Kolem nového Citroënu e-Berlingo se kupí kontroverze především v oblasti spotřeby a velmi krátkého dojezdu. Během týdenního testování jsme tedy neváhali a sami tento faktor důkladně prověřili. Nutno říct, že podmínky během testu byly vskutku ideální, a tak nezbývalo, než vyrazit na cestu. Elektrické MPV nás doprovázelo ve městě, na okresních sinicích ale i na dálnicích v různých konfiguracích pasažérů a dalšího nákladu. Opravdu jste odsouzeni jezdit od nabíječky k nabíječce, nebo je pravda někde jinde?
Pokaždé, když si převezmu vůz určený na test s ním první dva až tři dny trávím především v ulicích města. Hned ze začátku jsem měl tedy určitou představu, s jakými čísly na infotainmentu počítat. Předtím, než se vrhneme na výsledky doplním, že se naprostá většina jízd odehrávala za režimu „normal“, který mi v případě potřeby dokázal zajistit potřebný odpich, což o režimu „eco“ vždy neplatí. Také bych podotknul, že během většiny městských jízd jsem ve voze seděl sám, což bez pochyby také hrálo určitou roli.
Spletitými ulicemi Prahy jsem se nejčastěji proplétal se spotřebou okolo 19 kWh/100 kilometrů, a to bez jakékoliv snahy výrazněji šetřit. To se změnilo s mojí oblíbenou disciplínou, která řidiče vlekoucí se za mnou bez pochyby baví o něco méně než mě samotného. S nohou lehkou jako pírko a hlavou plnou definice setrvačnosti jsem vyrazil na hodinu dlouhou projížďku hlavním městem. Konečný výsledek činil sympatických 15,1 kWh/100 km.
Čtěte také: Citroën končí se spalovacími MPV! Oblíbený model Berlingo už bude jenom elektrický
Týden, který jsem s e-Berlingem strávil, byl jedním z těch vytíženějších, což rodinné MPV pocítilo především na jeho konci. Cestu z Prahy do plzeňského kraje se mnou absolvovali další tři pasažéři a mnoho zavazadel. Plný strachu z ohlasů na nedostatečný dojezd tohoto modelu jsem si před začátkem dobrodružství pro jistotu našel hned několik nabíjecích stanic, které by mě v nejhorším případě dokázaly vytáhnout ze šlamastiky. Nakonec se však nebylo čeho obávat, po přibližně 30 kilometrech strávených na dálnici D5 displej ukazoval hodnotu 27,4 kWh/100 km. Zpáteční cesta byla nejspíš více do kopce – hodnota stoupla přibližně o 1 kWh/100 km.
Při nájezdu na okresní silnici jsem nejprve zauvažoval, zda mám jako u ostatních vozů změřit spotřebu jak při sportovní jízdě, tak i více ekonomickém svezení. Záhy jsem si však uvědomil, v čem to vlastně sedím a zároveň jsem zapochyboval o tom, zda bychom si s termínem „dynamická jízda s Citroënem e-Berlingo“ zachovali relevanci. Snažil jsem se tedy zachovat jakýsi balanc – nebát se maximální rychlosti 90 km/h, avšak přesto nikam nepospíchat. Po zprůměrování všech výsledných čísel jsem v této disciplíně dosáhl výsledku 23,9 kWh/100 km.
Čtěte také: Chcete elektromobil pro velkou rodinu? Vybrali jsme ty nejlepší rodinné e-vozy
Konečný verdikt? Výrobce uvádí dojezd na jedno nabití až 280 kilometrů s požehnáním standardu WLTP, přičemž strůjcem tohoto údaje je 50 kWh baterie s využitelnou kapacitou 45 kWh. Řekněme, že této hodnotě se budete přibližovat jen těžko.
Reálný dojezd se pohybuje spíše okolo 200 kilometrů a na dálnici bychom raději odebrali dalších 50 kilometrů. Rozhodně se tak nejedná o model, který si budete pořizovat na pravidelné cesty přes celou republiku, nicméně pro rodinu pohybující se ve městě se jedná téměř o ideální elektromobil.
Kolem nového Citroënu e-Berlingo se kupí kontroverze především v oblasti spotřeby a velmi krátkého dojezdu. Během týdenního testování jsme tedy neváhali a sami tento faktor důkladně prověřili. Nutno říct, že podmínky během testu byly vskutku ideální, a tak nezbývalo, než vyrazit na cestu. Elektrické MPV nás doprovázelo ve městě, na okresních sinicích ale i na dálnicích v různých konfiguracích pasažérů a dalšího nákladu. Opravdu jste odsouzeni jezdit od nabíječky k nabíječce, nebo je pravda někde jinde?
Pokaždé, když si převezmu vůz určený na test s ním první dva až tři dny trávím především v ulicích města. Hned ze začátku jsem měl tedy určitou představu, s jakými čísly na infotainmentu počítat. Předtím, než se vrhneme na výsledky doplním, že se naprostá většina jízd odehrávala za režimu „normal“, který mi v případě potřeby dokázal zajistit potřebný odpich, což o režimu „eco“ vždy neplatí. Také bych podotknul, že během většiny městských jízd jsem ve voze seděl sám, což bez pochyby také hrálo určitou roli.
Spletitými ulicemi Prahy jsem se nejčastěji proplétal se spotřebou okolo 19 kWh/100 kilometrů, a to bez jakékoliv snahy výrazněji šetřit. To se změnilo s mojí oblíbenou disciplínou, která řidiče vlekoucí se za mnou bez pochyby baví o něco méně než mě samotného. S nohou lehkou jako pírko a hlavou plnou definice setrvačnosti jsem vyrazil na hodinu dlouhou projížďku hlavním městem. Konečný výsledek činil sympatických 15,1 kWh/100 km.
Čtěte také: Citroën končí se spalovacími MPV! Oblíbený model Berlingo už bude jenom elektrický
Týden, který jsem s e-Berlingem strávil, byl jedním z těch vytíženějších, což rodinné MPV pocítilo především na jeho konci. Cestu z Prahy do plzeňského kraje se mnou absolvovali další tři pasažéři a mnoho zavazadel. Plný strachu z ohlasů na nedostatečný dojezd tohoto modelu jsem si před začátkem dobrodružství pro jistotu našel hned několik nabíjecích stanic, které by mě v nejhorším případě dokázaly vytáhnout ze šlamastiky. Nakonec se však nebylo čeho obávat, po přibližně 30 kilometrech strávených na dálnici D5 displej ukazoval hodnotu 27,4 kWh/100 km. Zpáteční cesta byla nejspíš více do kopce – hodnota stoupla přibližně o 1 kWh/100 km.
Při nájezdu na okresní silnici jsem nejprve zauvažoval, zda mám jako u ostatních vozů změřit spotřebu jak při sportovní jízdě, tak i více ekonomickém svezení. Záhy jsem si však uvědomil, v čem to vlastně sedím a zároveň jsem zapochyboval o tom, zda bychom si s termínem „dynamická jízda s Citroënem e-Berlingo“ zachovali relevanci. Snažil jsem se tedy zachovat jakýsi balanc – nebát se maximální rychlosti 90 km/h, avšak přesto nikam nepospíchat. Po zprůměrování všech výsledných čísel jsem v této disciplíně dosáhl výsledku 23,9 kWh/100 km.
Čtěte také: Chcete elektromobil pro velkou rodinu? Vybrali jsme ty nejlepší rodinné e-vozy
Konečný verdikt? Výrobce uvádí dojezd na jedno nabití až 280 kilometrů s požehnáním standardu WLTP, přičemž strůjcem tohoto údaje je 50 kWh baterie s využitelnou kapacitou 45 kWh. Řekněme, že této hodnotě se budete přibližovat jen těžko.
Reálný dojezd se pohybuje spíše okolo 200 kilometrů a na dálnici bychom raději odebrali dalších 50 kilometrů. Rozhodně se tak nejedná o model, který si budete pořizovat na pravidelné cesty přes celou republiku, nicméně pro rodinu pohybující se ve městě se jedná téměř o ideální elektromobil.