ElektrickéVozy.cz

Daimler zkouší Bčko plug-in hybrid s indukčním nabíjením

  |  komentovat  |  autor:

Není daleko doba, kdy budoucí verze elektromobilů bude možné bezdrátově dobíjet. Další automobilkou po Nissanu, která se v oblasti bezdrátového dobíjení angažuje je Daimler. Testuje třídu B jako plug-in hybrid s bezdrátovým dobíjením.

Daimler tvrdí, a zcela oprávněně, že bezdrátové dobíjení zásadně zvyšuje uživatelský komfort řidičů elektromobilů. Podobně jako je tomu i u jiných bezdrátových technologií – mobilů či Wi-Fi.

Navíc, bezdrátová dobíjecí stanice se aktivuje okamžitě poté, co nad ní auto zaparkuje, takže šetří Německá automobilka Daimler prováděla první testy ve spolupráci se společností Conductix-Wampfler. Ta už v Itálii v Turíně a Janově provozuje několik elektrických autobusů s bezdrátovým dobíjením, má tedy v oboru praktickou zkušenost. Dodává také systémy bezdrátového dobíjení v oblasti automatizace výroby.

Na spolufinancování projektu se podílelo také německé federální ministerstvo životního prostředí a jaderné bezpečnosti. Cílem testu bylo vyzkoušet každodenní použitelnost bezdrátového dobíjení elektrického auta.

Efektivita dobíjecího procesu je proti nabíjení přes kabel asi 90 %, včetně započtení baterie, zásuvek, prostě celého dobíjecího systému.
Menším začátečnickým problémem řidičů je také schopnost zaparkovat auto správně a přesně nad dobíjecí plochou. Stačí ale údajně dva až tři pokusy, plus parkovací asistent, a do budoucna by už žádný problém nastávat neměl.

Testovala se auta řady B E-Cell doplněná o range extender, tedy rozšiřovač dojezdu (B E-Cell Plus). Bezdrátové dobíjení byla pouze jedna část hádanky, kterou bylo třeba vyřešit – tou další byla bezdrátová komunikace mezi autem a dobíjecí stanicí, dále také například optimalizace hmotnosti celého dobíjecího “balíčku”.

Výsledky testů jsou podle Daimleru velmi povzbudivé. Bezdrátová dobíjecí stanice je instalována u inženýrského střediska Diamleru Böblingen-Hulb a denodenně tam probíhají testy. Kromě osobních aut se teď chce automobilka zaměřit také na oveření aplikace této možnosti v malých dodávkách a autobusech.

ČLÁNKY:,
Test: Toyota Yaris Hybrid 2017 je až nečekaně moderní a chytrá

Test: Toyota Yaris Hybrid 2017 je až nečekaně moderní a chytrá

7. 8. 2017  |    |  diskuze (0)

Nejlevnější hybridní auto od Toyoty není jen do počtu, ba naopak. Za necelých 400 tisíc korun získáte až nečekaně moderní…

Faraday Future zajel rekord v extrémním závodě Pikes Peak

Faraday Future zajel rekord v extrémním závodě Pikes Peak

12. 7. 2017  |    |  diskuze (0)

Elektromobil Faraday Future FF 91 zvládl jeden z nejtěžších závodů na světě – stoupání na horu Pikes Peak v americkém Coloradu…

Plně elektrické SUV Hyundai má stát do milionu

Plně elektrické SUV Hyundai má stát do milionu

23. 6. 2017  |    |  diskuze (1)

Společnost Hyundai se nechala slyšet, že urychlila svůj plán na uvedení prvního plně elektrického SUV s dlouhým dojezdem, byť není jasné,…

Mobilní zobrazení