Již několik měsíců vládne automobilovým průmyslem polovodičová krize. Nedostatek čipů však možná nebude jediným problémem, se kterým se automobilky během příštích let budou muset potýkat. Ředitel společnosti Ford si totiž myslí, že také baterie do elektromobilů se stanou nedostatkovým zbožím.
V rozhovoru pro CNBC prohlásil ředitel Fordu Jim Farley, že pro automobilku je důležitější zajistit dodávku baterií než polovodičových čipů. Ford se totiž snaží vyrovnat s obrovskou poptávkou po novém velmi očekávaném bateriovém modelu. Jde o elektrickou verzi ikonického pickupu F-150 s označením Lightning.
Automobilka již obdržela 200 000 předobjednávek a kvůli nedostatku výrobních kapacit musela předobjednávky pozastavit. Takové množství elektrických pickupů totiž Ford není schopný vyrobit ani za dva roky. Prioritním cílem společnosti je proto navýšení produkční kapacity. Očekává se, že první elektrické pickupy od Fordu by měly opustit továrnu a zamířit k zákazníkům příští rok na jaře.
Čtěte také: Ford míří vysoko! Za pár let má být druhý největší výrobce elektromobilů
Zajímavé je, že se Ford neobává nedostatku čipů. Farley totiž říká, že společnost jednoduše přidělí elektromobilům prioritu a své čipy bude primárně využívat právě pro výrobu elektrických modelů. Čeho se však ředitel obává, je nedostatek bateriových článků.
Automobilky se v současnosti stále snaží hledat nové partnery a dodavatele materiálů pro výrobu baterií. Díky tomu začíná být nedostatek surovin a mohla by nastat krize, která bude podobná zmíněné čipové. Někteří odborníci se dokonce obávají, že vysoká poptávka po elektromobilech způsobí nedostatek zásadních materiálů jako lithium a kvůli tomu možná nebudou automobilky schopné vyrábět nové vozy.
Již několik měsíců vládne automobilovým průmyslem polovodičová krize. Nedostatek čipů však možná nebude jediným problémem, se kterým se automobilky během příštích let budou muset potýkat. Ředitel společnosti Ford si totiž myslí, že také baterie do elektromobilů se stanou nedostatkovým zbožím.
V rozhovoru pro CNBC prohlásil ředitel Fordu Jim Farley, že pro automobilku je důležitější zajistit dodávku baterií než polovodičových čipů. Ford se totiž snaží vyrovnat s obrovskou poptávkou po novém velmi očekávaném bateriovém modelu. Jde o elektrickou verzi ikonického pickupu F-150 s označením Lightning.
Automobilka již obdržela 200 000 předobjednávek a kvůli nedostatku výrobních kapacit musela předobjednávky pozastavit. Takové množství elektrických pickupů totiž Ford není schopný vyrobit ani za dva roky. Prioritním cílem společnosti je proto navýšení produkční kapacity. Očekává se, že první elektrické pickupy od Fordu by měly opustit továrnu a zamířit k zákazníkům příští rok na jaře.
Čtěte také: Ford míří vysoko! Za pár let má být druhý největší výrobce elektromobilů
Zajímavé je, že se Ford neobává nedostatku čipů. Farley totiž říká, že společnost jednoduše přidělí elektromobilům prioritu a své čipy bude primárně využívat právě pro výrobu elektrických modelů. Čeho se však ředitel obává, je nedostatek bateriových článků.
Automobilky se v současnosti stále snaží hledat nové partnery a dodavatele materiálů pro výrobu baterií. Díky tomu začíná být nedostatek surovin a mohla by nastat krize, která bude podobná zmíněné čipové. Někteří odborníci se dokonce obávají, že vysoká poptávka po elektromobilech způsobí nedostatek zásadních materiálů jako lithium a kvůli tomu možná nebudou automobilky schopné vyrábět nové vozy.