Čínský BYD uvádí novinku, která je receptem na dokonalý elektromobil

Nové BYD Atto 3 zvládne až 650 km na jedno nabití a nabízí výkon 308 koní. Čínský bestseller znovu posouvá laťku.
Delší dojezd a desítky koní navíc
Když někdo tvrdí, že našel recept na ideální elektromobil, zní to jako marketingové klišé, které v mozku každého kupce rozbliká výstražnou kontrolku. Jenže BYD to jednoduše dokázal. U nové generace svého už tak populárního crossoveru Atto 3 posunul hranice dojezdu i výkonu a ještě víc tak zvýšil jeho atraktivitu.
Aktualizovaná verze modelu Atto 3, známá v Číně jako Yuan Plus, dostala 74,88kWh baterii typu Blade (LFP), která umožní dojezd až 650 km podle čínského cyklu CLTC (533 km podle WLTP). Pro srovnání, dosavadní verze nabízely kapacity baterie 49,92 a 60,48 kWh s dojezdy 430 a 510 km (353 km a 418 km podle WLTP). Další novinkou je nový elektromotor s permanentními magnety, díky němuž vzrostl výkon ze 150 kW (201 koní) na 230 kW (308 koní). Posunula se i hodnota maximální rychlosti ze 160 na 180 km/h.
Přestože kapacita baterie výrazně narostla, rozměry vozu zůstaly stejné. Na délku tak má stále 4 455 mm, na šířku 1 875 mm, na výšku 1 615 mm a rozvor činí 2 720 mm. Větší baterie si však vyžádala nárůst hmotnosti na 1 880 kg, tedy o 190 až 255 kg proti současnému modelu. Cenovka zatím nebyla zveřejněna, ale současná generace se v Číně prodává mezi 111 800 a 141 800 jüany (330 000 až 418 000 korun).

Nová síla bez ztráty elegance
Na rozdíl od výrazných změn pod kapotou zůstává vzhled Atto 3 prakticky nezměněný. Pouze detaily prozrazují větší sebevědomí z vyššího výkonu. Nádech sportovnosti mu dávají nové dvojité pětipaprskové šedé ráfky, přičemž rozměr kol zůstává 18 palců.
Změnilo se i umístění nabíjecího portu, který se přesunul z pravého předního na pravý zadní blatník. Součástí standardní výbavy je i panoramatické střešní okno. Mezi volitelným příslušenstvím jsou pak vedle obložení oken, také kamery a přední a boční radary. Už předchozí verze přitom nabídla pokročilý asistenční systém řízení BYD „God’s Eye“ C, který podporuje 29 senzorů, včetně pěti radarů s milimetrovými vlnami, 12 kamer s vysokým rozlišením a 12 ultrazvukových radarů.
Modernizovaný Atto 3 tak potvrzuje, že čínský výrobce už neusíná na vavřínech, ale chce posouvat hranice i u nižších modelů. Ať už půjde o městský provoz nebo dálniční cestování, BYD zjevně míří k tomu, aby ukázal, jak má vypadat elektromobil, jenž zvládne všechno, aniž by ztratil na praktičnosti.
Zdroj: CarNewsChina
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.








