ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

e-Golfem po Praze. Vyzkoušeli jsme službu E-carsrent

  |  komentovat  |  autor: Luboš Srb

Vyzkoušeli jsme, jaké je to jezdit s elektrickým Volkswagenem e-Golf po Praze. Pro tyto účely jsme si vybrali službu E-carsrent, která představuje největší půjčovnu elektromobilů v České republice.

Tip: Test Volkswagen e-Golf: seznámení s Automobilem

Největší půjčovnu elektromobilů E-carsrent provozuje společnost Car Point kousek od pražského letiště (Ke Kopanině 529, Praha – Tuchoměřice 252 67). A umístění zde není jen čistě náhodné – zápůjčka elektromobilu po dobu pobytu v jednom z nejkrásnějších měst Evropy totiž dává velký smysl hlavně turistům, kteří přiletí do Prahy.

Nicméně pokud člověk umí počítat, smysl může tato služba dávat i našincům, kteří si chtějí elektromobil vyzkoušet déle než jen na jednu testovací jízdu někde po předem dané trase. Ale také těm, kteří se chtějí po Praze pohybovat šetrně, moderně, i bez všech možných omezení. Jak tedy služba funguje?

Jak služba funguje?

Zákazník si musí vybrat elektromobil, který si chce vypůjčit – na výběr je menší Volkswagen e-Up a o něco větší a pokročilejší Volkswagen e-Golf. Kromě velikosti se liší dojezdem 150 vs 200 km na jedno nabití, nebo také cenou za vypůjčení a vratnou zálohou, kterou musíte předem složit.

Za 1 den zaplatíte již od 1 000 Kč (Volkswagen e-Up), resp. 1 700 Kč (Volkswagen e-Golf). Mnohem zajímavější ve ovšem vypůjčení rovnou na celý týden, při současné akci 5+2 dny zdarma dáte jen 3 500 Kč (Volkswagen e-Up), resp. 5 000 Kč (Volkswagen e-Golf) a v ceně máte již vše – zdarma a bez omezení nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích ČEZ a PRE + zdarma parkování v centru Prahy, ve všech tzv. modrých a fialových zónách (platí pro všechny městské části Prahy, tj 1, 2, 3, 4, 5, 6 a 7). Oproti běžnému benzinovému vozu tak můžete ušetřit za každých 100 ujetých kilometrů zhruba 200 Kč.

Jak se nám služba líbí?

Během našeho testování e-Golfa proběhlo vše k naprosté spokojenosti. Po Praze jsme na plně nabitou baterii ujeli klidně i 190 km. A to jsme auto příliš nešetřili, nicméně podmínky k delšímu dojezdu (jako je například kolona) tomu celkem pomáhaly a jezdili jsme spíše nižší rychlosti v centru města. Naopak při jízdě po okruhu jsme se se spotřebou pohybovali někde kolem 150 km na jedno nabití.

Ze všeho nejvíce nás ovšem potěšila možnost parkovat prakticky na všech uvedených pražských zónách zdarma a bez jakéhokoliv dalšího řešení. Stejně tak, jako dobíjení. Po Praze je počet nabíječek velmi slušný, včetně praktických rychlonabíječek. Pak stačí jen pár desítek minut a máte baterii znovu téměř plně nabitou.

Více se dozvíte na stránkách provozovatele služby www.e-carsrent.cz, ale také na našich stránkách Elektrickevozy.cz, kde budeme přinášet i další informace a postřehy z našeho testování elektromobilu Volkswagen e-Golf.

ČLÁNKY:, , , , , ,

Diskuze

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
7 elektromobilů "známých značek" s dojezdem 400+ km

7 elektromobilů „známých značek“ s dojezdem 400+ km

DNES  |  Luboš Srb  |  4 komentáře

Elektromobily dělají obrovské pokroky a nejde přitom jen o Teslu, která před lety spustila vlnu nové elektrizující éry. I…

Škoda Auto otevřela v Mladé Boleslavi rychlonabíjecí stanici

Škoda Auto otevřela v Mladé Boleslavi rychlonabíjecí stanici

DNES  |  Luboš Srb  |  2 komentáře

Město Mladá Boleslav, sídlo společnosti Škoda Auto, se s podporou české automobilky a energetické společnosti Ško Energo připravuje na…

Volkswagen chce prodat 10 milionů elektroaut nové generace

Volkswagen chce prodat 10 milionů elektroaut nové generace

DNES  |  Jakub Mokříš  |  diskuze (0)

Ve Volkswagenu se pustili do vývoje čistě elektrických vozů s vervou. Však mají také nemalé cíle. Důkaz toho, že…

Mobilní zobrazení