Číňané chystají revoluční baterii, elektromobil díky ní urazí až 1000 kilometrů
- Největší výrobce baterií CATL přichází s novým typem akumulátoru
- Běžně s ním elektromobil ujede přes tisíc kilometrů
- Čínská společnost dodává baterie gigantům automobilového průmyslu

Čínská společnost CATL je dnes největším výrobcem a dodavatelem baterií pro elektromobilový průmysl. Vedení společnosti oznámilo, že chystá novou baterii, pro kterou nebudou dojezdy přesahující tisíc kilometrů ničím neobvyklým.
Tisíc kilometrů na jedno nabití novým standardem
Tento nový typ baterie má prý výrazně změnit celý elektromobilový business. Baterie s názvem Qilin má nabídnout dojezdy na jedno nabití přes hranici jednoho tisíce kilometrů. Název baterie získala po mystickém čínském stvoření. Společnost tvrdí, že se má tato „bestie“ stát až o 13 % efektivnější než nový typ baterie vyvíjený americkou Teslou.
Tesla mimochodem patří i mezi největší odběratele baterií tohoto výrobce. CATL plánuje zahájit masovou výrobu Qilinu od příštího roku. Očekávaná hustota uložení energie má hodnotu 255 watthodin na jeden kilogram hmotnosti baterie. Díky tomu získá akumulátor i schopnost rychlejšího nabíjení.

Čtěte také: V továrně čínského výrobce baterií CATL došlo k mohutné explozi
Vyšší bezpečnost jako přidaná hodnota
Na co pak bude slyšet většina veřejnosti i automobilek je vylepšená bezpečnost i odolnost článků. Prý se tento pokrok nedá srovnat s žádnou jinou existující baterií. Pro společnost je to důležitým a významným krokem kupředu. Pomůže jí to udržet náskok ve vývoji v tomto rychle rostoucím segmentu.
Odběratelé společnosti, mezi které se řadí jak Tesla, tak i BMW a Volkswagen, pomohli firmě vybrat 45 miliard čínských juanů (necelých 158 miliard korun) pro rozšíření výroby do již čtyřech závodů. Kromě toho se automobilky samy podílejí na výzkumu vylepšených technologií pro ukládání elektrické energie.
I na CATL ale dopadají důsledky pandemie. Přestože se mohou pochlubit prvenstvím na tomto trhu, mají v posledních letech potíže, dosáhnout kladných čísel a zisku. Jen za první kvartál letošního roku je čistý příjem společnosti o 24 % nižší než v minulém roce.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.