Co se stane s baterií Modelu 3, když ho necháte 10 dní stát?

S nižšími teplotami začínají snad všichni majitelé elektromobilů pociťovat snížený dojezd. To je způsobeno studenou baterií. YouTube kanál Tesla Joy se podíval na to, co se stane s baterií Modelu 3, když ho necháte venku zaparkovaný po dobu 10 dní.

Na začátku YouTuberka Joy vysvětluje, že musela na nějaký čas služebně odcestovat z USA do Japonska a na Taiwan. A protože bydlí v bytě, nemá k dispozici garáž a tak nechává svůj Model 3 stát venku. Joy již podobný experiment zkoušela, ovšem v létě. Díky mobilní aplikaci mohla na dálku sledovat stav baterie svého vozu a po devíti dnech úroveň nabití baterie vlivem samovybíjení klesla o 4 %.

Její “zimní” verze experimentu pak trvala již zmíněných 10 dní. Joy navíc vypnula WiFi, aby snížila spotřebu a tentokrát teda nemohla na dálku kontrolovat stav baterie a auto bylo “uspáno”. Když Joy dorazila do cíle své cesty, bohužel jí přistála na telefonu notifikace, že je k dispozici update pro její Model 3. Vozidlo tedy na dálku probudila a novou verzi softwaru nainstalovala. Update bohužel zapnul WiFi, takže test trošku ztratil na objektivitě.

Po návratu tedy Joy sedla do svého Modelu 3 a zjistila, že baterie je na hodnotě 70 %. Za deset dní tedy poklesla úroveň nabití o 18 %, což dělá 1,8 %/den. V březnu se Joy chystá na další služební cestu a tedy na další podobný test.

Zdroj: insideevs

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Co se stane s baterií Modelu 3, když ho necháte 10 dní stát?

S nižšími teplotami začínají snad všichni majitelé elektromobilů pociťovat snížený dojezd. To je způsobeno studenou baterií. YouTube kanál Tesla Joy se podíval na to, co se stane s baterií Modelu 3, když ho necháte venku zaparkovaný po dobu 10 dní.

Na začátku YouTuberka Joy vysvětluje, že musela na nějaký čas služebně odcestovat z USA do Japonska a na Taiwan. A protože bydlí v bytě, nemá k dispozici garáž a tak nechává svůj Model 3 stát venku. Joy již podobný experiment zkoušela, ovšem v létě. Díky mobilní aplikaci mohla na dálku sledovat stav baterie svého vozu a po devíti dnech úroveň nabití baterie vlivem samovybíjení klesla o 4 %.

Její “zimní” verze experimentu pak trvala již zmíněných 10 dní. Joy navíc vypnula WiFi, aby snížila spotřebu a tentokrát teda nemohla na dálku kontrolovat stav baterie a auto bylo “uspáno”. Když Joy dorazila do cíle své cesty, bohužel jí přistála na telefonu notifikace, že je k dispozici update pro její Model 3. Vozidlo tedy na dálku probudila a novou verzi softwaru nainstalovala. Update bohužel zapnul WiFi, takže test trošku ztratil na objektivitě.

Po návratu tedy Joy sedla do svého Modelu 3 a zjistila, že baterie je na hodnotě 70 %. Za deset dní tedy poklesla úroveň nabití o 18 %, což dělá 1,8 %/den. V březnu se Joy chystá na další služební cestu a tedy na další podobný test.

Zdroj: insideevs

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."