ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | Nissan Leaf (2018)

Daimler zkouší Bčko plug-in hybrid s indukčním nabíjením

  |  komentovat  |  autor: Luděk Srb

Není daleko doba, kdy budoucí verze elektromobilů bude možné bezdrátově dobíjet. Další automobilkou po Nissanu, která se v oblasti bezdrátového dobíjení angažuje je Daimler. Testuje třídu B jako plug-in hybrid s bezdrátovým dobíjením.

Daimler tvrdí, a zcela oprávněně, že bezdrátové dobíjení zásadně zvyšuje uživatelský komfort řidičů elektromobilů. Podobně jako je tomu i u jiných bezdrátových technologií – mobilů či Wi-Fi.

Navíc, bezdrátová dobíjecí stanice se aktivuje okamžitě poté, co nad ní auto zaparkuje, takže šetří Německá automobilka Daimler prováděla první testy ve spolupráci se společností Conductix-Wampfler. Ta už v Itálii v Turíně a Janově provozuje několik elektrických autobusů s bezdrátovým dobíjením, má tedy v oboru praktickou zkušenost. Dodává také systémy bezdrátového dobíjení v oblasti automatizace výroby.

Na spolufinancování projektu se podílelo také německé federální ministerstvo životního prostředí a jaderné bezpečnosti. Cílem testu bylo vyzkoušet každodenní použitelnost bezdrátového dobíjení elektrického auta.

Efektivita dobíjecího procesu je proti nabíjení přes kabel asi 90 %, včetně započtení baterie, zásuvek, prostě celého dobíjecího systému.
Menším začátečnickým problémem řidičů je také schopnost zaparkovat auto správně a přesně nad dobíjecí plochou. Stačí ale údajně dva až tři pokusy, plus parkovací asistent, a do budoucna by už žádný problém nastávat neměl.

Testovala se auta řady B E-Cell doplněná o range extender, tedy rozšiřovač dojezdu (B E-Cell Plus). Bezdrátové dobíjení byla pouze jedna část hádanky, kterou bylo třeba vyřešit – tou další byla bezdrátová komunikace mezi autem a dobíjecí stanicí, dále také například optimalizace hmotnosti celého dobíjecího “balíčku”.

Výsledky testů jsou podle Daimleru velmi povzbudivé. Bezdrátová dobíjecí stanice je instalována u inženýrského střediska Diamleru Böblingen-Hulb a denodenně tam probíhají testy. Kromě osobních aut se teď chce automobilka zaměřit také na oveření aplikace této možnosti v malých dodávkách a autobusech.

ČLÁNKY:,

Diskuze

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Prodeje elektromobilů v Číně závratně rostou

Prodeje elektromobilů v Číně závratně rostou

VČERA  |  Jakub Mokříš  |  diskuze (0)

Říše středu není zrovna pověstná svým postojem k ekologii. O to zajímavější je, že tam elektromobily a jejich popularita vcelku slušně…

Agentura Bloomberg prorokuje pokles cen baterií

Agentura Bloomberg prorokuje pokles cen baterií

VČERA  |  Jakub Mokříš  |  diskuze (0)

Prodeje elektromobilů v obrovské míře ovlivňuje cena baterií. Je to největší brzda tohoto odvětví průmyslu. Jak se ale zdá, tak se…

Tesla plánuje 3 nové gigatovárny. Jedna bude stát v Evropě

Tesla plánuje 3 nové gigatovárny. Jedna bude stát v Evropě

VČERA  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Gigatovárny od společnosti Tesla slibují revoluci na poli baterií, alespoň pokud jde o snížení výrobní ceny a následného zacházení s recyklací…

Mobilní zobrazení