Číňané zlikvidují spalovací auta. Receptem je extrémně levný elektromobil

Petr Bergmann
  • Čínská automobilka BYD zahájila útok proti spalovacím autům
  • Nová elektrická platforma umožní další snižování nákladů
  • Nejlevnější elektromobil značky vyjde jen na 9 700 dolarů, tj. 225 tisíc korun
BYD Seal čínský elektromobil
BYD Seal čínský elektromobil

Čínská automobilka BYD je známá především díky svým levným elektromobilům, jako jsou Dolphin, Atto 3, nebo sedan Seal. I když v posledních třech měsících roku 2023 čínský výrobce překonal Teslu a stal se největším výrobcem elektromobilů na světě, BYD říká, že americké značce nechce konkurovat.

Cílem je změna struktury automobilového trhu

Čínský výrobce zahájil cenovou válku proti spalovacím vozům minulý měsíc novým elektrickým modelem Qin Plus a plug-in hybridními automobily s cenami od 15 200 dolarů. Značka tím oficiálně odstartovala „novou éru, v níž je elektřina levnější než ropa“. Plug-in hybridní verze DM-i je opět levnější a začíná na ceně přibližně 11 000 dolarů. Vůz nabízí dojezd až 120 km na čistě elektrický pohon (dle normy NEDC). Plně elektrický Qin Plus, který je nabízen se 48kWh nebo 57,6kWh akumulátorem, dosahuje dojezdu až 420 km, respektive 510 km dle normy CLTC.

Čínský výrobce v loňském roce poprvé představil model DM-i s cenou nižší než 13 900 dolarů. Na tento vůz chce automobilka navázat několika levnějšími verzemi svých nejprodávanějších modelů včetně nového elektromobilu Dolphin Honor Edition, který začíná taktéž na ceně 13 900 dolarů. Automobilka také upravila cenu svého nejprodávanějšího elektromobilu Yuan Plus a nových modelů Tang a Han, čímž zahájila cenovou válku se spalovacími vozidly.


Čtěte také: Zatímco Evropa spí, v Číně roste nová síť rychlonabíječek. Stojí za ní Huawei


Nový elektromobil už stojí méně než 10 000 dolarů

BYD také nedávno odhalil svůj dosud nejlevnější elektromobil Seagull (Honor Edition), který začíná na „šokující ceně“ 9 700 dolarů, tedy v přepočtu pouhých 225 tisících korunách. Podle nejnovějších zpráv chce čínský výrobce využít veškeré své technologie k boji proti spalovacím vozidlům. Na základě dostupných zdrojů inovovaná platforma DM-i opětovně vylepší technické vlastnosti nových modelů značky. Ty jsou v současnosti založeny na e-Platform 3.0 s dojezdem až 1 000 km. Platforma byla představena v roce 2021, ale letos by měla být aktualizována na verzi 4.0. Velkou výhodou současné verze je integrace 8 v jednom, která snižuje náklady o téměř 20 %.

Nadcházející verze 4.0 posune platformu na další úroveň, kdy bude dosaženo ještě vyšší integrace a současně menšího počtu kabelových svazků. To umožní další snižování nákladů v případě elektromobilů. Systém DM-i nové generace umožní plug-in hybridním modelům ujet s plnou nádrží a 100% nabitím baterie více než 2 000 km. Hlavním cílem čínského výrobce je získat v průběhu nejbližších tří let vyšší podíl na automobilovém trhu, zejména na úkor spalovacích vozidel.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články