Strach z požáru elektromobilů je jedním z důvodů, proč si někteří lidé elektrické auto nechtějí pořídit. Ve většině případů jsou však tyto obavy naprosto bezpředmětné. Například proto, že požáry elektromobilů jsou několikanásobně méně časté, než požáry konvenčních aut.
Bohužel však přesto někdy k těmto incidentům dochází. Prvního července byl v americkém Vermontu zaznamenán požár vozu Chevrolet Bolt. Právě tato auta měla s ohněm v poslední době veliké problémy. Jenom za poslední dva měsíce u nich byly zaznamenány celkem tři požáry.
Skupina General Motors, pod kterou Chevrolet spadá, se snaží problém řešit, avšak vypadá to, že ne příliš úspěšně. První ochranou proti požáru baterie, kterou Chevrolet implementoval, bylo omezení maximální hranice nabití. Šlo však pouze o dočasné řešení, a proto na konci dubna vyšel OTA update, který měl hoření baterie zamezit. Automobilka oznámila, že jde o finální opravu chyby.
Vypadá to ale, že problém zůstává i nadále. Majitel elektrického Boltu Tim Briglin, kterému právě nedávno vůz vzplanul, se se svým příběhem svěřil kolegům ze serveru Electrek. Svůj Bolt vlastní od roku 2018 a za tu dobu s ním najezdil 38 264 mil, tedy 61 579 kilometrů. Briglin se po svém rozhodnutí vyhnul prvnímu svolávání a místo toho pouze omezil maximální nabíjecí limit na 80 %. Druhý update ale podstoupil, a proto si myslel, že je nebezpečí zažehnáno.
Když Briglin přijel večer domů s autem vybitým pod 10 %, zapojil ho do domácí nabíječky a šel spát. Když se ráno probudil, uslyšel hlasitý zvuk, který se ozýval od auta. Šel ho tedy zkontrolovat a uviděl, jak se z něj valí dým. Okamžitě zavolal hasiče a ti za deset minut přijeli. Hned po jejich příjezdu auto vzplálo. Hasiči však odvedli vynikající práci a pomocí tepelného senzoru se jim podařilo dostat požár pod kontrolu a minimalizovat okolní škody.
Nejvíce znepokojující na celém případu je, že auto vzplálo i po nainstalování “finálního” softwarového updatu, který měl takovýmto incidentům zamezit. Po aktualizaci mělo auto častěji sledovat výkyvy napětí baterie a monitorovat ji po dokončení nabíjení. Mělo by tak včas upozornit majitele na nadcházející problém. U Birglina se však v autě pouze spustil alarm. To ale rozhodně není dostačující ochrana proti požáru.
Birglin se také obává, že takovéto potíže mohou poškodit pověst elektromobilů. Mnoho jeho známých, kteří také vlastní Bolt, po této zkušenosti začali mít o auto i své zdraví starosti.
Společnost LG dodávající do Boltů baterie to neměla v posledních letech jednoduché. LG dodává mimojiné i chybné baterie do modelu Hyundai Kona Electric. Právě tyto elektromobily musely podstoupit výměnu baterií kvůli hrozícím požárům. Také Ford už od baterií LG u nového modelu F-150 Lightning upustil.
Celkem bylo u elektrických Chevroletů pozorováno minimálně deset požárů způsobených vadou baterie. Automobilka by se rozhodně měla zaměřit na problém více do hloubky a společně s LG se ho pokusit vyřešit. Je opravdu alarmující, že i po opravné aktualizaci stále přetrvávají stejné potíže. Společnost by se tedy neměla zabývat problémem pouze povrchově, ale jít k jeho jádru. To platí především v tomto případě, protože požár automobilu může vážně ohrozit zdraví lidí v okolí.
Strach z požáru elektromobilů je jedním z důvodů, proč si někteří lidé elektrické auto nechtějí pořídit. Ve většině případů jsou však tyto obavy naprosto bezpředmětné. Například proto, že požáry elektromobilů jsou několikanásobně méně časté, než požáry konvenčních aut.
Bohužel však přesto někdy k těmto incidentům dochází. Prvního července byl v americkém Vermontu zaznamenán požár vozu Chevrolet Bolt. Právě tato auta měla s ohněm v poslední době veliké problémy. Jenom za poslední dva měsíce u nich byly zaznamenány celkem tři požáry.
Skupina General Motors, pod kterou Chevrolet spadá, se snaží problém řešit, avšak vypadá to, že ne příliš úspěšně. První ochranou proti požáru baterie, kterou Chevrolet implementoval, bylo omezení maximální hranice nabití. Šlo však pouze o dočasné řešení, a proto na konci dubna vyšel OTA update, který měl hoření baterie zamezit. Automobilka oznámila, že jde o finální opravu chyby.
Vypadá to ale, že problém zůstává i nadále. Majitel elektrického Boltu Tim Briglin, kterému právě nedávno vůz vzplanul, se se svým příběhem svěřil kolegům ze serveru Electrek. Svůj Bolt vlastní od roku 2018 a za tu dobu s ním najezdil 38 264 mil, tedy 61 579 kilometrů. Briglin se po svém rozhodnutí vyhnul prvnímu svolávání a místo toho pouze omezil maximální nabíjecí limit na 80 %. Druhý update ale podstoupil, a proto si myslel, že je nebezpečí zažehnáno.
Když Briglin přijel večer domů s autem vybitým pod 10 %, zapojil ho do domácí nabíječky a šel spát. Když se ráno probudil, uslyšel hlasitý zvuk, který se ozýval od auta. Šel ho tedy zkontrolovat a uviděl, jak se z něj valí dým. Okamžitě zavolal hasiče a ti za deset minut přijeli. Hned po jejich příjezdu auto vzplálo. Hasiči však odvedli vynikající práci a pomocí tepelného senzoru se jim podařilo dostat požár pod kontrolu a minimalizovat okolní škody.
Nejvíce znepokojující na celém případu je, že auto vzplálo i po nainstalování “finálního” softwarového updatu, který měl takovýmto incidentům zamezit. Po aktualizaci mělo auto častěji sledovat výkyvy napětí baterie a monitorovat ji po dokončení nabíjení. Mělo by tak včas upozornit majitele na nadcházející problém. U Birglina se však v autě pouze spustil alarm. To ale rozhodně není dostačující ochrana proti požáru.
Birglin se také obává, že takovéto potíže mohou poškodit pověst elektromobilů. Mnoho jeho známých, kteří také vlastní Bolt, po této zkušenosti začali mít o auto i své zdraví starosti.
Společnost LG dodávající do Boltů baterie to neměla v posledních letech jednoduché. LG dodává mimojiné i chybné baterie do modelu Hyundai Kona Electric. Právě tyto elektromobily musely podstoupit výměnu baterií kvůli hrozícím požárům. Také Ford už od baterií LG u nového modelu F-150 Lightning upustil.
Celkem bylo u elektrických Chevroletů pozorováno minimálně deset požárů způsobených vadou baterie. Automobilka by se rozhodně měla zaměřit na problém více do hloubky a společně s LG se ho pokusit vyřešit. Je opravdu alarmující, že i po opravné aktualizaci stále přetrvávají stejné potíže. Společnost by se tedy neměla zabývat problémem pouze povrchově, ale jít k jeho jádru. To platí především v tomto případě, protože požár automobilu může vážně ohrozit zdraví lidí v okolí.