Čínský drak na ústupu? Automobilka Nio propouští tisíce zaměstnanců

  • Nio propouští přibližně 3000 zaměstnanců
  • Čínská automobilka nestačí reagovat na konkurenci
  • Firma přesto setrvá v Evropě a plánuje expanzi do Severní Ameriky
Nio ES6/EL6 druhé generace

Nio ES6/EL6 druhé generace | foto: Nio

Z důvodu nutného snižování nákladů propouští čínský výrobce elektromobilů Nio přibližně 10 % svých zaměstnanců. Všechny dotčené pozice mají být zrušeny do konce listopadu.

Šanci mají jen lukrativní projekty

„Jde o těžké, ale nezbytné rozhodnutí proti tvrdé konkurenci,“ napsala společnost Nio svým zaměstnancům v emailu, který získala také agentura Reuters. Kromě propouštění omezuje automobilka také dlouhodobé investice. Veškeré projekty, které nebudou výdělečné do 3 let, budou odloženy nebo zrušeny. „Stále máme mezeru mezi naším výkonem a očekáváními,“ pokračuje email. Vzhledem k tomu, že Nio na konci roku 2022 uvedlo, že má 27 000 zaměstnanců a pokračuje v růstu, zruší automobilka pravděpodobně přibližně 3 000 pracovních míst.

O plánovaném rušení pracovních pozic neexistují žádné další podrobnosti. Stále tedy není jasné, jakých pozic a jakých regionů se propouštění týká. Většina zaměstnanců firmy sídlí v Číně, ale designové a vývojové centrum je také v Evropě. Současně není jasné, zda budou některé oblasti zasaženy více než jiné. Zprávy o finančních problémech značky se v Číně objevily již před několika týdny.

Nio Power Swap Station 2.0

Vylepšená swapovací stanice pro výměnu baterií, Nio Power Swap Station 2.0


Čtěte také: Číňanům se „vyplatí“ cpát elektromobily do Evropy. Na každém prodělávají 800 tisíc!


Automobilka sází na výměnné bateriové stanice

Všeobecná cenová válka v odvětví výroby elektromobilů zasáhla automobilku nejenom všeobecně, ale zejména na čínském trhu, kde se významně projevil extrémní cenový tlak Tesly, když na začátku roku snížila ceny. Společnost Nio nyní značně investuje do rozšíření svých výměnných stanic pro výměnu baterií, aby na jedinečnou výhodu značky nalákala co nejvíce zákazníků.

Po prvních třech čtvrtletích zvýšil čínský výrobce své celosvětové dodávky o 33,4 % na 109 993 kusů, a to zejména díky silnému třetímu čtvrtletí. V první polovině roku firma dokonce zaznamenala mírný pokles. Na exportních trzích, zejména v Německu, ale podnikání vázne, když zde bylo registrováno pouze 885 vozidel.

Nio EL6

Nio EL6 v krásném dvoubarevném provedení

Do USA bez vlastní továrny a zřejmě bez dotací

Navzdory úbytku pracovních míst chce společnost Nio i nadále pokračovat v růstu. Na základě zprávy deníku Nikkei Asia má automobilka v úmyslu prodávat svá elektrická vozidla od roku 2025 také ve Spojených státech. Firma ale chce dovážet do USA vozidla vyrobená v Číně a chce se tím vyhnout investicím do vlastního závodu, navzdory možnosti získání amerických dotací.

To ale může následně vést k problému s vyššími cenami ve Spojených státech, pokud konkurenční produkty vyrobené v Severní Americe získají daňové zvýhodnění ve výši 7 500 dolarů a společnost Nio nikoliv.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Čínský drak na ústupu? Automobilka Nio propouští tisíce zaměstnanců

  • Nio propouští přibližně 3000 zaměstnanců
  • Čínská automobilka nestačí reagovat na konkurenci
  • Firma přesto setrvá v Evropě a plánuje expanzi do Severní Ameriky
Nio ES6/EL6 druhé generace

Nio ES6/EL6 druhé generace | foto: Nio

Z důvodu nutného snižování nákladů propouští čínský výrobce elektromobilů Nio přibližně 10 % svých zaměstnanců. Všechny dotčené pozice mají být zrušeny do konce listopadu.

Šanci mají jen lukrativní projekty

„Jde o těžké, ale nezbytné rozhodnutí proti tvrdé konkurenci,“ napsala společnost Nio svým zaměstnancům v emailu, který získala také agentura Reuters. Kromě propouštění omezuje automobilka také dlouhodobé investice. Veškeré projekty, které nebudou výdělečné do 3 let, budou odloženy nebo zrušeny. „Stále máme mezeru mezi naším výkonem a očekáváními,“ pokračuje email. Vzhledem k tomu, že Nio na konci roku 2022 uvedlo, že má 27 000 zaměstnanců a pokračuje v růstu, zruší automobilka pravděpodobně přibližně 3 000 pracovních míst.

O plánovaném rušení pracovních pozic neexistují žádné další podrobnosti. Stále tedy není jasné, jakých pozic a jakých regionů se propouštění týká. Většina zaměstnanců firmy sídlí v Číně, ale designové a vývojové centrum je také v Evropě. Současně není jasné, zda budou některé oblasti zasaženy více než jiné. Zprávy o finančních problémech značky se v Číně objevily již před několika týdny.

Nio Power Swap Station 2.0

Vylepšená swapovací stanice pro výměnu baterií, Nio Power Swap Station 2.0


Čtěte také: Číňanům se „vyplatí“ cpát elektromobily do Evropy. Na každém prodělávají 800 tisíc!


Automobilka sází na výměnné bateriové stanice

Všeobecná cenová válka v odvětví výroby elektromobilů zasáhla automobilku nejenom všeobecně, ale zejména na čínském trhu, kde se významně projevil extrémní cenový tlak Tesly, když na začátku roku snížila ceny. Společnost Nio nyní značně investuje do rozšíření svých výměnných stanic pro výměnu baterií, aby na jedinečnou výhodu značky nalákala co nejvíce zákazníků.

Po prvních třech čtvrtletích zvýšil čínský výrobce své celosvětové dodávky o 33,4 % na 109 993 kusů, a to zejména díky silnému třetímu čtvrtletí. V první polovině roku firma dokonce zaznamenala mírný pokles. Na exportních trzích, zejména v Německu, ale podnikání vázne, když zde bylo registrováno pouze 885 vozidel.

Nio EL6

Nio EL6 v krásném dvoubarevném provedení

Do USA bez vlastní továrny a zřejmě bez dotací

Navzdory úbytku pracovních míst chce společnost Nio i nadále pokračovat v růstu. Na základě zprávy deníku Nikkei Asia má automobilka v úmyslu prodávat svá elektrická vozidla od roku 2025 také ve Spojených státech. Firma ale chce dovážet do USA vozidla vyrobená v Číně a chce se tím vyhnout investicím do vlastního závodu, navzdory možnosti získání amerických dotací.

To ale může následně vést k problému s vyššími cenami ve Spojených státech, pokud konkurenční produkty vyrobené v Severní Americe získají daňové zvýhodnění ve výši 7 500 dolarů a společnost Nio nikoliv.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."