Test spotřeby DS 3 Crossback E-Tense – Za kolik jsme jezdili dlouhodobě v létě?

  • Dlouhodobě testujeme elektromobil DS 3 Crossback E-Tense
  • S příchodem letního počasí se výrazně zlepšila spotřeba
  • Za kolik se dá jezdit v létě? A jaký má vůz na baterky reálný dojezd?
DS 3 Crossback E-Tense test

DS 3 Crossback E-Tense | foto: vlastní

Prémiová značka DS vyrábí v rámci skupiny Stellantis opravdu luxusní vozy a v případě jejich prvního elektromobilu to platí dvojnásob. Nicméně často se stává, že design nejde ruku v ruce s aerodynamikou a nadupaná, luxusní výbava je taktéž vykoupena o něco horší spotřebou, než u ořezanějších, lehčích verzí.

DS 3 Crossback E-Tense je takový pojízdný, francouzský zámek do města. Pokud s jeho volantem budete nakládat jako v rukavičkách, pak se vám odmění slušnou spotřebou a dlouhým dojezdem. Jakmile ale vyjedete za město a pojedete s ním jako se závodním vozem, nebude se mu to (a jeho ukazateli spotřeby) moc líbit.

Jaká je dlouhodobá spotřeba DS 3 Crossback E-Tense v létě?

V dlouhodobém zimním testu jsem psal, že kromě stylu jízdy řidiče záleží u elektrického DS opravdu hodně také na teplotě. A v tomto směru hodně pomohl nástup jara/léta, kdy najednou hodnoty spotřeby krásně spadly do mnohem optimističtějších hladin, než jaké jsem sledoval přes zimu.

Rozdíl může být klidně 25 %, a to je opravdu hodně. Zatímco v zimě byl dojezd se zabudovanou 50kWh baterií s využitelnou kapacitou 45 kWh v rozmezí od 170 do 250 km na jedno nabití, teď přes léto je to najednou od zhruba 200 km do 350 km. Ovšem opět všechno vychází ze spotřeby, kterou ovlivňuje celá řada faktorů, nejen teplota.

DS 3 Crossback E-Tense test nabíjení v létě

Letní test nabíjení elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense | foto: vlastní


Čtěte také: Test nabíjení DS 3 Crossback E-Tense – Stihnete si v létě vůbec vypít kafe?


Reálné výsledky spotřeby

Stejně jako v zimě, i nyní v létě bylo zhruba 90 % cest kratších a pouze po městě. Spotřeba se v tomto případě u DS 3 Crossback E-Tense pohybovala kolem 13,5 kWh/100 km s průměrnou rychlostí kolem 30 km/h. Nutno také dodat, že během jízdy běžela klimatizace na 22 stupňů Celsia, takže bylo v zápřahu také tepelné čerpadlo.

Na delších trasách šla opět spotřeba rychle nahoru, ale téměř vždy jsem dosahoval hodnoty pod 20 kWh/100 km při průměrné rychlosti necelých 90 km/h. Například trasa Praha — České Budějovice o délce 145 km, na které jsem v zimě dosahoval hodnoty 20,7 kWh/100 km i více, jsem měl v létě se stejným vozem při podobné průměrné rychlosti 87 km/h spotřebu o něco sympatičtějších 19 kWh/100 km.


Čtěte také: 3 věci, díky kterým by mohlo být DS 3 Crossback E-Tense ještě lepším elektromobilem


DS 3 Crossback E-Tense je v létě použitelný i na delší trasy

A s jakou spotřebou jsme tedy skončili dlouhodobý letní test s elektromobilem DS 3 Crossback E-Tense? Ukazatel se zastavil na hodnotě 16,5 kWh/100 km. To už je podstatně lepší, než zimních 21,6 kWh/100 km.

Průměrný dojezd tedy v mém případě činí 270 km. Pokud k tomu přičtu rychlé nabíjení o výkonu až 100 kW, kdy je prakticky za 30 minut dobito na 80 %, pak není problém s elektrickým DS brázdit nejen po městě, ale klidně po celé republice.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Test spotřeby DS 3 Crossback E-Tense – Za kolik jsme jezdili dlouhodobě v létě?

  • Dlouhodobě testujeme elektromobil DS 3 Crossback E-Tense
  • S příchodem letního počasí se výrazně zlepšila spotřeba
  • Za kolik se dá jezdit v létě? A jaký má vůz na baterky reálný dojezd?
DS 3 Crossback E-Tense test

DS 3 Crossback E-Tense | foto: vlastní

Prémiová značka DS vyrábí v rámci skupiny Stellantis opravdu luxusní vozy a v případě jejich prvního elektromobilu to platí dvojnásob. Nicméně často se stává, že design nejde ruku v ruce s aerodynamikou a nadupaná, luxusní výbava je taktéž vykoupena o něco horší spotřebou, než u ořezanějších, lehčích verzí.

DS 3 Crossback E-Tense je takový pojízdný, francouzský zámek do města. Pokud s jeho volantem budete nakládat jako v rukavičkách, pak se vám odmění slušnou spotřebou a dlouhým dojezdem. Jakmile ale vyjedete za město a pojedete s ním jako se závodním vozem, nebude se mu to (a jeho ukazateli spotřeby) moc líbit.

Jaká je dlouhodobá spotřeba DS 3 Crossback E-Tense v létě?

V dlouhodobém zimním testu jsem psal, že kromě stylu jízdy řidiče záleží u elektrického DS opravdu hodně také na teplotě. A v tomto směru hodně pomohl nástup jara/léta, kdy najednou hodnoty spotřeby krásně spadly do mnohem optimističtějších hladin, než jaké jsem sledoval přes zimu.

Rozdíl může být klidně 25 %, a to je opravdu hodně. Zatímco v zimě byl dojezd se zabudovanou 50kWh baterií s využitelnou kapacitou 45 kWh v rozmezí od 170 do 250 km na jedno nabití, teď přes léto je to najednou od zhruba 200 km do 350 km. Ovšem opět všechno vychází ze spotřeby, kterou ovlivňuje celá řada faktorů, nejen teplota.

DS 3 Crossback E-Tense test nabíjení v létě

Letní test nabíjení elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense | foto: vlastní


Čtěte také: Test nabíjení DS 3 Crossback E-Tense – Stihnete si v létě vůbec vypít kafe?


Reálné výsledky spotřeby

Stejně jako v zimě, i nyní v létě bylo zhruba 90 % cest kratších a pouze po městě. Spotřeba se v tomto případě u DS 3 Crossback E-Tense pohybovala kolem 13,5 kWh/100 km s průměrnou rychlostí kolem 30 km/h. Nutno také dodat, že během jízdy běžela klimatizace na 22 stupňů Celsia, takže bylo v zápřahu také tepelné čerpadlo.

Na delších trasách šla opět spotřeba rychle nahoru, ale téměř vždy jsem dosahoval hodnoty pod 20 kWh/100 km při průměrné rychlosti necelých 90 km/h. Například trasa Praha — České Budějovice o délce 145 km, na které jsem v zimě dosahoval hodnoty 20,7 kWh/100 km i více, jsem měl v létě se stejným vozem při podobné průměrné rychlosti 87 km/h spotřebu o něco sympatičtějších 19 kWh/100 km.


Čtěte také: 3 věci, díky kterým by mohlo být DS 3 Crossback E-Tense ještě lepším elektromobilem


DS 3 Crossback E-Tense je v létě použitelný i na delší trasy

A s jakou spotřebou jsme tedy skončili dlouhodobý letní test s elektromobilem DS 3 Crossback E-Tense? Ukazatel se zastavil na hodnotě 16,5 kWh/100 km. To už je podstatně lepší, než zimních 21,6 kWh/100 km.

Průměrný dojezd tedy v mém případě činí 270 km. Pokud k tomu přičtu rychlé nabíjení o výkonu až 100 kW, kdy je prakticky za 30 minut dobito na 80 %, pak není problém s elektrickým DS brázdit nejen po městě, ale klidně po celé republice.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."