Čínské elektromobily v Evropě – Nio ET5 Touring je snem pro rodiny a cestovatele (4. díl)

  • Nio ET5 Touring potěší rodiny a cestovatele
  • Konkurovat ale zatím bude spíše BMW než Passatu s Octavií
  • Byli byste ochotní připlatit za luxusní dojezd?
Nio ET5 Touring

Ve čtvrtém dílu našeho seriálu o nejzajímavějších čínských elektromobilech jsme vybrali Nio ET5 Touring | foto: vlastní

Typických rodinných kombíků je v elektrickém segmentu stále jako šafránu. Situace se pomalu zlepšuje, ale evropské a tradiční automobilky jedou především na vlně crossoverů a vyšších SUV. Naštěstí tu jsou i čínské značky, které chtějí expandovat a přinést evropským zákazníkům nové žádané modely. Jedním z nich je i Nio ET5 Touring.

Nio prohlubuje svojí evropskou stopu

Nio od svého prvního kontaktu s evropskou půdou rozšířilo působnost a aktuálně se nabízí kromě severských zemí (Norsko, Švédsko, Dánsko, Nizozemí) také v Německu. To dává i českým zájemcům naději, že se vozy této značky v dohledné době objeví i u nás. Pro model ET5 Touring čínské Nio uvedlo, že první dodávky zákazníkům proběhnou ještě v posledním čtvrtletí letošního roku.

Vůz pohání dvojice elektrických motorů o systémovém výkonu 360 kW, přičemž silnější motor 210 kW pohání zadní nápravu. Kdybyste snad náhodou chtěli rodinku svést svižněji, na stovku vás ET5 dostane za čtyři sekundy. Raději dětem před takovým startem vezměte zábavní techniku, ať vám neskončí na zadním skle v kufru. O asistence a digitální výbavu se stará super výkonná výpočetní jednotka Nio ADAM. Jejím jádrem jsou čipy od známé společnosti Nvidia.

Interiér vozu | foto Nio


Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – HongQi E-HS9 je odpovědí na Rolls Royce (3. díl)


Dojezd až 1 000 kilometrů. Bohužel zatím jen v Číně

Standardně se vůz dodává s 75kWh baterií schopnou vůz pohánět až na 435 kilometru dojezdu. Za příplatek je možné mít ve voze baterii větší. Se 100 kWh kapacity prodlouží dojezd na 560 kilometrů. Čínští zákazníci se nicméně již mohou těšit na mnohem delší dojezd, který zajistí baterie s pevným elektrolytem. Budeme doufat, že Nio bude baterie brzy dodávat do vozů globálně. S touto technologickou „dokonalostí“ totiž ET5 ujede až 990 km.

S délkou 4 790 mm se vůz zařadí po bok nejprodávanějších kombíků na evropském trhu. I česká Octavia nebo oblíbený Passat Variant se řadí do stejné velikostní kategorie. Cenově se ale model řadí o segment výše a konkurovat bude spíše vozům BMW, Audi a Mercedes. Základní cena modelu s 75 kWh baterií se totiž přibližuje 1 500 000 korun. Větší baterie k cenovce přidá dalších 200 tisíc.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Čínské elektromobily v Evropě – Nio ET5 Touring je snem pro rodiny a cestovatele (4. díl)

  • Nio ET5 Touring potěší rodiny a cestovatele
  • Konkurovat ale zatím bude spíše BMW než Passatu s Octavií
  • Byli byste ochotní připlatit za luxusní dojezd?
Nio ET5 Touring

Ve čtvrtém dílu našeho seriálu o nejzajímavějších čínských elektromobilech jsme vybrali Nio ET5 Touring | foto: vlastní

Typických rodinných kombíků je v elektrickém segmentu stále jako šafránu. Situace se pomalu zlepšuje, ale evropské a tradiční automobilky jedou především na vlně crossoverů a vyšších SUV. Naštěstí tu jsou i čínské značky, které chtějí expandovat a přinést evropským zákazníkům nové žádané modely. Jedním z nich je i Nio ET5 Touring.

Nio prohlubuje svojí evropskou stopu

Nio od svého prvního kontaktu s evropskou půdou rozšířilo působnost a aktuálně se nabízí kromě severských zemí (Norsko, Švédsko, Dánsko, Nizozemí) také v Německu. To dává i českým zájemcům naději, že se vozy této značky v dohledné době objeví i u nás. Pro model ET5 Touring čínské Nio uvedlo, že první dodávky zákazníkům proběhnou ještě v posledním čtvrtletí letošního roku.

Vůz pohání dvojice elektrických motorů o systémovém výkonu 360 kW, přičemž silnější motor 210 kW pohání zadní nápravu. Kdybyste snad náhodou chtěli rodinku svést svižněji, na stovku vás ET5 dostane za čtyři sekundy. Raději dětem před takovým startem vezměte zábavní techniku, ať vám neskončí na zadním skle v kufru. O asistence a digitální výbavu se stará super výkonná výpočetní jednotka Nio ADAM. Jejím jádrem jsou čipy od známé společnosti Nvidia.

Interiér vozu | foto Nio


Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – HongQi E-HS9 je odpovědí na Rolls Royce (3. díl)


Dojezd až 1 000 kilometrů. Bohužel zatím jen v Číně

Standardně se vůz dodává s 75kWh baterií schopnou vůz pohánět až na 435 kilometru dojezdu. Za příplatek je možné mít ve voze baterii větší. Se 100 kWh kapacity prodlouží dojezd na 560 kilometrů. Čínští zákazníci se nicméně již mohou těšit na mnohem delší dojezd, který zajistí baterie s pevným elektrolytem. Budeme doufat, že Nio bude baterie brzy dodávat do vozů globálně. S touto technologickou „dokonalostí“ totiž ET5 ujede až 990 km.

S délkou 4 790 mm se vůz zařadí po bok nejprodávanějších kombíků na evropském trhu. I česká Octavia nebo oblíbený Passat Variant se řadí do stejné velikostní kategorie. Cenově se ale model řadí o segment výše a konkurovat bude spíše vozům BMW, Audi a Mercedes. Základní cena modelu s 75 kWh baterií se totiž přibližuje 1 500 000 korun. Větší baterie k cenovce přidá dalších 200 tisíc.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."