Španelská automobilka Seat, která vyrábí auta již od roku 1953 a do koncernu Volkswagen Group byla prodána od španělské vlády v roce 1986, prochází poněkud složitějším obdobím. S nástupem elektromobility a v souvislosti s upadající slávou této značky se toho hodně změní, to už je jasné nějaký ten pátek.
V nejnovějším rozhovoru pro server Autocar nyní šéf značky VW Thomas Schäfer uvedl, že „budoucností Seatu je Cupra.“ Tedy nová značka Seatu, které se v posledních letech nebývale daří. Ta by zřejmě měla v době elektrické převzít byznys s výrobou aut a značce Seat nechat „novou roli“.
Tou by mělo být zaměření se čistě na mikromobilitu, například různé elektrické skútry, elektrokoloběžky, apod. A naopak výrobu aut postupně utlumit, až se v Evropě po zlomovém roce 2035 nebudou smět prodávat žádná nová „neelektrická“ auta, tj. benzinové, ani dieselové vozy. Teď však platí, že Seat bude nadále vyrábět všechny stávající modely v jejich současných životních cyklech.
Španelská automobilka Seat, která vyrábí auta již od roku 1953 a do koncernu Volkswagen Group byla prodána od španělské vlády v roce 1986, prochází poněkud složitějším obdobím. S nástupem elektromobility a v souvislosti s upadající slávou této značky se toho hodně změní, to už je jasné nějaký ten pátek.
V nejnovějším rozhovoru pro server Autocar nyní šéf značky VW Thomas Schäfer uvedl, že „budoucností Seatu je Cupra.“ Tedy nová značka Seatu, které se v posledních letech nebývale daří. Ta by zřejmě měla v době elektrické převzít byznys s výrobou aut a značce Seat nechat „novou roli“.
Tou by mělo být zaměření se čistě na mikromobilitu, například různé elektrické skútry, elektrokoloběžky, apod. A naopak výrobu aut postupně utlumit, až se v Evropě po zlomovém roce 2035 nebudou smět prodávat žádná nová „neelektrická“ auta, tj. benzinové, ani dieselové vozy. Teď však platí, že Seat bude nadále vyrábět všechny stávající modely v jejich současných životních cyklech.