Na pražském Magistrátu se opět jednalo o zpoplatnění vjezdu do srdce hlavního města. Žádné změny v dohledné době neproběhnou, ačkoliv pražský náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib na zpoplatnění trvá.
Bývalý pražský primátor za Piráty, Zdeněk Hřib, se tím, že chce prosadit zpoplatnění vjezdu do centra Prahy za 200 korun, netají delší dobu. Jde zároveň o součást koaliční dohody se Spolu. To ale nyní na sociálních sítí zpoplatnění odmítlo: „Centrum Prahy je srdcem města – místo, kde se potkává historie, kultura i moderní život, ke kterému nutně patří i dopravní obslužnost. Přesto se setkáváme s návrhy na omezení vjezdu automobilů do centra města. Ale je zákaz skutečně tou nejlepší cestou? A hlavně – je zákaz vůbec právně možný?“
Podle Spolu by zpoplatnění ve chvíli, kdy není dokončený městský okruh, nepřineslo vyřešení problému: „Omezení vjezdu do centra by znamenalo další komplikace pro dopravní městskou síť v Praze. Provoz by totiž nikam nezmizel, jen by se takříkajíc přelil do jiných částí, kde už teď je doprava na hraně. Navíc se stále nacházíme v situaci, kdy nejsou dokončeny okruhy, tedy ty nutné objízdné trasy. A bez nich to nepůjde. A v neposlední řadě, zavedení poplatku za vjezd je v současné chvíli legislativně nemožné.“
Místo zpoplatnění Spolu navrhuje využití chytrých řešení, rozvoj technologií pro řízení dopravy nebo podporu a modernizaci MHD. To ale Zdeněk Hřib odmítá, vjezd do centra výrazně přetěžuje zejména pražská nábřeží, zároveň by šlo o porušení koaliční dohody.
Tzv. emisní zóny, neboli zpoplatněný vjezd do centra města, platí v nejrůznějších evropských městech, například v Německu, Francii, nebo Velké Británii. V Praze 1 zároveň platí zákaz nočního vjezdu nerezidentů do této městské části.
Na pražském Magistrátu se opět jednalo o zpoplatnění vjezdu do srdce hlavního města. Žádné změny v dohledné době neproběhnou, ačkoliv pražský náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib na zpoplatnění trvá.
Bývalý pražský primátor za Piráty, Zdeněk Hřib, se tím, že chce prosadit zpoplatnění vjezdu do centra Prahy za 200 korun, netají delší dobu. Jde zároveň o součást koaliční dohody se Spolu. To ale nyní na sociálních sítí zpoplatnění odmítlo: „Centrum Prahy je srdcem města – místo, kde se potkává historie, kultura i moderní život, ke kterému nutně patří i dopravní obslužnost. Přesto se setkáváme s návrhy na omezení vjezdu automobilů do centra města. Ale je zákaz skutečně tou nejlepší cestou? A hlavně – je zákaz vůbec právně možný?“
Podle Spolu by zpoplatnění ve chvíli, kdy není dokončený městský okruh, nepřineslo vyřešení problému: „Omezení vjezdu do centra by znamenalo další komplikace pro dopravní městskou síť v Praze. Provoz by totiž nikam nezmizel, jen by se takříkajíc přelil do jiných částí, kde už teď je doprava na hraně. Navíc se stále nacházíme v situaci, kdy nejsou dokončeny okruhy, tedy ty nutné objízdné trasy. A bez nich to nepůjde. A v neposlední řadě, zavedení poplatku za vjezd je v současné chvíli legislativně nemožné.“
Místo zpoplatnění Spolu navrhuje využití chytrých řešení, rozvoj technologií pro řízení dopravy nebo podporu a modernizaci MHD. To ale Zdeněk Hřib odmítá, vjezd do centra výrazně přetěžuje zejména pražská nábřeží, zároveň by šlo o porušení koaliční dohody.
Tzv. emisní zóny, neboli zpoplatněný vjezd do centra města, platí v nejrůznějších evropských městech, například v Německu, Francii, nebo Velké Británii. V Praze 1 zároveň platí zákaz nočního vjezdu nerezidentů do této městské části.