Další svolávačka na elektromobil. Kia Soul může začít zničehonic hořet
- Kia Soul EV musí na opravu
- Svolávací akce byla zahájena z důvodu rizika požáru
- Celkem se jedná o 2 689 vozidel

To poslední, co chtějí slyšet majitelé elektromobilů, je oznámení svolávací akce na jejich vozidlo z důvodu nebezpečí požáru. A i když elektrická auta statisticky hoří méně často než spalovací, u kterých je riziko vzplanutí mnohonásobně vyšší, prostě je to nepříjemné.
Kia Soul EV má svolávací akci
Jak uvádí NHTSA, tedy vládní agentura starající se o bezpečnost na silnicích ve Spojených státech, byla zjištěna výrobní vada a potenciální riziko samovolného vzplanutí elektromobilu u postaršího modelu Kia Soul EV.
Jedná se o celkem 2 689 aut, které byly vyrobeny v letech 2015 až 2019 a prodávaly se na americkém trhu. Pokud tedy nemáte vůz dovezený, ale čistě z evropského prodeje, nemusíte se této svolávačky obávat, protože se vás netýká.

Čtěte také: Kia EV9 oficiálně! Intergalaktický koráb má styl, výkon, i dlouhý dojezd
U elektromobilu hrozí zkrat v baterii
Podle vyšetřování automobilky může u první generace elektromobilu Kia Soul EV dojít k elektrickému zkratu v baterii, čímž může vůz vzplanout a shořet. Konkrétně prý může zkrat nastat v montážním pouzdře baterie umístěné pod vozidlem.
Pro majitele vozu mohou být varovnými signály například to, že se vysokonapěťová baterie nenabije do 100 %, či u elektromobilu dochází ke ztrátě a kolísání dojezdu, nebo rozsvícení výstražné kontrolky EV.
Automobilka uvedla, že ví pouze o třech incidentech souvisejících s tímto problémem, naštěstí bez zranění. Prodejci Kia problém diagnostikují pomocí aktualizace softwaru, která dokáže detekovat abnormální napětí článků dříve, než dojde ke zkratu.
Řešením tedy není okamžitá výměna baterie, ale instalace softwaru, který má zjistit případné problémy a včas na ně upozornit. V takovém případě má být nabíjení automaticky omezeno na 80 % a vozidlo přejde do úsporného režimu. Prodejci až poté vadnou baterii bezplatně vymění.
Autor článku

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.