který bych v případě jízdních dojmů s tímto elektrokolem vytknul.

Dojezd elektrokola, nabíjení

Jedna z největších předností e-biku Eleglide M1 Plus je jeho baterie. Ta má totiž obrovskou kapacitu 450 Wh (12,5 Ah/36 V), takže se elektrokolo řadí k těm modelům, se kterými dojedete delší vzdálenost. A to se v případě „horáku“ určeného na delší výlety zatraceně hodí. Výrobcem uváděný dojezd až 100 km na jedno nabití jsem dokonce hned napoprvé překonal, takže opět milé překvapení.

Eleglide M1 Plus test

Baterie u elektrokola Eleglide M1 Plus | foto: vlastní

Eleglide uvádí až 100 km v případě asistovaného režimu a až 50 km v elektrickém režimu, kdy při testování jezdil 75kg cyklista konstantní rychlostí 15 km/h po rovině, bez silnějšího větru a při teplotě 26°C. V mém případě probíhalo testování jízdou rychlostí 20-25 km/h, převážně po rovině, ale občas i s menším stoupáním, bez silnějšího větru a při teplotě 10-20°C. Dokázal jsem ujet 110 kilometrů.

Výsledky dojezdu je však vždy potřeba brát s nadhledem, neboť každý má jiný styl jízdy, je v jiné fyzické kondici a celkově má hlavně různé podmínky (hmotnosti jezdce, profilu terénu, stylu jízdy, počasí, apod.), takže pokud jednou ujedete 100 km, neznamená to automaticky, že příště to dáte také. Za sebe ale mohu říct, že dojezd u e-biku od Eleglidu je maximálně dostatečný a nedovedu si představit situaci, kdy bych u takto stavěného levnějšího elektrokola potřeboval delší dojezd.

Eleglide M1 Plus test

Eleglide M1 Plus | foto: vlastní

Následné nabíjení je praktické. Baterii totiž můžete z elektrokola vyjmout, protože je odjímatelná i uzamykatelná, a vzít si ji kamkoliv domů k zásuvce. Dobití do plna zabere zhruba 7 hodin, takže i kdybyste jezdili každý den 100kilometrové „štreky“, můžete přes noc jednoduše baterii doplnit šťávu a zase pokračovat. Nicméně pro takové využití už bych si představoval spíše technicky vyspělejší model z vyšších cenových relací, ale to už se bavíme o tom, zda jste začátečník, nebo profesionál.

Zhodnocení

Eleglide M1 Plus je skvělá volba pro všechny začátečníky, kteří hledají povedené horské elektrokolo s dlouhým dojezdem a nízkou cenou. Plusové body si tento model zaslouží i za pohledný design a skvělé zpracování. Co by šlo naopak zlepšit, jsou brzdy a převody, které pro rychlejší jezdce nemusí stačit.

Eleglide M1 Plus test

S elektrokolem Eleglide M1 Plus nemusíte mít velkou kondičku, ujede i přes 100 km | foto: vlastní

Sleva pro čtenáře Elektrickevozy.cz

Elektrokolo vyjde na oficiálním e-shopu výrobce Eleglide na 799,99 eur, v přepočtu 19 000 Kč. Nicméně díky spolupráci s naší redakcí Elektrickevozy.cz pro vás máme ještě lepší cenu, a to pouhých 749,99 eur, v přepočtu 17 800 korun. U objednávky stačí uvést slevový kód „elektrickevozy50“. Doprava je zdarma.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
Nízká cena Slabší brzdy
Povedený design a konstrukce Chybí ještě silnější převody
Extra dlouhý dojezd

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Test Eleglide M1 Plus – Za povedené elektrokolo nemusíte utratit majlant

  • Otestovali jsme elektrokolo Eleglide M1 Plus
  • Tento model má dojezd reálně i přes 100 kilometrů
  • Vyjde přitom na méně než 20 tisíc, což je neobvykle nízká cena
Eleglide M1 Plus test

Otestovali jsme levné horské elektrokolo Eleglide M1 Plus | foto: vlastní

Elektrokola jsou čím dál populárnější a není se čemu divit. Jejich technika se neustále vyvíjí, prodlužují se dojezdy, ale hlavně jejich přínos prověřily krize posledních let. Navíc je na výběr stejně jako u klasických kol z nespočtu modelů, které se dost liší svými parametry, ale i cenou, takže si může vybrat každý, i pokud řeší ty nejmenší detaily.

Z nabídky však jako jeden z mála poměrně výrazným způsobem vyčnívá e-bike Eleglide M1 Plus, který vyjde na méně než 20 tisíc korun a přitom se může pochlubit opravdu skvělým dojezdem. V českých e-shopech dáte za podobně stavěný model minimálně o pár tisícovek navíc, v případě zavedenějších značek i klidně dvojnásobnou sumu.

Objednání, dodání, rozbalení a zprovoznění

Ještě, než se pustíme ke klasickému testu elektrokola, sluší se zmínit pár věcí ohledně objednání a dodání. Produkt je od čínské firmy, která má ovšem sklady přímo v Evropě, takže jednak je dodání do Česka rychlejší než v případě dopravy až z Číny, ale také už nemusíte řešit žádné clo a jiné poplatky. Navíc doprava je jako bonus zdarma.

Zboží nám dorazilo ve velké kartonové krabici, samozřejmě v částečně rozloženém stavu. Vše bylo maximálně možně ochráněno, aby se po cestě nezničilo, či nepoškrábalo, dokonce včetně speciální menší kovové výztuhy. Následovala rychlá montáž a sestavení „skládačky“ v podobě přišroubování různých komponent (řidítka, kola, šlapačky, světlo, odrazky, sedlo, apod.), což zabralo ani ne hodinu.

V našem případě byl menší problém s přední brzdou, kterou nešlo úplně snadno povolit, takže jsme elektrokolo vzali do odborného servisu a dopřáli mu raději patřičnou péči. Pokud máte stejnou možnost i vy ve svém okolí a nejste žádný profík přes seřizování kol, tak rozhodně doporučujeme zvážit, zda to nebude lepší.

Eleglide M1 Plus test

Eleglide M1 Plus vypadá skvěle | foto: vlastní

Specifikace

  • Materiál: hliníkový rám
  • Rozměry: 1790 × 680 × 1041 mm
  • Hmotnost: 21,7 kg
  • Výkon: 400 W/45 Nm
  • Max. rychlost: 25 km/h
  • Baterie: 12,5 Ah/36 V, 450 Wh
  • Dojezd: až 100 km (asistovaný režim), až 50 km (elektrický režim)
  • Doba nabíjení: 7 hodin
  • Nosnost: 100 kg
  • Cena: 18 900 Kč (se slevou pro čtenáře Elektrickevozy.cz)

Design, konstrukce a zpracování

Eleglide M1 Plus vypadá stejně dobře na oficiálních fotkách, jako naživo. V černém provedení působí elegantně, přičemž zajímavým detailem jsou žluté prvky v podobě loga výrobce Eleglide a také „hvězdičkový“ vzor na kovovém rámu e-biku, které celkový „šmrncovní“ vzhled elektrokola dotvářejí.

Horské elektrokolo od Eleglidu má samozřejmě bytelnou konstrukci, nechybí „širší“ pneumatiky (27.5″ × 2.1″) vhodné i do náročnějšího terénu někde v přírodě, či odpružení u přední vidlice. Snad jen brzdy, které jsou kotoučové vpředu i vzadu, by mohly být o něco silnější. Jsou jen mechanické, nikoliv hydraulické.

Eleglide M1 Plus test

Eleglide M1 Plus | foto: vlastní

A pro koho je tohle elektrokolo vlastně vhodné? Podle tabulek výrobce doporučuje Eleglide M1 Plus pro člověka o výšce 165 až 195 cm a hmotnosti do 100 kg, což se svými 173 cm a 73 kg bez problémů splňuji. Samozřejmě si můžete nastavit výšku sedla, u řidítek tuto možnost nemáte, což ale prakticky nevadí.

Pokud jde o zpracování, tak téměř vše je na vysoké úrovni. Robustní rám je pevný, nikdy nic nevrže a vše krásně lícuje. Snad jen šlapačky by mohly mít kvalitnější provedení, subjektivně jim nedávám dlouhého trvání, ale třeba se pletu. Taktéž přehazovačky, řetěz, zkrátka vše bez jediné známky nějakých nedostatků, což je u levného elektrokola obzvláště důležité.

Jízdní dojmy jsou skvělé

Elektrický „horák“ od Eleglidu příjemně překvapil. Jeho řízení je předvídatelné, zábavné a posez celkem pohodlný, a to nejen díky pevnému a dobře tvarovanému sedlu, ale i možnosti nastavení odpružení u přední vidlice, které lze v případě potřeby klidně vypnout a lépe tak „kopírovat“ terén. Snad jen rukojeti na řidítkách nejsou vůbec příjemné a je opravdu na pováženou, zda je nevyměnit raději za nějaké lepší.

Eleglide M1 Plus test

Eleglide M1 Plus | foto: vlastní

Díky výkonu až 400 W/25 Nm dokáže elektromotor umístěný v zadním náboji výrazným způsobem pomoci nejen při jízdě po rovině, ale i do kopců (až do 15° stoupání). Dle legislativy splňuje výpomoc při max. rychlosti do 25 km/h, poté už se musíte spolehnout jen na vlastní nohy. Jenže zde může nastat menší kámen úrazu – 3 převody vpředu a 7 vzadu zní jako dostatečný počet, ale pokud pojedete rychleji než 25 km/h po rovině či z kopce, vaše nohy si samou snahou ušlapete, protože chybí ještě o něco těžší převody.

Pokud ale jezdíte s horským kolem tam, kam je určené, tj. příroda a náročnější terén, tak tento problém řešit nebudete. Nebo v případě, kdy jezdíte po městě a vaším cílem není překonávat svoje časové rekordy. Prostě se dá jet pomaleji, s elektrickou výpomocí, a šlapat tedy jen čistě kvůli tomu, abyste elektrokolo udržovali v nějaké praktické a současně bezpečné rychlosti kolem 20-25 km/h. Ušetříte síly a nepřijedete o moc později.

Elektrická výpomoc od elektromotoru je samozřejmě podmíněná šlapáním a zde to chce chvíli, než si zvyknete na nastavení „nástupu výkonu“. Ten totiž nepřichází okamžitě s tím, jak šlápnete do pedálů, ale má menší prodlevu, ovšem výkon je při nástupu okamžitě silný. Je proto dobré se nerozjíždět s maximální výpomocí, ale postupně výpomoc přidávat s ohledem na rychlost, či převýšení. K tomu slouží 1,75″ displej s ovládacími tlačítky, jeho ovládání je velice intuitivní a obraz je vidět i za silnějšího slunce. Samozřejmě nechybí možnost si jas upravovat dle potřeby.

Vybírat si můžete hned z pěti stupňů výpomoci od elektromotoru, které vám pomohou dosáhnout určité rychlosti: 12 km/h, 16 km/h, 20 km/h, 23 km/h a 25 km/h. Prakticky pokud jedete s elektrokolem Eleglide M1 Plus po rovině, postačí vám stupeň 1, případně 2. Až při stoupání do kopců přichází čas na stupně 3 až 5, tedy alespoň v mém případě tomu tak bylo. Pokud máte lepší formu, nebo naopak horší, samozřejmě volba stupňů bude odlišná. Pochválit musím také speciální režim pro chůzi či tlačení do kopce – při podržení tlačítka „mínus“ na cyklopočítači dokáže jet elektrokolo rychlostí 6 km/h, takže do kopce jej nebudete muset tolik vedle sebe při chůzi tlačit.

Co je také velmi důležité, je hlasitost motoru. U stupně 1 je téměř neslyšitelný, stupeň 2 jen lehce a od stupně 3 a výše už je při jízdě elektromotor poměrně hlasitý, což může trochu pomáhat k bezpečnosti na cyklostezkách, aby o vás věděli také ostatní účastníci, kteří budou pomalejší.

Občas se mi také stalo, že se při jízdě ozval nějaký „plechový“ pazvuk od elektromotoru v zadním náboji, ale nedokázal jsem vypozorovat, kvůli čemu tomu tak bylo, ani jak tomu předejít. To je snad jediný větší nedostatek, který bych v případě jízdních dojmů s tímto elektrokolem vytknul.

Dojezd elektrokola, nabíjení

Jedna z největších předností e-biku Eleglide M1 Plus je jeho baterie. Ta má totiž obrovskou kapacitu 450 Wh (12,5 Ah/36 V), takže se elektrokolo řadí k těm modelům, se kterými dojedete delší vzdálenost. A to se v případě „horáku“ určeného na delší výlety zatraceně hodí. Výrobcem uváděný dojezd až 100 km na jedno nabití jsem dokonce hned napoprvé překonal, takže opět milé překvapení.

Eleglide M1 Plus test

Baterie u elektrokola Eleglide M1 Plus | foto: vlastní

Eleglide uvádí až 100 km v případě asistovaného režimu a až 50 km v elektrickém režimu, kdy při testování jezdil 75kg cyklista konstantní rychlostí 15 km/h po rovině, bez silnějšího větru a při teplotě 26°C. V mém případě probíhalo testování jízdou rychlostí 20-25 km/h, převážně po rovině, ale občas i s menším stoupáním, bez silnějšího větru a při teplotě 10-20°C. Dokázal jsem ujet 110 kilometrů.

Výsledky dojezdu je však vždy potřeba brát s nadhledem, neboť každý má jiný styl jízdy, je v jiné fyzické kondici a celkově má hlavně různé podmínky (hmotnosti jezdce, profilu terénu, stylu jízdy, počasí, apod.), takže pokud jednou ujedete 100 km, neznamená to automaticky, že příště to dáte také. Za sebe ale mohu říct, že dojezd u e-biku od Eleglidu je maximálně dostatečný a nedovedu si představit situaci, kdy bych u takto stavěného levnějšího elektrokola potřeboval delší dojezd.

Eleglide M1 Plus test

Eleglide M1 Plus | foto: vlastní

Následné nabíjení je praktické. Baterii totiž můžete z elektrokola vyjmout, protože je odjímatelná i uzamykatelná, a vzít si ji kamkoliv domů k zásuvce. Dobití do plna zabere zhruba 7 hodin, takže i kdybyste jezdili každý den 100kilometrové „štreky“, můžete přes noc jednoduše baterii doplnit šťávu a zase pokračovat. Nicméně pro takové využití už bych si představoval spíše technicky vyspělejší model z vyšších cenových relací, ale to už se bavíme o tom, zda jste začátečník, nebo profesionál.

Zhodnocení

Eleglide M1 Plus je skvělá volba pro všechny začátečníky, kteří hledají povedené horské elektrokolo s dlouhým dojezdem a nízkou cenou. Plusové body si tento model zaslouží i za pohledný design a skvělé zpracování. Co by šlo naopak zlepšit, jsou brzdy a převody, které pro rychlejší jezdce nemusí stačit.

Eleglide M1 Plus test

S elektrokolem Eleglide M1 Plus nemusíte mít velkou kondičku, ujede i přes 100 km | foto: vlastní

Sleva pro čtenáře Elektrickevozy.cz

Elektrokolo vyjde na oficiálním e-shopu výrobce Eleglide na 799,99 eur, v přepočtu 19 000 Kč. Nicméně díky spolupráci s naší redakcí Elektrickevozy.cz pro vás máme ještě lepší cenu, a to pouhých 749,99 eur, v přepočtu 17 800 korun. U objednávky stačí uvést slevový kód „elektrickevozy50“. Doprava je zdarma.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
Nízká cena Slabší brzdy
Povedený design a konstrukce Chybí ještě silnější převody
Extra dlouhý dojezd

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."