„Čínská Tesla za 500 tisíc?” Do Evropy míří jedno z nejzajímavějších aut

Pavel Škopek
Nio Firefly | foto: NIO
Nio Firefly | foto: NIO

NIO, které je přezdívané čínskou Teslou, přinese do Evropy svůj ultralevný elektromobil Firefly. V Číně vychází na pouhých v přepočtu 462 tisíc korun.

Světluška, co může spálit křídla konkurenci

Vypadá nevinně. V názvu má světlo a drobnost. Ale světluška z Číny, tedy elektromobil Nio Firefly, míří rovnou do vosího hnízda evropského trhu. Svou agresivní cenou a současně technickou vyspělostí je připravená postavit se připravovaným i čerstvě představeným konkurentům v kategorii dostupných elektromobilů. Její příchod může znamenat víc než jen další značku v katalogu. Ohlašuje nástup nové konkurence s ambicí předefinovat pravidla trhu.

Původně měl kompaktní model startovat v Evropě, ale Nio kvůli vyšším clům přehodnotilo strategii a dalo přednost domácímu trhu. Už v květnu Firefly dosáhl 3680 prodaných kusů, což výrazně podpořilo růst celé značky. Je navržen jako městský elektromobil za cenu 148 800 juanů, což dělá v přepočtu asi 462 tisíc korun, a cílí na běžné zákazníky, kteří chtějí pokročilou techniku bez cenového kompromisu.

Firefly stojí na vlastních hardwarových a softwarových platformách Nio, nabízí inteligentní asistenční systémy, hlasového pomocníka NOMI a intuitivní konektivitu. Míří přesně do prostoru, kde evropské značky teprve posilují svou nabídku. Přímo bude konkurovat například nedávno představenému Renaultu 5 nebo očekávanému Volkswagenu ID.2.

NIO Firefly | foto: NIO
NIO Firefly | foto: NIO

Nabídka pro každý segment

Z pohledu českého zákazníka je důležité, že se Firefly dostane i na český trh. Nio oznámilo expanzi do sedmi nových evropských zemí: Belgie, Česka, Maďarska, Lucemburska, Maďarska, Polska, Rakouska a Rumunska. Český trh, stejně jako ten polský a rumunský, by přitom měl přijít na řadu v roce 2026.

Kromě Firefly nabídne na nových trzích také elektrický sedan ET5, kombi ET5 Touring a dvojici SUV EL6 a EL8. Zatímco tyto vozy míří do střední a vyšší třídy, Firefly má být lídrem dostupného segmentu. Kombinace vlastní technologie a důrazu na uživatelskou zkušenost dává značce náskok ve flexibilitě a rychlosti přizpůsobení se trhu.

Celý zákaznický zážitek má být plně digitálně integrovaný od financování přes servis až po nabíjení. Nio sází na takzvaný „User Enterprise“ model, který klade důraz na lokální přístup, jednoduchost a kvalitu služeb, k čemu mu má pomoci spolupráce s místními etablovanými partnery.

Zdroj: autorský text / Elektrickevozy.cz


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře

ČEZ EPP

Nejnovější články