Ekologický a životu nebezpečný! Tomuhle elektromobilu se obloukem vyhněte

Samuel Novotný
  • Bezpečnostní agentura NCPA si vzala na paškál čínský elektromobil
  • Ten si odnesl jedno z nejhorších hodnocení
  • V tomto automobilu byste se rozhodně nechtěli vybourat
Testování přední kolize čínského elektromobilu JAC e10x
Testování přední kolize čínského elektromobilu JAC e10x

Součástí finálního kola bezpečnostních testů Latinské agentury pro posouzení nových automobilů (Latin NCAP) byl i čínský elektromobil JAC E10x, který má na svědomí značka Sehol. Ta vznikla spoluprací mezi automobilkami Seat a JAC Volkswagen Automotive. Elektrický hatchback silně zaostává v bezpečnosti, kvůli čemuž si od mnohých vysloužil poznámku, že je životu nebezpečný.

Čínský elektromobil v testu bezpečnosti totálně propadl

Možná to bude pro některé překvapením, ovšem nejedná se o první elektromobil, který si z hodnocení latinské NCAP odnesl 0 hvězd. Na druhou stranu JAC je docela unikátní tím, že po předním nárazu nedošlo k automatickému odpojení baterie elektrovozu od napájení. Stejná situace pak nastala i při testování boční kolize, kdy se nouzový systém také nespustil.

To znamená, že baterie elektromobilu byla po nárazu stále zapojená a fungovala. Systém však ukazoval, že je vypnutá. Aby toho nebylo málo, tak bezpečnostní experty překvapila i velmi slabá kvalita pneumatik, kvůli které muselo dokonce dojít k přerušení testu elektronické stability vozidla.

Elektromobil JAC E10x při crashtestu
Elektromobil JAC E10x při crashtestu

Čtěte také: 10 nejbezpečnějších elektromobilů podle Euro NCAP. Kdo dominuje v roce 2022?


Problémů je mnohem více

Tím to stále nekončí, protože elektromobil JAC E10x je mimo jiné vybaven pouze dvěma airbagy, což je na dnešní poměry žalostně málo. Systém ESC (Elektronic stability control) je zase jedinou dodatečnou funkcí vozu. Marně byste hledali další systémy jako autonomní nouzové brzdění, adaptivní tempomat či další, které často bereme již jako samozřejmost.

Není tak divu, že si elektrovůz u agentury vysloužil tak nízké hodnocení. „Model prokázal nestabilní strukturu a nestabilní oblast nohou při čelním nárazu. Špatná ochrana hrudníku řidiče značí velkou šanci životaohrožujících zranění, což nás vede k nula bodům v bezpečnosti při čelní kolizi,“ píše agentura v hodnocení.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články