Dlouhé 3 měsíce! Toyota obnovuje výrobu elektromobilu, u kterého hrozilo upadnutí kol
- Toyota bude opět vyrábět svůj první, čistokrevný elektromobil
- Po třech měsících došlo k odstranění nebezpečné chyby
- Potíže se týkaly i sesterského Subaru Solterra

Toyota oficiálně oznámila, že obnoví výrobu svého prvního plně elektrického vozidla, modelu bZ4X. Ta musela být kvůli potenciálnímu nebezpečí a svolávací akci pozastavena do doby, než dojde k vyřešení potíží. Po třech měsících se tedy výroba bude moci opět rozjet.
Řešení závady u modelu bZ4X zabralo 3 měsíce
Japonská automobilka byla nucena v červnu svolat globálně všechny kusy svého elektrického modelu Toyota bZ4X. Jednalo se o necelé tři tisíce vozidel. Došlo ke zjištění, že za jízdy vzniká velké riziko uvolnění kol. Stejný problém se týkal i vozu Subaru Solterra. Vozidla se totiž vyrábí na stejné lince a vychází z jednoho konceptu.
V detailu svolávací akce japonský ministr dopravy uvedl, že při ostrých zatáčkách nebo krizovém brzdění může dojít k uvolnění náboje kola a s ním spojené riziko uvolnění kola a ztráty kontroly nad vozidlem. Toyota v odpovědi zmiňuje, že všechny náboje byly vyměněny a zkontrolovány pro správné dotažení.

Čtěte také: Toyota s výrobou v Rusku nadobro končí! Zůstane pouze servisní síť
Toyota potichu vyřešila další potenciální potíže
V dodatku Toyota navíc zmiňuje, že objevila a opravila problém, ke kterému mohlo potenciálně dojít u airbagů ve voze. Některé kusy nebyly správně nainstalované a hrozilo jejich selhání v případě nehody. Příčinou bylo špatné umístění pásu uvnitř vzduchového vaku. O tomto problému Toyota promluvila poprvé.
Za tato mnohonásobná pochybení je nyní Toyota pranýřovaná nejen z řad svých investorů. Především oni chtějí urychlit vstup značky na trh s elektromobily. Jak je ale známé, značka je k čisté elektromobilitě a její budoucnosti v jediném pohonu pro budoucí individuální přepravu značně skeptická a odtažitá. Navíc zmiňuje potřebu diverzifikovat různé modely pro různé trhy, typy zákazníků i účel vozidel.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.