Dalo by se říci, že pryč jsou ty doby, kdy čínské automobilky chrlily jeden plagiát za druhým. Bohužel to stále není zcela stoprocentní pravda. Dnešní korektní doba by takové projekty nazývala spíše jako výrazně inspirované produkty jiné firmy. Z firmy Xpeng je ale stále ta inspirace přeci jen větší než u jiných. Příkladem může být její model P7.
Když Tesla trhu dominovala s Modelem S, uvedl Xpeng v roce 2019 na trh velmi podobně vyhlížející model P7. Cenově se přátelil sice s menším Modelem 3, ale rovnou nabídl rozšířené portfolio polo autonomních asistentů, které nápadně připomínaly FSD systém Tesly. Aby toho ale nebylo málo, nechce Xpeng tento model opustit ani po dalších pěti letech. Při omlazovacích procedurách „pé sedmičky“ došlo na další výraznou inspiraci. Sousedem k opisování se opět stala Tesla.
Xpeng P7+ se podle výkonného ředitele vyplatí pozorovat především pro jeho tři novinky. Název jsme si již prozradili, jeho délka přesáhne metu pěti metrů a v digitálním srdci má být systém Technology+. Nová generace asistentů nově postrádá Lidar. Na ten se zatím spoléhají všechny ostatní modely značky. Plusová technologie totiž povýšila a pro své samořídící schopnosti se bude spoléhat výhradně na optické kamerové systémy. Znáte další společnost, která se tímto odvážným směrem vydala?
Čtěte také: Čínský Xpeng přináší do Německa dva nové elektromobily. A rozšíří se dál po Evropě
Nelze se divit, že s těmito novinkami přichází výrobce zrovna u tohoto modelu. Stále jej považuje za svoji vlajkovou loď a navíc se společnosti dlouhodobě stará o velkou část prodejů. Ještě dva roky zpět to byla rovná polovina, dnes se díky širšímu portfoliu jedná zhruba o pětinu. I na domácím trhu je ale Xpeng nadále drcený americkou Teslou, a tak se jí snaží přiblížit za každou cenu.
V konkurenci s Modelem Y si velmi dobře vede model G6. Kumulativně byl pro automobilku velmi silný letošní květen, kdy dodala zákazníkům deset tisíc hotových kusů. V Číně ale nyní vede velmi decentně naceněný model Xpeng Mona M03, který pomáhá k elektromobilům i méně majetným jedincům. V těchto řadách lidé o prémiovějším modelu P7+ nepřemýšlejí. Dostat by se měl i na evropský trh a to krátce po uvedení na čínském trhu v závěrečném kvartálu letošního roku.
Dalo by se říci, že pryč jsou ty doby, kdy čínské automobilky chrlily jeden plagiát za druhým. Bohužel to stále není zcela stoprocentní pravda. Dnešní korektní doba by takové projekty nazývala spíše jako výrazně inspirované produkty jiné firmy. Z firmy Xpeng je ale stále ta inspirace přeci jen větší než u jiných. Příkladem může být její model P7.
Když Tesla trhu dominovala s Modelem S, uvedl Xpeng v roce 2019 na trh velmi podobně vyhlížející model P7. Cenově se přátelil sice s menším Modelem 3, ale rovnou nabídl rozšířené portfolio polo autonomních asistentů, které nápadně připomínaly FSD systém Tesly. Aby toho ale nebylo málo, nechce Xpeng tento model opustit ani po dalších pěti letech. Při omlazovacích procedurách „pé sedmičky“ došlo na další výraznou inspiraci. Sousedem k opisování se opět stala Tesla.
Xpeng P7+ se podle výkonného ředitele vyplatí pozorovat především pro jeho tři novinky. Název jsme si již prozradili, jeho délka přesáhne metu pěti metrů a v digitálním srdci má být systém Technology+. Nová generace asistentů nově postrádá Lidar. Na ten se zatím spoléhají všechny ostatní modely značky. Plusová technologie totiž povýšila a pro své samořídící schopnosti se bude spoléhat výhradně na optické kamerové systémy. Znáte další společnost, která se tímto odvážným směrem vydala?
Čtěte také: Čínský Xpeng přináší do Německa dva nové elektromobily. A rozšíří se dál po Evropě
Nelze se divit, že s těmito novinkami přichází výrobce zrovna u tohoto modelu. Stále jej považuje za svoji vlajkovou loď a navíc se společnosti dlouhodobě stará o velkou část prodejů. Ještě dva roky zpět to byla rovná polovina, dnes se díky širšímu portfoliu jedná zhruba o pětinu. I na domácím trhu je ale Xpeng nadále drcený americkou Teslou, a tak se jí snaží přiblížit za každou cenu.
V konkurenci s Modelem Y si velmi dobře vede model G6. Kumulativně byl pro automobilku velmi silný letošní květen, kdy dodala zákazníkům deset tisíc hotových kusů. V Číně ale nyní vede velmi decentně naceněný model Xpeng Mona M03, který pomáhá k elektromobilům i méně majetným jedincům. V těchto řadách lidé o prémiovějším modelu P7+ nepřemýšlejí. Dostat by se měl i na evropský trh a to krátce po uvedení na čínském trhu v závěrečném kvartálu letošního roku.