Ministerstvo průmyslu a obchodu zveřejnilo výsledky dotačního programu, díky kterému získali podnikatelé podporu pro nákup elektromobilu. Tento dotační program pro velký zájem skončil o rok dříve. V tuto chvíli není plánováno vypsání dalších dotací na pořízení elektrického auta.
V pondělí 14. října ve 14:30 ukončila Národní rozvojová banka příjem žádostí v programu Záruka Elektromobilita, ve kterém spolu s Ministerstvem průmyslu a obchodu nabízela záruky k úvěrům na pořízení elektromobilů, vozidel na vodíkový pohon a dobíjecích stanic. Příjem žádostí byl ukončen z důvodu vyčerpání alokovaných zdrojů. Od spuštění programu do jeho ukončení přijala NRB celkem 5 907 žádostí o záruku.
„Výzva překonala naše očekávání. Do 14. října, kdy byl zastaven příjem žádostí, jsme ve spolupráci s NRB evidovali více než 6 100 projektů na nákup vozidel, což je o více než 2 000 vozidel více, než byl závazek vyplývající z Národního plánu obnovy. Podnikatelé rovněž požádali o podporu na instalaci 2 696 dobíjecích stanic,“ uvádí vrchní ředitel sekce hospodářství MPO Eduard Muřický s tím, že v tuto chvíli MPO neplánuje další výzvu na podporu elektromobility pro podnikatele.
„Podpora čisté mobility tím však nekončí. Například Ministerstvo životního prostředí připravuje výzvy na nákup bezemisních nákladních vozidel, veřejných dopravních prostředků či vlaků s alternativním pohonem s celkovou alokací několika miliard korun, financovanou z nového programu Modernizačního fondu,“ doplňuje vrchní ředitel Eduard Muřický.
„Ministerstvo dopravy zase podporuje výstavbu dobíjecí infrastruktury a nákup bateriových trolejbusů či nízkopodlažních tramvají pro Dopravní podnik hl. města Prahy. Dále Ministerstvo pro místní rozvoj pokrývá nákup elektrobusů, vodíkových autobusů, trolejbusů, tramvají a vozidel na bioplyn pro provozovatele veřejné dopravy na území krajů a obcí. V neposlední řadě MPSV pak vyhlásilo výzvu na nákup nízkoemisních vozidel pro sociální služby,“ doplňuje Muřický.
Mezi žadateli je největší zájem o elektromobily kategorie M1, tedy o osobní vozy. V evidenci NRB jsou žádosti o 5 946 osobních elektromobilů (kategorie M1), 191 užitkových vozů (kategorie N1), tři nákladní vozy (kategorie N2) a 2 696 dobíjecích stanic. Mezi značkami dominuje Tesla, kterou si pořídilo 2 593 žadatelů, s odstupem pak následuje Volkswagen, Volvo a Škoda. Nejedná se však o finální výsledky programu, nadále totiž pokračuje evidence žádostí, které NRB obdržela před ukončením příjmu žádostí.
Ministerstvo průmyslu a obchodu zveřejnilo výsledky dotačního programu, díky kterému získali podnikatelé podporu pro nákup elektromobilu. Tento dotační program pro velký zájem skončil o rok dříve. V tuto chvíli není plánováno vypsání dalších dotací na pořízení elektrického auta.
V pondělí 14. října ve 14:30 ukončila Národní rozvojová banka příjem žádostí v programu Záruka Elektromobilita, ve kterém spolu s Ministerstvem průmyslu a obchodu nabízela záruky k úvěrům na pořízení elektromobilů, vozidel na vodíkový pohon a dobíjecích stanic. Příjem žádostí byl ukončen z důvodu vyčerpání alokovaných zdrojů. Od spuštění programu do jeho ukončení přijala NRB celkem 5 907 žádostí o záruku.
„Výzva překonala naše očekávání. Do 14. října, kdy byl zastaven příjem žádostí, jsme ve spolupráci s NRB evidovali více než 6 100 projektů na nákup vozidel, což je o více než 2 000 vozidel více, než byl závazek vyplývající z Národního plánu obnovy. Podnikatelé rovněž požádali o podporu na instalaci 2 696 dobíjecích stanic,“ uvádí vrchní ředitel sekce hospodářství MPO Eduard Muřický s tím, že v tuto chvíli MPO neplánuje další výzvu na podporu elektromobility pro podnikatele.
„Podpora čisté mobility tím však nekončí. Například Ministerstvo životního prostředí připravuje výzvy na nákup bezemisních nákladních vozidel, veřejných dopravních prostředků či vlaků s alternativním pohonem s celkovou alokací několika miliard korun, financovanou z nového programu Modernizačního fondu,“ doplňuje vrchní ředitel Eduard Muřický.
„Ministerstvo dopravy zase podporuje výstavbu dobíjecí infrastruktury a nákup bateriových trolejbusů či nízkopodlažních tramvají pro Dopravní podnik hl. města Prahy. Dále Ministerstvo pro místní rozvoj pokrývá nákup elektrobusů, vodíkových autobusů, trolejbusů, tramvají a vozidel na bioplyn pro provozovatele veřejné dopravy na území krajů a obcí. V neposlední řadě MPSV pak vyhlásilo výzvu na nákup nízkoemisních vozidel pro sociální služby,“ doplňuje Muřický.
Mezi žadateli je největší zájem o elektromobily kategorie M1, tedy o osobní vozy. V evidenci NRB jsou žádosti o 5 946 osobních elektromobilů (kategorie M1), 191 užitkových vozů (kategorie N1), tři nákladní vozy (kategorie N2) a 2 696 dobíjecích stanic. Mezi značkami dominuje Tesla, kterou si pořídilo 2 593 žadatelů, s odstupem pak následuje Volkswagen, Volvo a Škoda. Nejedná se však o finální výsledky programu, nadále totiž pokračuje evidence žádostí, které NRB obdržela před ukončením příjmu žádostí.