Cybertruck v testu brodivosti. Loď z něj v žádném případě nedělejte!

Matouš Vrchota
  • Brodící režim Cybertrucku byl podroben zkoušce
  • V nízké vodě dává smysl, do hloubky se s ním ale nepouštějte
  • Tesla vás přes spuštěním varuje o neplatnosti záruky mimo běžné silnice
Tesla Cybertruck ve vodě
Tesla Cybertruck ve vodě

Tesla Cybertruck se čím dál více dostává na běžné silnice i k řadovějším zákazníkům. Elon Musk zájemce nalákal na možnosti, jak s vozem cestovat i mimo běžné silniční komunikace. Off-roadové schopnosti byste od takové velké čtyřkolky nejspíše čekali, pamatujete si ale, že vůz na prezentaci sliboval i plavební režim?

Brodící režim u Cybertrucku v praxi

Jelikož se o funkci příliš mnoho nehovoří, rozhodl se jí majitel Cybertrucku vyzkoušet sám. Vůz by měl být dokonce schopný ve vodě plavat a po krátkou omezenou dobu sloužit i jako vodné plavidlo. Takové výroky se většinou berou s rezervou a společnost je navíc nekryje v běžné záruce. Jak tedy může takový vůz dopadnout, když jej vezmete na výlet do oceánu?

Musk dával za příklad plavbu mezi texaskou základnou SpaceX a blízkým ostrůvkem South Padre Island. Vodní plocha tyto pevniny dělí na vzdálenosti 360 metrů. Zatímco dosavadní vozy Tesly slibovaly větší odolnost vůči vodě ve smyslu záplav nebo silných dešťů, do Cybertrucku Tesla přinesla Wade mode. V překladu jde o brodící mód, plavbu jako takovou vůz stále neslibuje. Při jeho aktivaci dojde ke zvýšení světlé výšky a natlakování modulů baterií.


Čtěte také: Tesla má vychytralý způsob, jak „VIP“ čekatele na Cybertruck upřednostní


Tyhle podmínky stojí za přečtení

Před vjezdem do vody je třeba vůz uvést do tohoto režimu a splnit několik podmínek. Ty vám displej vypíše a bude potřebovat vaše odsouhlasení. Neberte si příklad z majitele ve videu, který instrukce přeskočil, jako by se jednalo o standardní „kilometrové“ licenční podmínky. Tesla ve třech odstavcích shrnuje to nejdůležitější. Velmi důležitou informací je zbavení společnosti odpovědnosti za škody způsobené jízdou mimo běžné silnice.

Příprava vozu na brodění může zabrat až deset minut. Vozidlo potřebuje čas na dokončení procesu tlakování baterie. V tomto režimu dokáže operovat maximálně po dobu 30 minut, následně dojde k ukončení režimu. Výška vody by neměla přesáhnout 78 centimetrů. Jde o hranici víka kapoty.

Během vodních testů to ovšem majitel na přiloženém videu opravdu přehnal, když jel až příliš rychle a a vytvořil vysokou vlnu. Z vozu odpadly plastové části a následně nefungovalo elektrické ovládání krytu a víka nákladového prostoru. Majitel se ovšem nechoval podle stanovených podmínek, vinu tedy rozhodně nemůže v žádném případě svádět na dílenské zpracování.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články