Boj o jedničku na trhu s elektromobily stále přituhuje. Čínská automobilka BYD, která o tuto pozici soupeří s americkou Teslou, zaznamenala na konci loňského roku výrazný nárůst prodejů. V prosinci prodala 207 734 elektromobilů, čímž dosáhla celkového ročního objemu 1,76 milionu kusů, podpořeného dotacemi a slevami. Nyní se netrpělivě čeká na oficiální čísla Tesly, která mají ukázat, zda máme nového krále.
BYD předstihl svého amerického rivala a stal se největším prodejcem bateriových elektromobilů na světě už v posledním čtvrtletí 2023, když prodal 526 409 vozů. Tesla však získala titul zpět v prvním čtvrtletí 2024 a od té doby si v průběhu celého loňského roku udržovala odstup.
Ve třetím čtvrtletí 2024 však dosáhl BYD poprvé vyšších tržeb než Tesla, když vykázala příjmy přes 200 miliard jüanů (668 miliard korun), což znamená meziroční nárůst o 24 %. Naproti tomu Tesla ve stejném období dosáhla příjmů 25,2 miliardy dolarů (615 miliardy korun). Přesto Tesla stále prodávala více čistých elektromobilů než BYD.
To se pravděpodobně změnilo v posledním čtvrtletí, kdy BYD dodal 595 413 bateriových elektromobilů, a zřejmě tak opět předstihl Teslu. Výzkumník Tesly Troy Teslike podle serveru Benzinga očekává, že Tesla zaznamená v posledním čtvrtletí pouze 501 000 dodaných vozů. Aby překonala rekordní rok 2023, musela by přitom dodat v posledních třech měsících roku alespoň 514 926 vozů, což je ambiciózní cíl, protože firma dosud nikdy nepřekročila hranici 500 000 vozů za čtvrtletí.
Ačkoli čínská automobilka v roce 2024 meziročně zvýšila celkové prodeje vozů o více než 41 %, jejím hlavním motorem růstu nebyly bateriové elektromobily, kterými konkuruje Tesle, ale hybridy. BYD navíc prodává 90 % svých vozů na domácím trhu. Stejně jako další čínští výrobci se sice snaží posílit prodeje svých elektromobilů v zahraničí, avšak čelí odporu na klíčových trzích.
V říjnu vstoupila v EU v platnost cla až 45,3 % na čínské elektromobily a USA uvalily 100% daň na jejich dovoz. To vše dává Tesle, která v letošním roce plánuje dodat 2,1 milionu elektromobilů, velkou šanci udržet si svůj trůn nebo se na něj alespoň v průběhu roku vrátit.
Boj o jedničku na trhu s elektromobily stále přituhuje. Čínská automobilka BYD, která o tuto pozici soupeří s americkou Teslou, zaznamenala na konci loňského roku výrazný nárůst prodejů. V prosinci prodala 207 734 elektromobilů, čímž dosáhla celkového ročního objemu 1,76 milionu kusů, podpořeného dotacemi a slevami. Nyní se netrpělivě čeká na oficiální čísla Tesly, která mají ukázat, zda máme nového krále.
BYD předstihl svého amerického rivala a stal se největším prodejcem bateriových elektromobilů na světě už v posledním čtvrtletí 2023, když prodal 526 409 vozů. Tesla však získala titul zpět v prvním čtvrtletí 2024 a od té doby si v průběhu celého loňského roku udržovala odstup.
Ve třetím čtvrtletí 2024 však dosáhl BYD poprvé vyšších tržeb než Tesla, když vykázala příjmy přes 200 miliard jüanů (668 miliard korun), což znamená meziroční nárůst o 24 %. Naproti tomu Tesla ve stejném období dosáhla příjmů 25,2 miliardy dolarů (615 miliardy korun). Přesto Tesla stále prodávala více čistých elektromobilů než BYD.
To se pravděpodobně změnilo v posledním čtvrtletí, kdy BYD dodal 595 413 bateriových elektromobilů, a zřejmě tak opět předstihl Teslu. Výzkumník Tesly Troy Teslike podle serveru Benzinga očekává, že Tesla zaznamená v posledním čtvrtletí pouze 501 000 dodaných vozů. Aby překonala rekordní rok 2023, musela by přitom dodat v posledních třech měsících roku alespoň 514 926 vozů, což je ambiciózní cíl, protože firma dosud nikdy nepřekročila hranici 500 000 vozů za čtvrtletí.
Ačkoli čínská automobilka v roce 2024 meziročně zvýšila celkové prodeje vozů o více než 41 %, jejím hlavním motorem růstu nebyly bateriové elektromobily, kterými konkuruje Tesle, ale hybridy. BYD navíc prodává 90 % svých vozů na domácím trhu. Stejně jako další čínští výrobci se sice snaží posílit prodeje svých elektromobilů v zahraničí, avšak čelí odporu na klíčových trzích.
V říjnu vstoupila v EU v platnost cla až 45,3 % na čínské elektromobily a USA uvalily 100% daň na jejich dovoz. To vše dává Tesle, která v letošním roce plánuje dodat 2,1 milionu elektromobilů, velkou šanci udržet si svůj trůn nebo se na něj alespoň v průběhu roku vrátit.