Ve vskutku krátkém čase, menším než jeden rok, se podařilo Tesle postavit v Číně továrnu a zprovoznit ji.
První Modely 3 vyrobené v Gigafactory 3, postavené nedaleko Šanghaje, dostalo 15 zaměstnanců v rámci slavnostní ceremonie. Tesla tak poměrně neobvykle stihla výrobu zahájit před plánovaným termínem, který byl původně stanoven na 25. ledna 2020.
Modely 3 vyrobené v Číně mají také příznivější cenovku. Tesla je může prodávat levněji, protože využívá lokálních dodavatelů komponent a má samozřejmě nižší náklady, nemusí vyrobená vozidla převážet na velké vzdálenosti. Importovaný Model 3 (test) se prodával za v přepočtu 1,43 milionu korun, kdežto v Gigafactory 3 vyrobený Model 3 se prodává za 1,13 milionu korun po přepočtu. Ceny jsou samozřejmě bez subvencí. V příštím roce se navíc očekává další zlevnění, dokonce až o 20 %, protože Tesla chce využívat více lokálních dodavatelů komponent a materiálů.
Gigafactory 3 se tak podařilo zprovoznit 357 dní poté, co se poprvé koplo do země. Teď čeká Teslu navyšování výroby, začátkem příštího roku by automobilka ráda vyráběla 3 000 kusů Modelu 3 týdně, postupem času by toto číslo mělo vyrůst až na 10 000 za týden.
Zdroj: theverge
Ve vskutku krátkém čase, menším než jeden rok, se podařilo Tesle postavit v Číně továrnu a zprovoznit ji.
První Modely 3 vyrobené v Gigafactory 3, postavené nedaleko Šanghaje, dostalo 15 zaměstnanců v rámci slavnostní ceremonie. Tesla tak poměrně neobvykle stihla výrobu zahájit před plánovaným termínem, který byl původně stanoven na 25. ledna 2020.
Modely 3 vyrobené v Číně mají také příznivější cenovku. Tesla je může prodávat levněji, protože využívá lokálních dodavatelů komponent a má samozřejmě nižší náklady, nemusí vyrobená vozidla převážet na velké vzdálenosti. Importovaný Model 3 (test) se prodával za v přepočtu 1,43 milionu korun, kdežto v Gigafactory 3 vyrobený Model 3 se prodává za 1,13 milionu korun po přepočtu. Ceny jsou samozřejmě bez subvencí. V příštím roce se navíc očekává další zlevnění, dokonce až o 20 %, protože Tesla chce využívat více lokálních dodavatelů komponent a materiálů.
Gigafactory 3 se tak podařilo zprovoznit 357 dní poté, co se poprvé koplo do země. Teď čeká Teslu navyšování výroby, začátkem příštího roku by automobilka ráda vyráběla 3 000 kusů Modelu 3 týdně, postupem času by toto číslo mělo vyrůst až na 10 000 za týden.
Zdroj: theverge