Čína je strašákem Fordu. Jeho šéf opět promluvil o budoucnosti automobilky

  • Hlavní konkurenti Fordu přichází o východu
  • Čínské firmy dominují na trhu s elektromobily
  • Výroba elektromobilů je pro Ford zatím ztrátová
Ford F-150 Lightning

Elektrické pickupy Ford F-150 Lightning | foto: Ford

Generální ředitel Fordu Jim Farley říká, že pokud jde o trh s elektromobily, jsou největšími rivaly automobilky s modrým oválem ve znaku donedávna neznámé čínské firmy a nikoliv General Motors nebo Toyota, které s Fordem soupeřily na poli spalovacích vozidel.

Toyota a GM jsou pozadu

Informace přináší server Automotive News, který cituje Farleyho poté, co vystoupil na akci Morgan Stanley Sustainable Finance Summit. Je pravda, že srovnávat se v elektrickém sektoru s Toyotou není příliš náročný úkol, jelikož japonská automobilka vyrábí v současnosti pro USA pouze jeden model bZ4X.

Další známá automobilka, General Motors, teprve rozbíhá výrobu modelů Cadillac Lyric a GMC Hummer. I z toho důvodu se mnohem náročnější konkurencí jeví čínské značky BYD, Geely, Great Wall, Changan a SAIC, které může Ford porazit pouze silou svého jména nebo nižšími náklady.

Hlava Fordu věří, že automobilka se sídlem v Michiganu je již dostatečně zavedenou značkou, takže jediná cesta vpřed vede přes snížení nákladů. Aby se tak mohlo stát, chce Ford v Michiganu postavit továrnu na baterie v hodnotě 3,5 miliardy dolarů s využitím technologie CATL. Ani to ale nemusí být jednoduché, jelikož dohoda mezi oběma firmami vyvolala zásadní odpor ze strany politiků, kteří jako problematické uvádějí možné vazby s čínskou komunistickou stranou.

Nový Ford E-Tourneo Courier

Nový Ford E-Tourneo Courier


Čtěte také: Ne dveře, ale pořádná vrata! Nejnovější patent Fordu si bere inspiraci u Tesly


Výroba elektromobilů je hluboko v červených číslech

Nepříjemné jsou také finanční výsledky. V prvním čtvrtletí letošního roku vykázala elektrická divize Fordu ztrátu 722 milionů dolarů a firma očekává, že čísla půjdou ještě dále do mínusu, přičemž do konce roku mohou být ztráty až tři miliardy dolarů.

Přesto Ford jako celek vykázal čistý zisk 1,8 miliardy dolarů. Divize spalovacích vozidel Ford Blue vydělala 2,6 miliardy dolarů, z nichž se sekce užitkových vozů Ford Pro zasloužila o 1,36 miliardy dolarů zisku. Nelze než dodat, že počátek přechodu k elektromobilitě je pro automobilku velmi bolestný.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Čína je strašákem Fordu. Jeho šéf opět promluvil o budoucnosti automobilky

  • Hlavní konkurenti Fordu přichází o východu
  • Čínské firmy dominují na trhu s elektromobily
  • Výroba elektromobilů je pro Ford zatím ztrátová
Ford F-150 Lightning

Elektrické pickupy Ford F-150 Lightning | foto: Ford

Generální ředitel Fordu Jim Farley říká, že pokud jde o trh s elektromobily, jsou největšími rivaly automobilky s modrým oválem ve znaku donedávna neznámé čínské firmy a nikoliv General Motors nebo Toyota, které s Fordem soupeřily na poli spalovacích vozidel.

Toyota a GM jsou pozadu

Informace přináší server Automotive News, který cituje Farleyho poté, co vystoupil na akci Morgan Stanley Sustainable Finance Summit. Je pravda, že srovnávat se v elektrickém sektoru s Toyotou není příliš náročný úkol, jelikož japonská automobilka vyrábí v současnosti pro USA pouze jeden model bZ4X.

Další známá automobilka, General Motors, teprve rozbíhá výrobu modelů Cadillac Lyric a GMC Hummer. I z toho důvodu se mnohem náročnější konkurencí jeví čínské značky BYD, Geely, Great Wall, Changan a SAIC, které může Ford porazit pouze silou svého jména nebo nižšími náklady.

Hlava Fordu věří, že automobilka se sídlem v Michiganu je již dostatečně zavedenou značkou, takže jediná cesta vpřed vede přes snížení nákladů. Aby se tak mohlo stát, chce Ford v Michiganu postavit továrnu na baterie v hodnotě 3,5 miliardy dolarů s využitím technologie CATL. Ani to ale nemusí být jednoduché, jelikož dohoda mezi oběma firmami vyvolala zásadní odpor ze strany politiků, kteří jako problematické uvádějí možné vazby s čínskou komunistickou stranou.

Nový Ford E-Tourneo Courier

Nový Ford E-Tourneo Courier


Čtěte také: Ne dveře, ale pořádná vrata! Nejnovější patent Fordu si bere inspiraci u Tesly


Výroba elektromobilů je hluboko v červených číslech

Nepříjemné jsou také finanční výsledky. V prvním čtvrtletí letošního roku vykázala elektrická divize Fordu ztrátu 722 milionů dolarů a firma očekává, že čísla půjdou ještě dále do mínusu, přičemž do konce roku mohou být ztráty až tři miliardy dolarů.

Přesto Ford jako celek vykázal čistý zisk 1,8 miliardy dolarů. Divize spalovacích vozidel Ford Blue vydělala 2,6 miliardy dolarů, z nichž se sekce užitkových vozů Ford Pro zasloužila o 1,36 miliardy dolarů zisku. Nelze než dodat, že počátek přechodu k elektromobilitě je pro automobilku velmi bolestný.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."