Kdyby s takovým elektromobilem přišla Škoda, byl by to hit. Čína opět překvapuje

Nio Firefly | foto: Nio

Nio Firefly | foto: Nio

Čínská automobilka Nio před koncem roku již tradičně organizovala akci Nio Day, tedy ohlédnutím za končícím rokem. Jako vždy si připravilo i novinku, se kterou ohromí trh. Tentokrát nejspíše doslova, protože na pódiu představilo nejmenší a také nejdostupnější elektromobil. Rovnou pro něj vyhradilo celou značku. Do budoucna tedy můžeme očekávat více podobných přírůstků.

Malý prcek s vyměnitelnou baterkou

Značka patřící pod Nio nese název Firefly a jelikož začne s jediným modelem, zjednodušil výrobce i pojmenování. Vozu se bude zatím říkat názvem značky. Malý kompaktní hatchback se má v Číně prodávat za cenu 148 800 juanů, což dělá v přepočtu asi 462 tisíc korun. S takovou cenou by se i v Evropě zařadilo mezi nejdostupnější elektrické modely. Není ale zřejmé, zda jde o kompletní cenu nebo vůz bez baterie.

Nio totiž v Číně provozuje vlastní síť swapovacích (výměnných) stanic. Když se zákazníci rozhodnou této služby využívat, pronajímají si baterie pravidelným měsíčním poplatkem. Odměnou jim za to je rychlé doplnění energie elektromobilu výměnou baterie místo zdlouhavého nabíjení.

Specifikace jsou velkou neznámou

Bližší technické informace elektromobilu Firefly od společnosti Nio zatím zůstávají neznámé. Na prezentaci se objevily pouze kapacity předního a hlavního zavazadlového prostoru s údaji 92, resp. 1 250 litrů se složenou zadní řadou sedadel. Impozantním údajem je i poloměr otáčení, který dosahuje pouze 4,7 metru.

Dostupný bude i v Evropě

Na čínských silnicích se první Firefly objeví pravděpodobně v průběhu dubna příštího roku. Velikost vozu může na oficiálních fotografiích mást. Ač se jeví jako model nižší třídy, ve skutečnosti jde o vůz menší než Evropanům známý Smart.

Vedení se rozhodlo nepodcenit výrobní kvalitu a bude mířit na pěti hvězdičkové ohodnocení nezávislých bezpečnostních agentur nejen na domácím trhu, ale i u evropského Euro NCAP. Tato zmínka navíc potvrzuje plánovanou expanzi Nio spolu s novou automobilkou i na nám blízké trhy.

Malé elektromobily Renault 5 a Volkswagen ID.2 mohou svého doposud největšího vyzyvatele očekávat v Evropě pravděpodobně od třetího čtvrtletí 2025.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Kdyby s takovým elektromobilem přišla Škoda, byl by to hit. Čína opět překvapuje

Nio Firefly | foto: Nio

Nio Firefly | foto: Nio

Čínská automobilka Nio před koncem roku již tradičně organizovala akci Nio Day, tedy ohlédnutím za končícím rokem. Jako vždy si připravilo i novinku, se kterou ohromí trh. Tentokrát nejspíše doslova, protože na pódiu představilo nejmenší a také nejdostupnější elektromobil. Rovnou pro něj vyhradilo celou značku. Do budoucna tedy můžeme očekávat více podobných přírůstků.

Malý prcek s vyměnitelnou baterkou

Značka patřící pod Nio nese název Firefly a jelikož začne s jediným modelem, zjednodušil výrobce i pojmenování. Vozu se bude zatím říkat názvem značky. Malý kompaktní hatchback se má v Číně prodávat za cenu 148 800 juanů, což dělá v přepočtu asi 462 tisíc korun. S takovou cenou by se i v Evropě zařadilo mezi nejdostupnější elektrické modely. Není ale zřejmé, zda jde o kompletní cenu nebo vůz bez baterie.

Nio totiž v Číně provozuje vlastní síť swapovacích (výměnných) stanic. Když se zákazníci rozhodnou této služby využívat, pronajímají si baterie pravidelným měsíčním poplatkem. Odměnou jim za to je rychlé doplnění energie elektromobilu výměnou baterie místo zdlouhavého nabíjení.

Specifikace jsou velkou neznámou

Bližší technické informace elektromobilu Firefly od společnosti Nio zatím zůstávají neznámé. Na prezentaci se objevily pouze kapacity předního a hlavního zavazadlového prostoru s údaji 92, resp. 1 250 litrů se složenou zadní řadou sedadel. Impozantním údajem je i poloměr otáčení, který dosahuje pouze 4,7 metru.

Dostupný bude i v Evropě

Na čínských silnicích se první Firefly objeví pravděpodobně v průběhu dubna příštího roku. Velikost vozu může na oficiálních fotografiích mást. Ač se jeví jako model nižší třídy, ve skutečnosti jde o vůz menší než Evropanům známý Smart.

Vedení se rozhodlo nepodcenit výrobní kvalitu a bude mířit na pěti hvězdičkové ohodnocení nezávislých bezpečnostních agentur nejen na domácím trhu, ale i u evropského Euro NCAP. Tato zmínka navíc potvrzuje plánovanou expanzi Nio spolu s novou automobilkou i na nám blízké trhy.

Malé elektromobily Renault 5 a Volkswagen ID.2 mohou svého doposud největšího vyzyvatele očekávat v Evropě pravděpodobně od třetího čtvrtletí 2025.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."