Dlouhé 3 měsíce! Toyota obnovuje výrobu elektromobilu, u kterého hrozilo upadnutí kol

Matouš Vrchota
  • Toyota bude opět vyrábět svůj první, čistokrevný elektromobil 
  • Po třech měsících došlo k odstranění nebezpečné chyby
  • Potíže se týkaly i sesterského Subaru Solterra
Toyota bZ4X je čistý elektromobil
Toyota bZ4X je čistý elektromobil

Toyota oficiálně oznámila, že obnoví výrobu svého prvního plně elektrického vozidla, modelu bZ4X. Ta musela být kvůli potenciálnímu nebezpečí a svolávací akci pozastavena do doby, než dojde k vyřešení potíží. Po třech měsících se tedy výroba bude moci opět rozjet.

Řešení závady u modelu bZ4X zabralo 3 měsíce

Japonská automobilka byla nucena v červnu svolat globálně všechny kusy svého elektrického modelu Toyota bZ4X. Jednalo se o necelé tři tisíce vozidel. Došlo ke zjištění, že za jízdy vzniká velké riziko uvolnění kol. Stejný problém se týkal i vozu Subaru Solterra. Vozidla se totiž vyrábí na stejné lince a vychází z jednoho konceptu.

V detailu svolávací akce japonský ministr dopravy uvedl, že při ostrých zatáčkách nebo krizovém brzdění může dojít k uvolnění náboje kola a s ním spojené riziko uvolnění kola a ztráty kontroly nad vozidlem. Toyota v odpovědi zmiňuje, že všechny náboje byly vyměněny a zkontrolovány pro správné dotažení.

Toyota BZ4X 2022, volant
Toyota BZ4X 2022, volant

Čtěte také: Toyota s výrobou v Rusku nadobro končí! Zůstane pouze servisní síť


Toyota potichu vyřešila další potenciální potíže

V dodatku Toyota navíc zmiňuje, že objevila a opravila problém, ke kterému mohlo potenciálně dojít u airbagů ve voze. Některé kusy nebyly správně nainstalované a hrozilo jejich selhání v případě nehody. Příčinou bylo špatné umístění pásu uvnitř vzduchového vaku. O tomto problému Toyota promluvila poprvé.

Za tato mnohonásobná pochybení je nyní Toyota pranýřovaná nejen z řad svých investorů. Především oni chtějí urychlit vstup značky na trh s elektromobily. Jak je ale známé, značka je k čisté elektromobilitě a její budoucnosti v jediném pohonu pro budoucí individuální přepravu značně skeptická a odtažitá. Navíc zmiňuje potřebu diverzifikovat různé modely pro různé trhy, typy zákazníků i účel vozidel.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články