Nový patent Fordu na atypické otvírání dveří neskrývá inspiraci u největšího modelu Tesly. Křídlové dveře otvírané do výšky vzdáleně způsob Tesly Model X připomíná, technické řešení je ale přeci jen značně odlišné. Nejzásadnějším rozdílem je počet takto otvíraných dveří. Ford s nimi počítá pouze na straně přilehlé k chodníku.
Dopad Tesly na celý automobilový průmysl lze jen těžko zpochybňovat. Je tedy přirozené, že se i jiné automobilky budou v určitých směrech chtít přiblížit „novému“ vyzyvateli. I když Tesla již pár let na trh nepřinesla žádnou novinku, mnoho částí jejího vozového parku dodnes vlastní nálepku futuristického nádechu. I když z historického hlediska nelze dveře Falcon Wing označit za novinku Tesly, její praktické využití přinesla právě až americká automobilka.
Nový patent společnosti s modrým oválem ve znaku ukazuje, tak se i taková technologie dá pojmout vcelku jiným způsobem. Pokud by měla na voze být použita v téměř identickém pojetí, šlo by jej označit na výrazný designový prvek. Na rozdíl od všech dosavadních řešení totiž Ford chce na pravé straně vozu mít pouze jedny masivní zvedací vrata. Ta by umožnila přístup jak do přední, tak i druhé řady sedadel.
Čtěte také: Apple si patentoval světlomety pro chystaný elektromobil. V čem mají být revoluční?
Ford na obrázcích zobrazuje velké SUV s prostorným interiérem. Po technické stránce ale řešení nemůže být od Tesly vzdálenější. Zatímco Tesla zvedá dvojici dveří pomocí pantů ze středu střechy, u Fordu je asymetrický systém zdvihán pomocí motorizovaných ramen. I když se tento systém zdá být u Fordu inovativní a prvním náznakem takové vlastnosti, již před pěti lety vyrobil u dceřiného vozu Lincoln Navigator podobný koncept.
I když jde také o jedny velké dveře pro obě řady sedadel, zde je použitý typičtější systém otvírání ze středu střechy. Co ovšem oba koncepty sdílí, je set tří nášlapů pro jednodušší vstup do interiéru. Podle informací by ale oba systémy měly vycházet ze stejné myšlenky, jen s jinou designovou formou. Není zatím ale jasné, kdy by se takový či podobný systém pro vstup do vozu měl objevit v produkčních automobilech.
Nový patent Fordu na atypické otvírání dveří neskrývá inspiraci u největšího modelu Tesly. Křídlové dveře otvírané do výšky vzdáleně způsob Tesly Model X připomíná, technické řešení je ale přeci jen značně odlišné. Nejzásadnějším rozdílem je počet takto otvíraných dveří. Ford s nimi počítá pouze na straně přilehlé k chodníku.
Dopad Tesly na celý automobilový průmysl lze jen těžko zpochybňovat. Je tedy přirozené, že se i jiné automobilky budou v určitých směrech chtít přiblížit „novému“ vyzyvateli. I když Tesla již pár let na trh nepřinesla žádnou novinku, mnoho částí jejího vozového parku dodnes vlastní nálepku futuristického nádechu. I když z historického hlediska nelze dveře Falcon Wing označit za novinku Tesly, její praktické využití přinesla právě až americká automobilka.
Nový patent společnosti s modrým oválem ve znaku ukazuje, tak se i taková technologie dá pojmout vcelku jiným způsobem. Pokud by měla na voze být použita v téměř identickém pojetí, šlo by jej označit na výrazný designový prvek. Na rozdíl od všech dosavadních řešení totiž Ford chce na pravé straně vozu mít pouze jedny masivní zvedací vrata. Ta by umožnila přístup jak do přední, tak i druhé řady sedadel.
Čtěte také: Apple si patentoval světlomety pro chystaný elektromobil. V čem mají být revoluční?
Ford na obrázcích zobrazuje velké SUV s prostorným interiérem. Po technické stránce ale řešení nemůže být od Tesly vzdálenější. Zatímco Tesla zvedá dvojici dveří pomocí pantů ze středu střechy, u Fordu je asymetrický systém zdvihán pomocí motorizovaných ramen. I když se tento systém zdá být u Fordu inovativní a prvním náznakem takové vlastnosti, již před pěti lety vyrobil u dceřiného vozu Lincoln Navigator podobný koncept.
I když jde také o jedny velké dveře pro obě řady sedadel, zde je použitý typičtější systém otvírání ze středu střechy. Co ovšem oba koncepty sdílí, je set tří nášlapů pro jednodušší vstup do interiéru. Podle informací by ale oba systémy měly vycházet ze stejné myšlenky, jen s jinou designovou formou. Není zatím ale jasné, kdy by se takový či podobný systém pro vstup do vozu měl objevit v produkčních automobilech.